Pagina 2 van 3
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 12.11.2020 - 15:19
door V70/2.4D/2003
Ad bleu wegschrijven, EGR wegschrijven, roetfilter verwijderen of leeghalen....milieudelicten en strafbaar via de Wet op de Economische delicten en die zijn duur.
Voertuig voldoet niet langer aan de eisen ten aanzien van uitstoot zoals vastgelegd in de typegoedkeuring op basis waarvan het kenteken is afgegeven en dus: herkeuring RDW en een prent.
We gaan niet praten over pakkans behoudens de mededeling dat die steeds groter wordt omdat:
* er eerdaags bij de APK zwaar op gecontroleerd gaat worden
* de politie zelf uit kan lezen en bij vermoedens de auto bij de dealer plaats voor onderzoek, kosten dezes zijn voor de eigenaar van de auto als het inderdaad fout blijkt.
Doe wat ge wilt, bezint echter wel eer ge begint.
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 12.11.2020 - 15:48
door diesel01
https://www.geenstijl.nl/5156294/patser ... ken-he-he/
Tja als het net als in Rotterdam gaat dan duurt het nog wel even....
En hoe gaat het straks met het op handen zijn van het vuurwerkverbod, wie gaat dat controleren.
Voordeel van het opwarmen van de aarde is dat er niet meer geschaatst kan worden, laatste seizoen 13.000 gewonden.
Straks ook nog een alcoholverbod zoals SEH artsen willen in Den Haag...het gaat nog druk worden voor het ambtelijk apparaat.
Blij dat ik op een dorp woon met een tuin, haardvuurtje aan, churchill in de fik, glaasje Möet, en om 00:00 4 potten siervuurwerk de lucht in.
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 12.11.2020 - 16:32
door V70/2.4D/2003
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 12.11.2020 - 16:40
door Bover
Diesel van mij mag je, als je de pampers hebt uitgespaard, op brede banden ter compensatie milieu voetafdruk.
Tja probleem is natuurlijk dat er geen mondiale of Europese afstemming is dus zie je boeren over de grens mest uitrijden terwijl aan de andere kant van de streep er een boekhoudkantoor bij komt kijken om je te verantwoorden.
De Zeevaart: Ook daar weer moeilijk mondiale afspraken te maken en vooral de Chemie maffia die veel 'troep" in de zware oliestook dumpt en of verwerkt.
( is al 40 jaar bekend maar gebeurt onvoldoende mee zover ik weet)
Het is waar dat schepen in de Europese havens en andere havens op "schonere" brandstof moeten varen. Is ook soms controle op.
Maar de uitstoot en belasting voor het milieu is giga van die monster motoren per 24 uur 300.000L stookolie is geen uitzondering.
Info van data Wiki van een 10 jaar oud MCS met stookvolume:
De MSC Beatrice is 366 meter lang, 52 meter breed en 67 meter hoog. Het kan varen met een snelheid van 24 knopen, ongeveer 50 kilometer per uur. Dagelijks verbruikt het schip op volle zee zo'n 262.000 liter stookolie. De totale hoeveel stookolie die kan worden meegenomen is 13 miljoen liter. De hoofdmotor is 21 meter lang, 5 meter breed en 14 meter hoog en levert 98.000 pk. De schroef weegt 92 ton met een diameter van ruim 9 meter. Het anker weegt 12 ton en heeft een ketting van 250 meter lang.
Goh geen VOLVO motor
Zag trouwens wel weer vorige week dat o.a. de Franse regering LNG schepen in de vaart brengt die nu ook daadwerkelijk rondvaren. Dat is wel een beetje vooruitgang denk ik dan maar en een steunzeiltje hier en daar zou ook helpen maar dat wil nog niet massaal lukken. .
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 12.11.2020 - 16:41
door Bover
Meeting oud en Nieuw......

Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 12.11.2020 - 16:50
door diesel01
Hij staat voor jou altijd klaar..en die 95€ voor dat vuurwerk lukt ook wel.
Alhoewel, dat mag niet want teveel mensen....
Nee hoor ik ben best van de regeltjes, snap dat we een maximum snelheid nodig hebben, we laten geen afgewerkte olie in de put lopen en begrijp ook dat er handhaving moet zijn op de eisen waar een auto aan moet voldoen.
Daarna aangebrachte verandering moeten gewoon weer bekeken worden.
Maar in deze tijd lijkt het wel alsof de jankende minderheid, de rubberen tegels van een aantal bestuurders dusdanig hard zijn doorgeslagen in regeldrift dat het voor de handhavende partijen niet meer mogelijk is om te handhaven.
In de grensregio's hebben zijn er niet genoeg mensen om alle dorpen en steden te controleren op bijv vuurwerk en wanneer er iemand in zijn tuin een paar potten siervuurwerk afsteekt moet dat imo geen probleem zijn.
https://www.dvhn.nl/groningen/Burgemees ... 90353.html
Maar goed laat het allemaal maar gebeuren.....
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 17.11.2020 - 16:08
door XC70ambitie
Overigens is NOx op moderne diesel auto's echt geen probleem meer dankzij AdBlue dat alles wegvangt. Zo lang VW de software maar niet heeft geprogrammeerd;-)
Jammer dat retrofits nooit echt van de grond zijn gekomen.
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 17.11.2020 - 17:40
door Msuidgeest
Ondertussen durft FritsV70 zich niet meer te melden ...
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 17.11.2020 - 20:12
door Bover
Msuidgeest schreef: ↑17.11.2020 - 17:40
Ondertussen durft FritsV70 zich niet meer te melden ...
is onderweg naar Obbe...

Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 17.11.2020 - 20:24
door Frits V70
Nee, Bob, dat is pas volgende week. Dus heb ik nog niks te melden, Mark.
Inmiddels in dit topic wel genoeg en verschillende dingen te lezen, dat wel.

Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 17.11.2020 - 20:38
door Bover
doe Obbe de groeten...the best there is...
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 17.11.2020 - 22:33
door hano1963
Maarre, Ik wil toch wel even weten hoe topicstarter het nieuwe rijden ervaart? Mij is bezoek aan Obbe heel erg goed bevallen. En inderdaad zoals sommigen schrijven: ik kreeg een glimlach op mijn gezicht na de tuning.

Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 18.11.2020 - 06:42
door Jelmer de Jong
hano1963 schreef: ↑17.11.2020 - 22:33
Maarre, Ik wil toch wel even weten hoe topicstarter het nieuwe rijden ervaart?
Hij gaat 25 november heen met zijn Volvo, niet een Delorean....
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 18.11.2020 - 08:28
door diesel01
Ja sorry, liet mij even gaan.
Ben benieuwd wat je van de upgrade gaat vinden.
Ik denk dat je met nattigheid en een beetje enthousiast op het gas naar grip gaat zoeken.
Het is wel lekker als je veel over hebt, even iemand voorbij steken die 70 in de 80 doet is een peace of cake.
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 18.11.2020 - 10:00
door V70Bolhaarslaan
Ik ben erg blij met mijn upgrade nu 2 weken terug! Ik ben vooral erg tevreden dat de motorloop mooi soepel is gebleven - extra PK's zijn niet zo gek moeilijk naar wat ik begreep van Obbe, maar een prettige motorloop is weer een ander verhaal. Mij viel trouwens ook op in mijn ritten van Enschede naar Hoogeveen (2x per week) dat het verbruik significant lager is. Dat is overigens wel een traject waar gassen totaal geen zin heeft, sterker nog niet eens kan omdat het voornamelijk enkelbaans 80 en 100 wegen zijn waar je continu achter vrachtwagens zit.. Planken is niet zuiniger:)
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 18.11.2020 - 11:30
door diesel01
Op dat soort stukken heb ik de ACC op maximale afstand staan zoek een vrachtwagen op en heb dan mooi 70meter afstand.
Chauffeurs rijden allemaal op cruise control en je moet alleen opletten dat er niemand met zijn telefoon aan het flauwekullen is die op de verkeerde weghelft komt.
Ook een awd kan best zuinig zijn

Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 18.11.2020 - 12:17
door Frits V70
Bij een gelijke rijstijl is zeker een lager verbruik te verwachten. Dat was toen bij mijn XC60 ook zo (zelfde motor als in mijn XC70 nu).
Wat wel fijn is dat je op hogere snelheden dan ook wat meer over hebt. Dat merkte ik toen in vergelijking met de 2.4 die ik toen had. De 2.4 wou toen nog wel vlot wegkomen, de 2.0 niet. Daar kwam de originele XC60 wat te kort en werd na de tuning duidelijk beter. En dat verwacht ik nu ook weer.
Mijn XC 70 heeft nog maar weinig kilometers (82.000km) gelopen en gaat nog lang bij mij blijven. Dus ga ik ook nog lang plezier houden van de tuning.

Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 18.11.2020 - 12:27
door V70Bolhaarslaan
Even een screenshotje van de Volvo on Call app op de terugweg vanaf Elst, tot aan de pomp onderweg naar Enschede.. Tamelijk laag verbruik:)
Nou moet ik wel zeggen dat dit met 205 breed rubber op 16 inch was - nu zit er 18 inch (Sleipner) met 245 winterrubber op en kom ik niet meer lager dan 5,5-6,0/100 KM - nog steeds netjes.
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 18.11.2020 - 12:30
door V70Bolhaarslaan
diesel01 schreef: ↑18.11.2020 - 11:30
Op dat soort stukken heb ik de ACC op maximale afstand staan zoek een vrachtwagen op en heb dan mooi 70meter afstand.
Bij de volgende komt dat er ook op - heerlijk lijkt me dat:)
Mijn D4 (2.0 5 cil 163 pk) gaat naar Obbe
Geplaatst: 22.11.2020 - 14:26
door Frits V70
Nog 3 nachtjes slapen.
