trillen
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Misschien wil de keeper van ADO Den Haag hem wel van je overnemen. :roll:VolvoXC70 schreef: Ik stop dus met dit getob, € 66000 voor een rijdende vibrator vind ik iets te veel van het goede.
Is er al naar de speling in het stuurhuis gekeken? Dit wil ook nog wel eens voorkomen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Het valt me op dat als ik mijn voet na het schakelen op mijn koppelings pedaal laat rusten zonder dan te ontkoppelen je exact die vibraties waarneemt in het koppelingspedaal die ik ook waarneem in mijn bodemplaat tijdens het rijden.
Ook als je met wat meer toeren doortrekt voel je die vibratie bj het ontkoppelen in je pedaal.
Is dit normaal? Ik heb dit alleen eerder geconstateerd bij mijn fiatjes van 20 jaar geleden als je extreem ver in de versnellingen door trok.
Wellicht raak ik teveel gefixeerd op deze trillingen maar hierbij de vraag om toch eens te checken of jullie ook vibraties voelen in je pedaal vooral na het schakelen van bijv twee naar drie, als je dan in drie zit en snelheid,toeren maakt dan een even je koppelingspedaal aanraken, niet indrukken je voet laten rusten op het pedaal.
Ben benieuwt.
groeten MY first(and last) Volvo )2002 90000km 140pk
Ook als je met wat meer toeren doortrekt voel je die vibratie bj het ontkoppelen in je pedaal.
Is dit normaal? Ik heb dit alleen eerder geconstateerd bij mijn fiatjes van 20 jaar geleden als je extreem ver in de versnellingen door trok.
Wellicht raak ik teveel gefixeerd op deze trillingen maar hierbij de vraag om toch eens te checken of jullie ook vibraties voelen in je pedaal vooral na het schakelen van bijv twee naar drie, als je dan in drie zit en snelheid,toeren maakt dan een even je koppelingspedaal aanraken, niet indrukken je voet laten rusten op het pedaal.
Ben benieuwt.
groeten MY first(and last) Volvo )2002 90000km 140pk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
@my first Volvo
Je verheel lezend, doet het mij denken aan een onbalans in je dual massavliegwiel. Deze kan trillingen doorgeven aan aandrijflijn en onderstel/auto. Afhankelijk van de ernst/belasing en de gevoeligheid van waarneming van de bestuurder.
Deze onbalans kan in het verleden zijn veroorzaakt door foutief (lees: te lomp) gebruik van de koppeling en/of het trekken van (te) zware aanhangers. Is je auto voorzien van een trekhaak? Het nadeel is dan altijd dat je niet weet wat ze er achter hebben gehangen. Niet dat het altijd wat zegt, maar kijk even of deze er gebruikt of versleten uitziet.
Vervangen van dual massavliegwiel is dure grap en wordt vaak gecombineerd met nieuwe koppelingsplaten en drukgroep/lagers. Wat het nog duurder maakt...
Je verheel lezend, doet het mij denken aan een onbalans in je dual massavliegwiel. Deze kan trillingen doorgeven aan aandrijflijn en onderstel/auto. Afhankelijk van de ernst/belasing en de gevoeligheid van waarneming van de bestuurder.
Deze onbalans kan in het verleden zijn veroorzaakt door foutief (lees: te lomp) gebruik van de koppeling en/of het trekken van (te) zware aanhangers. Is je auto voorzien van een trekhaak? Het nadeel is dan altijd dat je niet weet wat ze er achter hebben gehangen. Niet dat het altijd wat zegt, maar kijk even of deze er gebruikt of versleten uitziet.
Vervangen van dual massavliegwiel is dure grap en wordt vaak gecombineerd met nieuwe koppelingsplaten en drukgroep/lagers. Wat het nog duurder maakt...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Ik heb de auto gekocht met 85000 km en had toen geen trekhaak, ik heb nog wel garantie maar hoe ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik e.e.a. aan moet gaan pakken, ik kan me zo voostellen dat de garage niet zomaar dit vliegwiel en koppelingsplaten gaat vervangen en of andere onderdelen zonder dat ze zeker weten wat er kapot is.
