Pagina 2 van 2

Autopilot

Geplaatst: 04.04.2021 - 09:37
door J33Bee
Welke software draai je dan @arnoud? Kunnen we versie check doen.

Autopilot

Geplaatst: 26.04.2021 - 14:51
door FrankM
arnoud schreef: 03.04.2021 - 22:36 mijn boordcomputer software is in januari bijgewerkt, en sindsdien is PA een heel stuk vloeiender geworden.
Ik las dit als iets positiefs, maar na het bericht van @Mickyman ga ik daarover twijfelen... Kan je toelichten wat je ,et "vloeiender" bedoelt?

Verder: mij is de werking van PA destijds door de dealer heel goed uitgelegd en daarbij heeft de verkoper elke drie zinnen laten vallen dat het niet de bedoeling is dat je het stuur loslaat. Als je het stuur vasthoudt, ook al is dat lichtjes, dan voel je de trilling in het stuur als de PA afschakelt. Ik ben juist wel blij dat het een keer niet auditief is - er zijn al piepjes genoeg...

Autopilot

Geplaatst: 26.04.2021 - 19:28
door arnoud
FrankM schreef: 26.04.2021 - 14:51 Ik las dit als iets positiefs, maar na het bericht van @Mickyman ga ik daarover twijfelen... Kan je toelichten wat je ,et "vloeiender" bedoelt?
Het was vooral te merken als je van rijstrook wisselt. Met de oude software (waarmee mijn MY20 in mijn bezit kwam een klein jaar geleden) leek het alsof PA geprogrammeerd was dat het wisselen van rijstroken binnen x-seconden afgerond moest zijn, en zo niet stuurde hij vrij abrupt bij om je tussen de lijntjes te krijgen. Daar heb ik hem met de recente software niet meer op kunnen betrappen.

Verder lijkt het er op alsof hij een bocht op snelheid iets beter kan inschatten (minder onverwacht steeds wijder totdat je echt moet ingrijpen). Maar op dat soort bochten moet je goed verdacht blijven. Je hebt er geen drol aan als je in zo'n bocht ineens een trilling in het stuur krijgt ("ik snap het niet meer") en dat je het dan ineens zelf mag oplossen. Als men niet aan het opletten was kan ik me best voorstellen dat er zo af en toe een Volvo een vangrail mee pakt.