Paul schreef: ↑19.04.2021 - 09:23
Die witte is heel mooi, maar is geen Polestar engineered versie, is een T8 met een Polestar Chip, vind je dat niet spijtig dan?
Klopt Paul, is zeer zeker iets van te zeggen.
Als ik alle packs en opties bij elkaar tel kom ik op een verschil van maar 2,5K uit als ik naar de catalogus prijs kijk tov de Polestar Engineerd met zelfde pakket en dit zou ik inderdaad ook nog wel overleefd hebben.
Maar ik heb bij de dealer een dermate goede korting gehad dat het verschil onder de streep wel een erg groot werd.
Verder had ik nu niet veel trek meer om langer te wachten. Nu kan ik over een weekje kan rijden ipv Augustus, of misschien wel later ivm chiptekort.
Van de PE uitvoering ben ik alleen niet zo kapot van de oranje veiligheidsgordels en het type velgen.
De instelbare schokbrekers zijn zeker leuk, welke ik ook op mijn evo500 heb. Maar heel eerlijk, die stel je 1 keer goed in naar je smaak voor openbare weg en verder niet.
Alleen op Zolder (B) op circuit zou het van pas komen maar daar is de auto mijn inziens niet na.
Wel een voordeel zou een eventuele hogere waarde bij verkoop en natuurlijk de Brembo remmen.
Maar ergens houdt het ook op. Uiteindelijk allemaal erg raar gelopen.
Was eigelijk niet de bedoeling om een auto te kopen, alleen omdat mijn vrouw in de winter zo graag eens wilde kijken in de volvo showroom...
Vervolgens maar een offerte in Januari laten maken van een "instap" T6 en nu vorige week de deur uit met T8 op een paar opties na... goede verkoper dus

Maar zonder de goede kortingen was ik misschien wel naar de volledige elektrische KIA EV6 GT uitgeweken, gezien me dit ook wel een nette auto leek.
Echter dat deze pas eind volgend jaar beschikbaar zou komen was dit al van de baan.
Ben zo uiteindelijk goed tevreden met prijs tov uitrusting en de dealer ook