Ik denk dat ik eerst eens met een andere 140pk v70 moet gaan rijden om te kunnen vergelijken.
bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat ik eerst eens met een andere 140pk v70 moet gaan rijden om te kunnen vergelijken.
bedankt voor het meedenken.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als je in de buurt woont kun je altijd even langsrijden. Anders gewoon even "proefritje" maken bij een voor jou vreemde dealer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Even een update, onlangs heb ik mijn verhaal mbt resonanties gedaan bij een Volvo specialist in Deurne. Deze kon niet geloven dat ik mijn vorige auto, een Ford C max fijner vond rijden dan mijn V70. Hij was er van overtuigd dat er dan ook iets mee mis moest zijn, en hij heeft mijn auto kostenloos gecheckt (proefrijden computer uitlezen, op de brug e.d.) en ja hoor, hij heeft mij laten zien de li rubber van het subframe helemaal samengeknepen zit en dat hier dus geen demping in zit, ook de metalen ronde plaat die deze rubber opsluit is verbogen. (er was verder niets te ontdekken wat wijst op aanrijdingsschades e.d.)
Ook lieten zij me zien dat het flexibel deel van de uitlaat onder spanning staat en dat het ophangsysteem van dit deel er niet netjes recht onder zit.
Het hele uitlaatsysteem hangt er niet goed onder.
Ook bleek de bovenste motorsteun los in het alu huis te bewegen.
De dealer waar ik mijn auto gekocht heb gaat het e.e.a. 5/2/2007 herstellen. Zijn de trillingen er dan nog, tja dan maar weer verder zoeken.
Ook lieten zij me zien dat het flexibel deel van de uitlaat onder spanning staat en dat het ophangsysteem van dit deel er niet netjes recht onder zit.
Het hele uitlaatsysteem hangt er niet goed onder.
Ook bleek de bovenste motorsteun los in het alu huis te bewegen.
De dealer waar ik mijn auto gekocht heb gaat het e.e.a. 5/2/2007 herstellen. Zijn de trillingen er dan nog, tja dan maar weer verder zoeken.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ben je bij van Tilburg geweest?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Ja, Inderdaad.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Geweldige lui daar. Ik kom daar al jaren. Echt nog mensen met een HART voor Volvo! Ik weet trouwens dat hij meeleest.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Inderdaad, hele geschikte mensen, ben daar naar toe gegaan omdat ik van meerdere volvo rijders hoorde dat zij goede ervaringen hadden met dit bedrijf. Bij dit bedrijf kreeg ik gelukkig niet mijn "de Beemd "gevoel. Gewoon een mooi pand met hele mooie auto"s, tijd voor de klant en verder geen onzin. Heb hier een goed gevoel bij.
aha, jij gaat voor de extra kortinghans anesthesie schreef:Geweldige lui daar. Ik kom daar al jaren. Echt nog mensen met een HART voor Volvo! Ik weet trouwens dat hij meeleest.


Of weet hij niet dat jij schrijft?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Haha, ja dat weet hij. En weet je, hij is al zo redelijk met zijn prijzen dat korting eigenlijk al overbodig is 
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Mijn auto is bij de dealer geweest en inderdaad werd geconstateerd dat het linker ophangpunt van het subframe geen bewegingsvrijheid had en dat het flexibel deel van de uitlaat wat onder spanning stond.
Ze hebben de ophanging van het subframe gerepareerd, de bovenste motorsteun vervangen door het nieuwe type, bij de oude steun draaide het rubber nml vrij rond in de behuizing zodat dit rubber geen enkele werking had. Ik moet zeggen dat dit alles een deel van de trillingen in het stuur heeft weggenomen, ik voelde eerst nml alle oneffenheden in het wegdek in mijn stuur, zelfs op asfalt.
Maar ik zit nog steeds met resonanties, daarom het volgende verzoek:
Ik zou graag willen weten wat jullie waarnemen in je koppelingspedaal als je wat verder doortrekt in een versnelling (bijv de tweede) en dan je voet even op het koppelingspedaal houden, dus niet intrappen . Met doortrekken bedoel ik niet 100 km/u in zijn twee maar gewoon normaal rijden, dus ook niet met "eieren" onder het gaspedaal.
