Pagina 2 van 2

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 09.04.2021 - 16:34
door OGA244
Dat online verhaal wordt wat ongemakkelijk met garantie en service, daarvoor moet een levensvatbaar blijvend dealerbedrijf beschikbaar zijn.

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 09.04.2021 - 21:43
door DB200
Een deel van onze kopers wil nog altijd naar de dealer komen om zich te laten voorlichten en de auto te bekijken. Samen met de dealer plaatsen ze dan de order online.”
En dat is dan over 4 jaar al het geval. De grote investeringen die in voorgaande jaren zijn gedaan verdien je m.i. niet terug in 4 jaar tijd met de lage marges die de dealer heeft. Het onderhoud van elektrische vehikels is minder intensief dan voor plofmobielen. Dus ook hier minder omzet.

Voor mijn gevoel belandt de dealer daarmee in het rijtje D-Reizen, Free Record Shop, Dixons, Kijkshop, V&D, etc.

Als ik jong was en bij een dealer werkte, zocht ik mijn heil elders, dit gaat niet goed aflopen.

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 09.04.2021 - 22:08
door diesel01
Bovenste 2 sprekers hebben mi de juiste zienswijze.
Maar ontopic snap ik nog steeds dat meneer van Volvo probeert om de angel eruit te halen..maar ook dit schijnt te horen bij innovatie.

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 10.04.2021 - 07:10
door OGA244
Vraag me ook af waar einde contract auto's gaan blijven, opnieuw inzetten? Of verkopen in de handel?
Men ontneemt dealers het dealerschap ook gewoon.

Gelukkig staat het elektrische spul wel vaak met makkes, maar 'n garantie tarief is dan weer geen vetpot

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 10.04.2021 - 13:45
door DB200
Waarschijnlijk weer opnieuw online aanbieden als re-furbished en 2-3 grote locaties in het land waar je ze dan kan gaan bekijken en/of ophalen. Evt thuisbezorging voor x honderd extra.

Dealers worden dan gedegradeerd tot service-punten of gesloten.

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 10.04.2021 - 15:38
door OGA244
We gaan het zien, maar op enig moment gaat iemand betalen voor het eigendom/gebruik en niet meer alleen voor het gebruik..

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 10.04.2021 - 20:01
door DB200
Ja, ik ben ook wel benieuwd. Vernieuwing is niet per definitie vooruitgang.

Eigenlijk zouden de dealers de importeur eens een lesje moeten leren door even een weekje geen Polestars te servicen 😎.

Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

Geplaatst: 15.04.2021 - 18:24
door Bover
DB200 schreef: 10.04.2021 - 13:45 Waarschijnlijk weer opnieuw online aanbieden als re-furbished en 2-3 grote locaties in het land waar je ze dan kan gaan bekijken en/of ophalen. Evt thuisbezorging voor x honderd extra.

Dealers worden dan gedegradeerd tot service-punten of gesloten.
Yep dat denk ik ook dat al die showrooms verdwijnen en zie het in mijn omgeving hier al gebeuren met als voorloper alle merken ook nieuwe auto's in hetzelfde gebouw. Daarnaast groeit een jongere generatie op die niet meer gevoelig is voor de toeters en blinkers in de sjieke showroom van Volvo. Moet allemaal betaald worden en wel door de koper en dat kan dus goedkoper die overhead. .
Een paar service punten regionaal op te zetten in een land dan zou daarmee autorijden mogelijk goedkoper worden. Net zoals je gewoon landelijke ziekenhuizen gaat krijgen die bijv alleen maar heup operaties doen aan de lopende band of alleen maar longziekten behandelen. Centraal met de beste deskundigheid.

Maar met de hedendaagse nieuwe auto is helemaal niet de grootste milieu winst te halen vergeleken met bijvoorbeeld mondiaal de zware industrie, het vliegen en de zeevaart en vooral niet vergeten de intensieve veeteelt die veel schade berokkend wereldwijd. Ik rij zolang mogelijk door in mijn euro 4 en dan maar eens kijken met welke stationwagen we letterlijk het verste in km komen .

Hou ook eens de Renault lectrique in de gaten.....Lopen hier in France grote innovatieve programma' s dus Volvo is niet uniek in zijn vooruitstrevendheid elektrisch door te willen door ontwikkelen.