Pagina 2 van 3

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 02.11.2021 - 20:44
door Bover
Jelmer de Jong schreef: 01.11.2021 - 21:26 Tja, die sites met bijvoorbeeld kenteken-check zijn ook niet alles. Dan selecteer je een Mercedes met 700pk en dan krijg je ook schijven van een C180 voorgeschoteld.
Inderdaad een puntje Jelmer, ik zou ook wensen dat je alleen met chassis nr kon bestellen zodat je meteen de goede spullen krijgt, zeker als je niet zo super auto technisch bent.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 02.11.2021 - 20:55
door Blueone
The Mechanic schreef: 02.11.2021 - 20:24 Haal gewoon even een blik bij de Volvo dealer, zit je gewoon goed.
Bij de dealer betaal je standaard voor alles minimaal het dubbele terwijl ze er alleen een label opplakken. Alleen een setje schijven en blokken kost daar al 288euro aan onderdelen terwijl ik ze nu voor €120 heb gekocht.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 02.11.2021 - 20:56
door Jelmer de Jong
Tja, die dealer heeft dan weer het voordeel dat alles wat je voor 10.00 besteld om 12.30 af kan halen.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 02.11.2021 - 20:59
door Blueone
Jelmer de Jong schreef: 02.11.2021 - 20:56 Tja, die dealer heeft dan weer het voordeel dat alles wat je voor 10.00 besteld om 12.30 af kan halen.
Dat dan weer wel inderdaad :D, maar in ieder geval bedankt voor alle hulp, ik ben benieuwd naar het resultaat

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 03.11.2021 - 08:50
door diesel01
Bij mij gaf Brembo remblokken op de oem Volvoschijven al meer bite en dus verbetering.
Nu met de 100km en afentoe autobahn maakt het allemaal niet zoveel meer uit.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 03.11.2021 - 18:22
door Bover
Nou ik ben met de Brembo schijven en dito remblokken M-line voorzijde er echt stevig op vooruit gegaan.. Soms denk ik wel wat maakt nu dat fabrikanten niet de maximale remvertraging monteren. Extra bijterige remblokken bijv...Verschil iszo enkele meters vermoed ik

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 05.11.2021 - 16:45
door Blueone
Ik had nog wat zoekwerk gedaan naar de remvloeistof, de ATE SL6 gelijk is aan de originele vloeistof, dus wellicht heeft iemand anders hier ook nog iets aan.

Volvo vloeistof:
Kleur: Geelachtig
Dichtheid: 1,06 g/cm³
pH: 7 tot 8,5
Kookpunt: 265 °C / +509 °F
Viscositeit bij -40 °C: max. 700 mm²/s
Viscositeit bij 100 °C: min. 1,5 mm²/s

ATE SL6
Kleur: geel
Kookpunt min.: 265°C
Nat kookpunt: min. 175°C
Viscositeit bij –40°C: max. 700 mm²/s
Viscositeit bij +100°C: 1,7 tot 2,3 mm²/s
Watergehalte max.: 0,20%

Aangezien de originele remklauwen ook van ATE zijn zal het mij niet verbazen dat de vloeistof exact hetzelfde is.


Nog een kleine frustratie, bestel je bij een demontagebedrijf een remklauw, krijg letterlijk een blok roest met waarbij de zuiger vast zit en er zaagsel zit in de ontluchter (overigens niet die van marktplaats). De 3 andere klauwen van een ander bedrijf waren gelukkig wel in goede staat.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 08.11.2021 - 19:10
door Bover
dat soort dingen koop ik gewoon nieuw, ook geen goexe ervaringen met "rem spullen met ervaring"