Dezelfde resonanties merk ik ook op bij rijden met laag toerental bijv 55 km in vierde versnelling.
Nog steeds voel ik bij stationair lopen trillingen in mijn stuur en zelfs ook in mijn stoelzitting.
Wie weet raad, want zo vind ik een v70 zijn geld niet waard.
Verzoek , wie rijdt er een v70 140 pk en woont in de buurt van Helmond waar ik een keer in zou mogen rijden om evt verschillen waar te kunnen waarnemen.
Alsvast bedankt.
Erik.
Ze hebben de ophanging van het subframe gerepareerd, de bovenste motorsteun vervangen door het nieuwe type, bij de oude steun draaide het rubber nml vrij rond in de behuizing zodat dit rubber geen enkele werking had. Ik moet zeggen dat dit alles een deel van de trillingen in het stuur heeft weggenomen, ik voelde eerst nml alle oneffenheden in het wegdek in mijn stuur, zelfs op asfalt.
Maar ik zit nog steeds met resonanties, daarom het volgende verzoek:
Ik zou graag willen weten wat jullie waarnemen in je koppelingspedaal als je wat verder doortrekt in een versnelling (bijv de tweede) en dan je voet even op het koppelingspedaal houden, dus niet intrappen . Met doortrekken bedoel ik niet 100 km/u in zijn twee maar gewoon normaal rijden, dus ook niet met "eieren" onder het gaspedaal.
Dezelfde resonanties merk ik ook op bij rijden met laag toerental bijv 55 km in vierde versnelling.
Nog steeds voel ik bij stationair lopen trillingen in mijn stuur en zelfs ook in mijn stoelzitting.
Wie weet raad, want zo vind ik een v70 zijn geld niet waard.
Verzoek , wie rijdt er een v70 140 pk en woont in de buurt van Helmond waar ik een keer in zou mogen rijden om evt verschillen waar te kunnen waarnemen.
Alsvast bedankt.
Erik.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17.12.2006 - 17:38
- Locatie: rotterdam zweth
zou graag willen weten wat jullie waarnemen in je koppelingspedaal als je wat verder doortrekt in een versnelling (bijv de tweede) en dan je voet even op het koppelingspedaal houden, dus niet intrappen . Met doortrekken bedoel ik niet 100 km/u in zijn twee maar gewoon normaal rijden, dus ook niet met "eieren" onder het gaspedaal.
Dezelfde resonanties merk ik ook op bij rijden met laag toerental bijv 55 km in vierde versnelling
Ik heb het zelfde probleem. Trillen in koppeling bij lichte voetdruk en de trilling is te voelen tussen de 100 en 120 km. Ook is de trilling beter waar te nemen als je met meerdere personen in de auto zit of een klein beetje glooiende weg naar boven hebt.
Historie van mijn auto s60d5. 120.000 km en de koppeling is vervangen toen we de auto kochten,deze slipte namelijk. Koppeling zit er nu 3 maanden en 10.000 km in. Ben al bij de garage teruggeweest omdat we garantie hebben. daar wordt niet op de klacht gereageerd. Er word gezegt dat het zo hoort.
Wat zouden jullie doen .... naar een andere dealer voor een second opinion en dan die andere voor het blok zetten als het niet goed is. of naar de ANWB gaan die dan echt onpartijdig is??
Misschien dat er hier wel een volvocrack in de buurt is die een een ritje met mijn auto wil maken.
Ook ik weet het niet meer en heb nog 6.000 km garantie
Dezelfde resonanties merk ik ook op bij rijden met laag toerental bijv 55 km in vierde versnelling
Ik heb het zelfde probleem. Trillen in koppeling bij lichte voetdruk en de trilling is te voelen tussen de 100 en 120 km. Ook is de trilling beter waar te nemen als je met meerdere personen in de auto zit of een klein beetje glooiende weg naar boven hebt.
