Pagina 2 van 31

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 03.06.2021 - 15:29
door raspaardje
Ook nice natuurlijk...:-) Wel of geen verlaging?

Zo met die extra randjes is dit in lijn met het standaard R-Design pakket op een V50.
Standaard R-Design van de huidige V60 vind ik wat subtieler.

Gelukkig is er voor iedereen wat wils!

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 03.06.2021 - 20:56
door J33Bee
Dit is met verlaging inderdaad.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 04.06.2021 - 09:50
door raspaardje
Fraai! Ook achteraf gedaan of als optie aangekruist?

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 04.06.2021 - 12:27
door raspaardje
raspaardje schreef: 29.05.2021 - 06:58 Het eerste defect doet zich reeds voor: de knoppen op het rechter portier voor doen niks. Raambediening, stoelgeheugen, ver- en ontgrendelen, lampje in deurgreep. Portiermodule gesneuveld? Zekering is heel iig.
As. woensdag staat de afspraak met de dealer.
Ben benieuwd of er een nieuwe portiermodule in moet (nog geen defecten hieraan gevonden op de site) of dat het een programmeerissue is. Voor aflevering is er nog een originele trekhaak geïnstalleerd, wellicht is er toen iets misgegaan?

Verder heb ik gisteren een bagagemat van automatten.nl ontvangen, scheelde me net iets teveel met origineel Volvo.

20210526_073158.jpg

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 04.06.2021 - 21:37
door J33Bee
raspaardje schreef: 04.06.2021 - 09:50 Fraai! Ook achteraf gedaan of als optie aangekruist?
Verlagen kan niet achteraf werd mij door de dealer verteld :)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 09.06.2021 - 14:20
door raspaardje
Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 09.06.2021 - 20:29
door Mickyman
raspaardje schreef: 09.06.2021 - 14:20 Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
Hierom niet: de V60 heeft achter namelijk 1 grote dwars geplaatste bladveer, dus geen dempers en veren bij deze wagen ;) dus achteraf gaat ook heel lastig worden denk ik....

zo ongeveer ziet dat eruit:
3bb72ab8d5b58f65fdb079cb67b6824d.jpeg

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 09.06.2021 - 22:38
door raspaardje
Ah, natuurlijk...:)
raspaardje schreef: 04.06.2021 - 12:27
raspaardje schreef: 29.05.2021 - 06:58 Het eerste defect doet zich reeds voor: de knoppen op het rechter portier voor doen niks. Raambediening, stoelgeheugen, ver- en ontgrendelen, lampje in deurgreep. Portiermodule gesneuveld? Zekering is heel iig.
As. woensdag staat de afspraak met de dealer.
Ben benieuwd of er een nieuwe portiermodule in moet (nog geen defecten hieraan gevonden op de site)
Het was dus "gewoon" een los stekkertje. Nog niet eerder tegengekomen vermeldde de dealer.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 09.06.2021 - 22:42
door Philken
Mickyman schreef: 09.06.2021 - 20:29
raspaardje schreef: 09.06.2021 - 14:20 Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
Hierom niet: de V60 heeft achter namelijk 1 grote dwars geplaatste bladveer, dus geen dempers en veren bij deze wagen ;) dus achteraf gaat ook heel lastig worden denk ik....

zo ongeveer ziet dat eruit: 3bb72ab8d5b58f65fdb079cb67b6824d.jpeg
toch wel: de blokjes aan de dwarsveer worden vervangen bij een verlaging
H&R en Eibach hebben een setje verlagingsveren(komen +/-25mm lager dan niet R-design, zouden 10mm zakken tov R-design

