Knap dat je toen meteen alle verkeeromleidingen, wegwerkzaamheden, adressen en faciliteiten ook goed in je opgenomen hebt, je hebt altijd domoren (zoals ik) die zo'n navi reuzehandig vinden omdat ze op school niet goed opgelet hebben vroeger.Battlecruiser S80 schreef:Gelukkig heb ik vroeger goed opgelet in de aardrijkskundeles...
Hoe noem jij je navi?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Haha, goede topografische kennis en richtinggevoel zijn reuze handig onderweg. Zó handig dat ik al die twijfelende mensen bij wegopbrekingen e.d. met die beeldschermen vóór in de auto snel kan passeren...
"Soms" is inzicht handiger dan kennis...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Misschien wel altijd. Ik benijd mensen die zo'n ding niet nodig hebben. Maar ik ben er erg blij mee.Battlecruiser S80 schreef: "Soms" is inzicht handiger dan kennis...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je kan nu ook moeilijk nog iets anders beweren, laat mij (misschien een ander ook wel) maar met mn navi icm met mn richtingsgevoel, daarmee heb ik toch een voorsprongetje.Battlecruiser S80 schreef:Haha, goede topografische kennis en richtinggevoel zijn reuze handig onderweg. Zó handig dat ik al die twijfelende mensen bij wegopbrekingen e.d. met die beeldschermen vóór in de auto snel kan passeren...
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Nee hoor, ik rij gewoon harder door de bocht...
Volvo Rules the Road
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik hoef geen voorsprongetje. Ik wil gewoon ontspannen ergens arriveren. Met de TomTom in combinatie met mijn lederen zetel gaat dat heel goed...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Zou het "zich laten navigeren" wel goed zijn in je POP en je CV? Misschien is "zichzelf leiden" een gewaardeerde gave...
Op mijn volgende auto moet trouwens wél zon navi, want ik schaam me rot onderweg. Al die ouwe Golfjes hebben zo'n helwit beeldscherm voorin en ik niet; ik heb slechts electrisch verstelbare stoelen en lampen, alcantara, 204 pk, crcr, dolby surround, en en en...
Ik beloof je dat ik 'm niet ga gebruiken, alleen áánzetten. Voordat je dat ding geprogrammeerd hebt, had je al 20 kilometer kunnen rijden...... !
Op mijn volgende auto moet trouwens wél zon navi, want ik schaam me rot onderweg. Al die ouwe Golfjes hebben zo'n helwit beeldscherm voorin en ik niet; ik heb slechts electrisch verstelbare stoelen en lampen, alcantara, 204 pk, crcr, dolby surround, en en en...
Ik beloof je dat ik 'm niet ga gebruiken, alleen áánzetten. Voordat je dat ding geprogrammeerd hebt, had je al 20 kilometer kunnen rijden...... !
Volvo Rules the Road
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Vroeger had ik Carin, die zit nu in onze bedrijfsbus.
In mijn auto zit Henk. Hij heet Henk omdat Volvo er een mannetje in heeft gestopt. Je kunt 'm ook op Vlaams zetten en dat heet hij Flupke.
Henk is gemakkelijk te onthouden. Ik noem iedere man waarvan ik even niet op de naam kan komen Henk en iedere vrouw heet Truus.
In mijn auto zit Henk. Hij heet Henk omdat Volvo er een mannetje in heeft gestopt. Je kunt 'm ook op Vlaams zetten en dat heet hij Flupke.
Henk is gemakkelijk te onthouden. Ik noem iedere man waarvan ik even niet op de naam kan komen Henk en iedere vrouw heet Truus.

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Marcel
- 4th Gear member
geestschrijver schreef:Zou je haar er niet eens uithalen dan? Of op zijn minst 112 bellen?Marcel schreef: het leuke is dat de dame wiens stem gebruikt is door Philips bij ons in de haven ligt

Gr. Marcel
- miss_volvo
- 1st Gear member
Wij noemen haar Karin (vrij naar CARIN), want Nuvi klinkt een beetje raar. Weet eerlijk gezegd niet eens of we een mannen of vrouwenstem hebben aangezet. Gebruik 'm dus niet zo heel vaak. Maar vind het wel handig om te hebben als ik eens ergens naartoe moet waar ik echt nog never ben geweest en ik vind het fijn dat de aankomsttijd nauwkeurig is (en soms ook verandert tijdens rijden...), geeft rust tijdens het rijden.
