Pagina 2 van 2

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 14:16
door liquid_force
dimitripb schreef: 07.08.2021 - 13:58 Eigenlijk overal in Frankrijk waar de afgelopen pakweg 4 jaar wegwerkzaamheden hebben plaatsgevonden. Of het in andere landen ook speelt, weet ik niet, maar ik denk het wel.
ik heb de laatste 4 weken van Genève naar zowel de Provence als in de Languedoc-Roussillon rondgereden met mijn 2019 S90 (circa 1800km tot nu toe) - en ik kan jouw situatie absoluut niet herkennen ...
was het niet dat je Road Sign Information (RSI) de snelheid van de afslag herkende en op de dashboard displayed?

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 14:23
door mga1600
dimitripb schreef: 05.08.2021 - 09:33
mga1600 schreef: 04.08.2021 - 23:45 Volvo is overgestapt op Google Assistent, Google Play en Google Maps ..d.w.z. voor nieuwe auto's.
Nieuwe Volvos hebben nog steeds Sensus 2016, behalve de XC40 P8. Het is wel zo dat in de Volvo Cars app gebruik gemaakt wordt van Google Maps om een bestemming te vinden.
Klopt niet, de XC60 is ook al over op google en als je nu een s of v90 besteld krijg je ook Google. De V/S 60 volgen zeer binnenkort.
Alleen de XC40 brandstof auto’s zijn dan nog Sensus (en de XC90 want wordt ook niet omgezet omdat die volgend jaar wordt afgelost, de opvolger krijgt wel Google .).

De navigatie van Google Maps werkt overigens super, is steeds up-to- date en geeft alternatieve routes duidelijk aan met daarbij in realtime de consequenties voor reistijd. (Alleen het selecteren van laadpalen onderweg moet nog veel beter worden, maar daar schijnt aan gewerkt te worden).

Maar om bij het gesignaleerde probleem te blijven snelheidsaanduidingen kloppen ook bij Google regelmatig niet. Deels schijnt die informatie van de camera’s te komen, deels uit het kaartmateriaal, maar hoe dan ook het systeem zit er regelmatig naast qua snelheid. Maar je moet zelf ook opletten toch?
Ik heb ook een versie ABRP en een versie van Flitsmeister op mijn P8 kunnen installeren (die stonden kortgeleden per-ongeluk even een dag in de app store voor de P8).
En de realiteit is dat ze alledrie soms een andere maximale snelheid voor een bepaald weggedeelte aangeven. Kennelijk is de informatie niet erg consistent in navigatieland.

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 14:36
door dimitripb
liquid_force schreef: 07.08.2021 - 14:16 was het niet dat je Road Sign Information (RSI) de snelheid van de afslag herkende en op de dashboard displayed?
Nee, dat gaat goed. Hij ziet het wanneer het om een afrit gaat. Het zijn echt de wegwerkzaamheden. Je ziet het ook aan de verwijderde markeringen op de weg. Overigens heeft Here zelf ook toegegeven dat dit het geval is en dat ze problemen hebben met hun moderatieproces.

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 17:18
door teebee
Gelukkig dat menigeen de situatie buiten in de gaten houdt, en dus boorden ziet die de aan te houden maximum snelheid vermelden.
Dat is namelijk sinds jaar en dag te doen gebruikelijk bij verantwoord autogebruik.
Je verlaten op snelheidsaanduidingen op je dashboard welke je navigatie vermeld….. tja…. Hoe zullen we dat kwalificeren… ?

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 18:13
door dimitripb
teebee schreef: 07.08.2021 - 17:18 Je verlaten op snelheidsaanduidingen op je dashboard welke je navigatie vermeld….. tja…. Hoe zullen we dat kwalificeren… ?
Je leest duidelijk niet wat ik schrijf. Daar gaat het helemaal niet om...

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 18:21
door dimitripb
mga1600 schreef: 07.08.2021 - 14:23 Maar om bij het gesignaleerde probleem te blijven snelheidsaanduidingen kloppen ook bij Google regelmatig niet. Deels schijnt die informatie van de camera’s te komen, deels uit het kaartmateriaal, maar hoe dan ook het systeem zit er regelmatig naast qua snelheid.
Fouten zitten in alle kaartmateriaal en daarom moet je altijd zelf opletten, echter mijn irritatie gaat erover dat de kaartleverancier zo laks is in hun interne processen m.b.t. de kaartinformatie dat er onnodig veel fouten in het kaartmateriaal zitten en dat het navigatiesysteem zeer irritant gedrag gaat vertonen. Het gaat niet alleen om de maximumsnelheden, maar ook om bijvoorbeeld afritten of opritten bij autobanen die ooit tijdelijk gesloten waren vanwege wegwerkzaamheden. Men heeft die afsluitingen ook "rücksichtslos" geïmporteerd in de basisdata van de kaarten. Voor Sensus 2014 (die nog maar één keer per jaar een update krijgt), kan het dus zijn dat bepaalde wegen, afritten, opritten jarenlang als gesloten gezien worden en routes dus onnodige omwegen gaan vertonen. Enkel omdat een weg of afrit enkele weken gesloten is geweest vanwege wegwerkzaamheden en Here.com zo onhandig is geweest om tijdelijke verkeerssituaties te importeren in de basisdata.

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 18:38
door teebee
En het gaat maar door…….

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 19:01
door dimitripb
teebee schreef: 07.08.2021 - 18:38 En het gaat maar door…….
Als de mensen steeds antwoorden in de trant van "je moet zelf blijven opletten", zonder te lezen waar het nu echt om gaat, blijft het inderdaad doorgaan. En als je het een non-discussie vindt, reageer je toch gewoon niet?

Nieuw dieptepunt in het kaartmateriaal van Sensus

Geplaatst: 07.08.2021 - 19:47
door V480-S60
Hou er nu maar over op. Je geeft zelf al aan dat het aan de kaart leverancier ligt. Die moet het dus oplossen. Daarna moet Volvo de juiste implementatie nog voor elkaar krijgen.
Verder is het punt duidelijk .