Historie van mijn auto s60d5. 120.000 km en de koppeling is vervangen toen we de auto kochten,deze slipte namelijk. Koppeling zit er nu 3 maanden en 10.000 km in. Ben al bij de garage teruggeweest omdat we garantie hebben. daar wordt niet op de klacht gereageerd. Er word gezegt dat het zo hoort.
Wat zouden jullie doen .... naar een andere dealer voor een second opinion en dan die andere voor het blok zetten als het niet goed is. of naar de ANWB gaan die dan echt onpartijdig is??
Misschien dat er hier wel een volvocrack in de buurt is die een een ritje met mijn auto wil maken.
Ook ik weet het niet meer en heb nog 6.000 km garantie
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Ben al bij de garage teruggeweest omdat we garantie hebben. daar wordt niet op de klacht gereageerd. Er word gezegt dat het zo hoort.
Niet pikken! Je hebt recht op een goed rijdende auto. het helpt denk ik als je je klacht in een brief omschrijft, die aangetekend aan je garagebedrijf stuurt en in de brief melding maakt dat je bij ongelukken het bedrijf aansprakelijk zult stellen. Daarnaast geef je aan dat je ze in gebreke stelt wanneer ze niet binnen een X termijn regaeren.Wat zouden jullie doen .... naar een andere dealer voor een second opinion en dan die andere voor het blok zetten als het niet goed is. of naar de ANWB gaan die dan echt onpartijdig is??
Eigenlijk is mijn betoog: laat je niet met eenkluitje het riet in sturen. Laat zien dat het je menens is!
Succes!
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 21:06
ik heb jaren geleden een 850 gehad (lpg) met hetzelfde trillingsprobleem
in de bodem. niets aan te doen was toen de conclusie, van alles geprobeerd. schokbrekers vervangen, wielen balanceren aan de auto.
nu een s80, heeft ook een beetje dat gedrag bij bepaalde snelheden.
mag eigenlijk niet voor dit soort auto's .
ik schat het zelf ook in als een onbalans die misschien wel voortkomt
uit de aandrijftrein. komt een beetje over als heel licht schudden.
soms is het weg, soms is het er weer, lijkt ook te maken te hebben met de belasting van de auto (gewicht in de auto, volle tank etc)
ik zal er wel aan wennen, ik begin te vermoeden dat het gewoon bij
volvo hoort
in de bodem. niets aan te doen was toen de conclusie, van alles geprobeerd. schokbrekers vervangen, wielen balanceren aan de auto.
nu een s80, heeft ook een beetje dat gedrag bij bepaalde snelheden.
mag eigenlijk niet voor dit soort auto's .
ik schat het zelf ook in als een onbalans die misschien wel voortkomt
uit de aandrijftrein. komt een beetje over als heel licht schudden.
soms is het weg, soms is het er weer, lijkt ook te maken te hebben met de belasting van de auto (gewicht in de auto, volle tank etc)
ik zal er wel aan wennen, ik begin te vermoeden dat het gewoon bij
volvo hoort
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum
Ook hier: Trillen in koppeling bij lichte voetdruk
Dezelfde trilling is trouwens ook waar te nemen door de versnellingspook naar voren/achteren te duwen bij die "Trilsnelheid".
Ook heb ik weleens iets tussen zonnescherm en dak geklemd, en dat trilt vrolijk mee.
Om gek van te worden die trilling, en de verkopende partij voelt niks natuurlijk.
Overigens, in een gelijksoortig topic ( Trilling V70 2.4T ) wordt als oplossing balanceren aan de auto als oplossing aangedragen.
Laat ik binnenkort ook maar eens doen; resulaat laat ik wel weten.
V70 D5 2002 243.000
Dezelfde trilling is trouwens ook waar te nemen door de versnellingspook naar voren/achteren te duwen bij die "Trilsnelheid".
Ook heb ik weleens iets tussen zonnescherm en dak geklemd, en dat trilt vrolijk mee.
Om gek van te worden die trilling, en de verkopende partij voelt niks natuurlijk.
Overigens, in een gelijksoortig topic ( Trilling V70 2.4T ) wordt als oplossing balanceren aan de auto als oplossing aangedragen.
Laat ik binnenkort ook maar eens doen; resulaat laat ik wel weten.
