Sorry dan OGA, want ik zag ff het verschil niet. ik gaf alleen maar door, wat ik op de sites las over "verkoopcijfers in december". (was goed bedoeld hoor)

Dank voor je uitleg. Zo thuis ben ik dus in deze materie niet. Ik ging er gewoon van uit, dat wat ik las over de verkoopcijfers, ook klopt. Men geeft aan, dat er in 2020 ruim een 8400 XC 40, s zijn verkocht. Of dit aantal daadwerkelijk klopt, kan ik vanaf de zij-lijn niet bekijken.Summum schreef: ↑04.01.2021 - 17:47 En dus is de term "verkoopcijfers" misschien makkelijk in het spraakgebruik maar feitelijk misleidend. De cijfers waarop alle door Hans genoemde websites zich op baseren zijn kentekenregistraties bij de RDW. En die zeggen dus niet alles als het gaat om verkoop. Zoals OGA al aangaf, zijn er afgelopen maand XC40's geleverd (m.n. de P8) die al een jaar geleden verkocht zijn. Andersom zijn er voor de jaarwisseling ook behoorlijk wat registraties van elektrische auto's geweest van auto's die nog helemaal niet verkocht zijn maar slechts door importeurs op voorraad zijn ingekocht om de in dit jaar nog met de gunstiger bijtellingsregels van vorig jaar te kunnen slijten. Kijk maar eens hoeveel ID3's er bij de VW-dealers op de parkeerplaats staan.
Kreeg net een mail van Autoweek (omdat ik al het XC 40 nieuws via mail binnen krijg) en ook dáár werd het aantal van 1036 bevestigd. Sterker nog, de XC 40 was in januari de best verkochte auto in Nederland gevolgd door de Kia Picanto met 1000, en de Skoda Octavia met 929.
Ja Gino, ik ben wat voorzichtiger in mijn woordkeuze, want als ik zeg: "nieuw verkochte" auto,s. Dan schieten ze gelijk met scherp op me.....
Daarvan waren er in maart 212 stuks P8 en in februari 151 stuks. De toename van 46 in maart is dus aan de EV te danken, de ‘gewone’ zijn dus nagenoeg constant gebleven.Hans Eilander schreef: ↑02.04.2021 - 09:44 In maart zijn er weer 638 nieuwe registraties bij gekomen, van de XC 40. Dat zijn er toch weer 46 meer, dan vorige maand. Dit jaar zijn er in 3 maanden al 2266 op kenteken gezet. Volvo is dus geliefd in Holland.![]()
Zijn dat uitsluitend 212 P8,s die je bedoeld, of zijn daar ook de T4, en T5 Recharge bij gerekend? Mij ging het echter om het totaal nieuw geregistreerde XC 40,s. Hoe het ook zij, er komen op deze manier wél veel meer Volvo,s op de weg.
Die 212 zijn de 100% elektrische exemplaren. Daar zijn er nu totaal 2906 van geregistreerd in NL sinds 1 november 2020. Er is met name in november en december tegen de klok geracet om ze onder het lage bijtellingsregime te kunnen krijgen.Hans Eilander schreef: ↑02.04.2021 - 17:13Zijn dat uitsluitend 212 P8,s die je bedoeld, of zijn daar ook de T4, en T5 Recharge bij gerekend? Mij ging het echter om het totaal nieuw geregistreerde XC 40,s. Hoe het ook zij, er komen op deze manier wél veel meer Volvo,s op de weg.![]()
Dat verklaart ook het hoge aantal registraties in december 2020, wat OGA al eerder aangaf. Dan pak je nog net je voordeel mee. Hopelijk krijgt Volvo met de juiste software updates, in de loop der tijd, ook nog de kleine oneffenheden weg in de Pure Electric. Dan heb je een perfecte auto.mga1600 schreef: ↑02.04.2021 - 18:20 Die 212 zijn de 100% elektrische exemplaren. Daar zijn er nu totaal 2906 van geregistreerd in NL sinds 1 november 2020. Er is met name in november en december tegen de klok geracet om ze onder het lage bijtellingsregime te kunnen krijgen. Best bijzonder want er zouden er dacht ik eerst maar 1300 naar Nederland komen in 2020 maar het werden er ruim 2400., maar dit afgelopen kwartaal toch ook alweer bijna 500.
Nou ja die Dual zone, daar had je een poos terug nog nooit van gehoord, en dat vind ik dan ook geen enkel punt. Maar geen binnenverlichting achterin, vind ik toch een andere zaak. Zo dacht ik ook, dat de bodemplaat is de koffer standaard in delen opvouwbaar was. Niet dus. Zweeds vlaggetje weg. Parkeerkaart houdertje aan de voorruit, weg. Maar geen echte oliepeilstok, vind ik meer een punt van discussie. Al is hier inmiddels al genoeg over gezegd. Gelukkig hebben we nog 2 ruitenwissers.....