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 10.06.2021 - 08:12
door Mickyman
Philken schreef: 09.06.2021 - 22:42
Mickyman schreef: 09.06.2021 - 20:29
raspaardje schreef: 09.06.2021 - 14:20 Ik weet niet wat er allemaal aangepast is bij een R-design qua chassis. In ieder geval dempers en veren. Wellicht ook de mate van stuurbekrachtiging? Andere software waardoor bijv. veiligheidssystemen met anders reageren en omgaan met die verlaging?
Niet origineel verlagen kan iig wel altijd (want alleen dempers en veren). Origineel verlagen dus niet zegt de dealer. Interessant. Ik zou wel willen weten waarom niet.
Hierom niet: de V60 heeft achter namelijk 1 grote dwars geplaatste bladveer, dus geen dempers en veren bij deze wagen ;) dus achteraf gaat ook heel lastig worden denk ik....

zo ongeveer ziet dat eruit: 3bb72ab8d5b58f65fdb079cb67b6824d.jpeg
toch wel: de blokjes aan de dwarsveer worden vervangen bij een verlaging
H&R en Eibach hebben een setje verlagingsveren(komen +/-25mm lager dan niet R-design, zouden 10mm zakken tov R-design
echt? dat is een verrassing voor me :)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 10.06.2021 - 20:03
door Philken
Mickyman schreef: 10.06.2021 - 08:12
Philken schreef: 09.06.2021 - 22:42
Mickyman schreef: 09.06.2021 - 20:29 Hierom niet: de V60 heeft achter namelijk 1 grote dwars geplaatste bladveer, dus geen dempers en veren bij deze wagen ;) dus achteraf gaat ook heel lastig worden denk ik....

zo ongeveer ziet dat eruit: 3bb72ab8d5b58f65fdb079cb67b6824d.jpeg
toch wel: de blokjes aan de dwarsveer worden vervangen bij een verlaging
H&R en Eibach hebben een setje verlagingsveren(komen +/-25mm lager dan niet R-design, zouden 10mm zakken tov R-design
echt? dat is een verrassing voor me :)
is echt, ik had een setje H&R besteld voor de mijne maar ik heb ze doorverkocht omdat met de 20" de wielkasten mooi gevuld waren

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 14.06.2021 - 15:06
door raspaardje
Gisteren 2x 90 km afgelegd met een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km. Via de BC afgelezen.
Uiteraard heel veel snelweg met gebruik van PA en ACC in de Eco-stand. Best netjes voor een auto met veel reserve.
Wellicht kan het nog zuiniger door alleen CC te gebruiken en daarmee wat vloeiender door het verkeer te gaan. Want die auto die er even tussen moet zorgt direct voor afremmen en later weer optrekken.

Totaalgemiddelde staat nu op 7,4 l/100 km en dat is ongeveer hetzelfde als de vorige Volvo met 105 pk minder.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 16.08.2021 - 22:03
door raspaardje
De V60 blijkt een heerlijke reiswagen op vakantie. We zijn in de bergen in Tirol.

En greep uit de zaken die me opvallen:
- Het comfort als R-design met 19" velgen is voor mij prima voor elkaar: in sommige autoreviews wordt dit comfort als onvoldoende beschouwd maar ik vind het op deze manier erg prettig. Niet te hard maar toch gevoel wat er onder de auto gebeurt.
- Met gelaagd glas is de auto bijzonder comfortabel stil, ook op hoge snelheid dus. Op deze manier zijn lange reizen erg snel af te leggen.
- LKA is niet zo fijn op bochtige wegen, daar lekker uitschakelen dus.
- Op dalende en stijgende wegen vind ik flippers erg fijn; in rijmodus Comfort blijft de bak te lang in een te hoge versnelling hangen bij een toefje gas. In NL erg prettig maar op een stijgende weg niet. Even flipperen naar een lagere versnelling en de motor heeft meer lucht en klinkt beter.
- De zetels zijn net zo goed als in de vorige Volvo, een V50. Duidelijke harder maar net zo comfortabel op de lange afstand.
- Ik had me geen voorstelling kunnen maken dat ik de 360 graden camera een haast onmisbare optie zou vinden. Wat is dat toch fijn inparkeren!
- Op de korte afstand drinkt -ie een behoorlijke slok, op de lange afstand zakt dit naar nette waarden.
- Als laatste, niet onbelangrijk, ik vind de auto gewoon een beauty. Met goed gevulde wielkasten, niet te opvallend maar de echte liefhebber toont toch altijd wel interesse. Leuk!