- screwloose
- 2nd Gear member
ik heb zo'n ding op mijn telefoon zitten, ik heb 'r stomstom gedoopt toen ze me een keer regelrecht een sloopterrein in denhaag in stuurde....
moet zeggen dat ik het wel erg handig vind maar als mijn vrouw in de buurt is dan vertrouw ik op haar!...
(die noem ik dan yo-yo)
moet zeggen dat ik het wel erg handig vind maar als mijn vrouw in de buurt is dan vertrouw ik op haar!...
(die noem ik dan yo-yo)
- Paul
- Geartronic member
Karel, aangezien wij een mannetje hadden toen iedereen nog Carin had...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Oceanracer
- Geartronic member
v700r schreef:35??
Wat denk je? Zal nog eens een tweede poging wagen de stemming op dit topic te zieken? Als jij je zo stoort aan dit soort tijdsverdrijf, lees dan alleen de serieuze onderdelen van dit forum.v700r schreef:Triest mensen, ik vraag me af hoe dat ging toen er nog geen navigatie was.
En om even antwoord te geven op je laatste vraag: Toen er nog geen navi bestond, was het ook niet nodig hiervoor een naam te verzinnen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja, en toen er nog geen wegenkaarten waren en wegen en auto's en fietsen en toen alle mensen nog precies hetzelfde in elkaar zaten en... wat zei je ook alweer?v700r schreef:Triest mensen, ik vraag me af hoe dat ging toen er nog geen navigatie was.
- Meshuga
- 2nd Gear member
Hmm...heb niet echt een naam voor mijn navigatie of je zou als het niet helemaal werkt zoals het zou moeten "trut" een naam moeten noemen. :oops:
Volvo S60 2.4 140PK Edition September 2002 Titanium Grey
Volvo V40 1.8 Europa 1998 Flaming Red Metallic
Volvo V40 1.8 Europa 1998 Flaming Red Metallic
- v700r
- 5th Gear member
Wat denk je? Zal nog eens een tweede poging wagen de stemming op dit topic te zieken? Als jij je zo stoort aan dit soort tijdsverdrijf, lees dan alleen de serieuze onderdelen van dit forum.
En om even antwoord te geven op je laatste vraag: Toen er nog geen navi bestond, was het ook niet nodig hiervoor een naam te verzinnen![/quote]
Tutututut, reageert u op alle commentaar zo geirriteerd? Opgewonden standje misschien? Relax man, lees, denk, tel tot tien!! Ik stoor me nergens aan ik moet er om lachen. Om het voor u nog eens te verduidelijken; ik vroeg me af hoe de mensen de weg vonden zonder navigatie.
En om even antwoord te geven op je laatste vraag: Toen er nog geen navi bestond, was het ook niet nodig hiervoor een naam te verzinnen![/quote]
Tutututut, reageert u op alle commentaar zo geirriteerd? Opgewonden standje misschien? Relax man, lees, denk, tel tot tien!! Ik stoor me nergens aan ik moet er om lachen. Om het voor u nog eens te verduidelijken; ik vroeg me af hoe de mensen de weg vonden zonder navigatie.
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Contacteer:
Met wegenkaarten op schoot, te laat, gestrest of helemaal niet.
- v700r
- 5th Gear member
Dus al die mensen, die nu navigatie hebben, reden met een wegenkaart op hun schoot, kwamen te laat en waren gestressed? Vreemd ik heb het idee dat de mensen tegenwoordig meer gestressed zijn in het verkeer dan vóór de navigatie.
Groeten van Frans.
- v40fan
- 6th Gear member
met de nieuwe 2006-CD hebben we het vertrouwen weer in HU 1205, want met de 2003-CD werden we door "HU" vlak voor we thuis kwamen links inplaats van rechtsaf gestuurd. Dat doet toch iets met je..... Maar dat leed is nu geleden en omdat "HU" zich ook verdiept heeft in de laatste aanpassingen van de A50 mag ie blijven.
Ik heb wel twee wensen: Ik hoop dat hij zich tot een leuke "zij" laat ombouwen en ook leert hoe je rotonde moet uitspreken inplaats van dat onnozele "Roooooootòònde" Dan bedenken wij een leukere naam voor haar
Ik heb wel twee wensen: Ik hoop dat hij zich tot een leuke "zij" laat ombouwen en ook leert hoe je rotonde moet uitspreken inplaats van dat onnozele "Roooooootòònde" Dan bedenken wij een leukere naam voor haar
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!