V70 D5 2002 243.000
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Ik herken dit verhaal,mijn S60 D5 heeft ook last van het bovenstaande.my first volvo schreef:Mijn auto is bij de dealer geweest en inderdaad werd geconstateerd dat het linker ophangpunt van het subframe geen bewegingsvrijheid had en dat het flexibel deel van de uitlaat wat onder spanning stond.
Ze hebben de ophanging van het subframe gerepareerd, de bovenste motorsteun vervangen door het nieuwe type, bij de oude steun draaide het rubber nml vrij rond in de behuizing zodat dit rubber geen enkele werking had. Ik moet zeggen dat dit alles een deel van de trillingen in het stuur heeft weggenomen, ik voelde eerst nml alle oneffenheden in het wegdek in mijn stuur, zelfs op asfalt.
Maar ik zit nog steeds met resonanties, daarom het volgende verzoek:
Ik zou graag willen weten wat jullie waarnemen in je koppelingspedaal als je wat verder doortrekt in een versnelling (bijv de tweede) en dan je voet even op het koppelingspedaal houden, dus niet intrappen . Met doortrekken bedoel ik niet 100 km/u in zijn twee maar gewoon normaal rijden, dus ook niet met "eieren" onder het gaspedaal.
Dezelfde resonanties merk ik ook op bij rijden met laag toerental bijv 55 km in vierde versnelling.
Nog steeds voel ik bij stationair lopen trillingen in mijn stuur en zelfs ook in mijn stoelzitting.
Wie weet raad, want zo vind ik een v70 zijn geld niet waard.
Verzoek , wie rijdt er een v70 140 pk en woont in de buurt van Helmond waar ik een keer in zou mogen rijden om evt verschillen waar te kunnen waarnemen.
Alsvast bedankt.
Erik.
Nu heb ik nog Bovag garantie tot januari en zal binnenkort dus naar de garage hiervoor.
Mocht men het oplossen dan laat ik zeker wat horen.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Hoe beu kan je hem worden?
Vandaag geconstateerd dat een v70 alleen lekker rijd op de snelweg( op het naar rechts lopen na dan). In de stad is het hopeloos, tenminste dat vind ik. Als er langzaam gereden wordt, dus stapvoets en iets harder is het hopeloos, schokken omdat de airco weer eens inkomt. Trillen in het sturen bij stilstaan, wat nog erger wordt als de aircopomp inkomt.
Resoneren als je iets verder in twee doortrekt en dan het gas weer loslaat, dan voel je bij bepaalt toerental tilling door de auto gaan, ook in de pook. Iets verder doortrekken resulteert in trillingen in koppelingspedaal enz.
Verschillende monteurs hebben er mee gereden, de een zegt "hij rijdt zo als een V70 rijdt". Dat antwoord zegt genoeg m.i.. De ander voelt niets heeft niets gemerkt wat abnormaal was.
Auto heeft net 100.000 gelopen en ik moet zeggen alles leek beter als mijn vorige auto, een Ford, maar ik achteraf spijt als haar op mijn hoofd.
Vandaag geconstateerd dat een v70 alleen lekker rijd op de snelweg( op het naar rechts lopen na dan). In de stad is het hopeloos, tenminste dat vind ik. Als er langzaam gereden wordt, dus stapvoets en iets harder is het hopeloos, schokken omdat de airco weer eens inkomt. Trillen in het sturen bij stilstaan, wat nog erger wordt als de aircopomp inkomt.
Resoneren als je iets verder in twee doortrekt en dan het gas weer loslaat, dan voel je bij bepaalt toerental tilling door de auto gaan, ook in de pook. Iets verder doortrekken resulteert in trillingen in koppelingspedaal enz.
Verschillende monteurs hebben er mee gereden, de een zegt "hij rijdt zo als een V70 rijdt". Dat antwoord zegt genoeg m.i.. De ander voelt niets heeft niets gemerkt wat abnormaal was.
Auto heeft net 100.000 gelopen en ik moet zeggen alles leek beter als mijn vorige auto, een Ford, maar ik achteraf spijt als haar op mijn hoofd.