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 17.08.2021 - 14:59
door Daf88
raspaardje schreef: 16.08.2021 - 22:03 ....
- Als laatste, niet onbelangrijk, ik vind de auto gewoon een beauty. Met goed gevulde wielkasten, niet te opvallend maar de echte liefhebber toont toch altijd wel interesse. Leuk!
Amen!

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 17.08.2021 - 18:07
door RZA
Mooi hoor, geniet van je vakantie! Lekker sturen in de bergen :-)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 19.08.2021 - 10:07
door Steven Volvo
schitterende auto en leuk verhaal.

Wij vetrekken morgen naar de Pyreneeën met dakkoffer en fietsendrager. Ben benieuwd naar de reiservaring.
Met een lege accu in de bergen zal het verbruik wel dramatisch zijn...

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 19.08.2021 - 11:00
door raspaardje
Dank jullie wel.
Ik denk dat we als familie hier weer lang plezier van gaan hebben. Wat te verwachten was is dat de test als reisauto iig volledig geslaagd is.

Nog een niet eerder genoemd aspect: de auto onthaast me volkomen. Ik heb bijvoorbeeld nog geen neigingen gehad om toch dat gaatje in te duiken of ergens eerder dan iemand anders te zijn. Lekker relaxed rijden terwijl je weet dat snel snelheid maken een fluitje van een cent is.
As. dinsdag terug, kijk er nu al naar uit...:)

@Steven Volvo
Heel veel plezier naar en in de Pyreneeën! Schitterend is het daar. 10 jaar geleden met een raspaardje, een Alfa dus, een mooie roadtrip door de Pyreneeën gedaan. Continue de grens over en ook over de bekende colls. Niet teveel nadenken over het verbruik, gewoon lekker genieten!

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 19.08.2021 - 12:48
door teebee
raspaardje schreef: 19.08.2021 - 11:00 Nog een niet eerder genoemd aspect: de auto onthaast me volkomen. Ik heb bijvoorbeeld nog geen neigingen gehad om toch dat gaatje in te duiken of ergens eerder dan iemand anders te zijn. Lekker relaxed rijden terwijl je weet dat snel snelheid maken een fluitje van een cent is.
Zo ervaar ik het ook, zodra ik instap daalt er een soort ‘rust’ neer en begint het genieten.

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 19.08.2021 - 18:08
door Mickyman
Ik heb zelf een V50 gehad, ik mag toch echt hopen dat de stoelen in jouw R-Design een heel stuk beter zijn dan in de V50, niet ter vergelijken wat mij betreft, of heb je niet volledig elektrisch en verstelbaar?

Prachtige foto trouwens en top dat je tevreden bent, ik ook gisteren over de 20k gegaan :)

raspaardje meldt zich in een andere subforum - MY2019 V60 T5 R-design

Geplaatst: 19.08.2021 - 19:46
door raspaardje
Ieder zo zijn ervaringen natuurlijk.

In de 2008 V50 Edition II had ik vollederen handbediende zetels. Deze waren minder geprofileerd dan de exemplaren in de V60. Maar een stuk zachter en daardoor ook lekker ondersteunend met de kantelbare zittingen.
In de V60 heb ik vollederen R-Design stoelen. Alles elektrisch met geheugen. Veel harder en meer geprofileerd maar geheel naar je rug en bovenbenen in te stellen natuurlijk.

Wellicht had het pre-facelift model V50 andere stoelen?
Of waren niet lederen exemplaren anders?

Inmiddels staat mijn V60 op een dikke 37k km.