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 08.11.2021 - 21:48
door Jelmer de Jong
Op zich niet zo'n probleem hoor. Zuiger er uit halen, klauw tegen de staalborstel houden en daarna de zuiger met een nieuw rubbertje weer monteren. Tussendoor kan je het geheel nog paars/roze/oranje spuiten.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 09.11.2021 - 11:23
door Blueone
Ik heb inmiddels een nieuwe ontvangen van de partij, ze liggen nu alle 4 hier klaar om te spuiten waarbij de zuiger is afgeplakt. Die ene was geen redden meer aan, echt één blok vergaande roest. Die voorste klauwen zijn ook uit elkaar te halen waardoor het staal los te halen is van het zuiger deel, dat maakt het spuiten extra makkelijk, ik zal vanavond wel eens een foto posten voor de geinteresseerde. Als er toevallig een lekkende klauw tussen zit kan ik altijd nog even een revisiesetje halen.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 11.11.2021 - 09:44
door RoaldH
Blueone schreef: 09.11.2021 - 11:23 Ik heb inmiddels een nieuwe ontvangen van de partij, ze liggen nu alle 4 hier klaar om te spuiten waarbij de zuiger is afgeplakt. Die ene was geen redden meer aan, echt één blok vergaande roest. Die voorste klauwen zijn ook uit elkaar te halen waardoor het staal los te halen is van het zuiger deel, dat maakt het spuiten extra makkelijk, ik zal vanavond wel eens een foto posten voor de geinteresseerde. Als er toevallig een lekkende klauw tussen zit kan ik altijd nog even een revisiesetje halen.
Top!

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 12.11.2021 - 12:36
door Blueone
Ze zien er weer netjes uit :)

Tijdens in de primer
primer - Copy.jpg
Resultaat
20211112_122753 - Copy.jpg
20211112_122743 - Copy.jpg
20211112_122844 - Copy.jpg

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 12.11.2021 - 17:41
door Ferrari
Netjes, goed bezig!

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 14.11.2021 - 14:10
door Blueone
Vanochtend de remmen vervangen echter lijkt het er op dat één van de zuigers blijft hangen, na 2 km zag de schijf er zo uit en kwam er al wat rook van de remmen vandaan. Is dit waarschijnlijk inderdaad een vastzittende remzuiger of kan er ook iets mis zijn gegaan bij de montage?

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 14.11.2021 - 19:57
door Jelmer de Jong
Kan je de zuiger weer terug duwen door de gemonteerde klauw naar je toe te trekken? Dat de schijf er zo glimmend uit ziet is op zich goed, je hebt namelijk de anti-roest verf er af geschraapt. Wel apart dat niet de gehele schijf glimmend is, het remblok zou over zo'n 65mm van de diameter contact moeten maken met de schijf.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 14.11.2021 - 20:04
door Bover
goed ontlucht ed ? bij twijfel gewoon nieuwe remklauw en kost de wereld niet als je het zelf doet.

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 14.11.2021 - 20:19
door Blueone
Jelmer de Jong schreef: 14.11.2021 - 19:57 Kan je de zuiger weer terug duwen door de gemonteerde klauw naar je toe te trekken? Dat de schijf er zo glimmend uit ziet is op zich goed, je hebt namelijk de anti-roest verf er af geschraapt. Wel apart dat niet de gehele schijf glimmend is, het remblok zou over zo'n 65mm van de diameter contact moeten maken met de schijf.
Aan de andere kant is die wel netjes afgesleten over de gehele schijf, deze kant was ook flink aan het roken na die 2km al is de schijf gelukkig nog niet verkleurd. Alleen deze kant lijkt vast te zitten, ik haal morgen de boel nog even los om te kijken en haal meteen een revisiesetje, dit was toevallig ook precies de klauw van de partij waarvan ik eerst de volledig verroestte had gekregen. We mogen de komende weken weer thuis werken :sleep: dus ik heb alle tijd om het weer even rustig te fixen :). Het ontluchten ging overigens erg eenvoudig, ik had zo'n powerbleeder gehaald.

Overigens hier nog even het verschil van een 300mm schijf tov van een 336 schijf in een 18"wiel, ziet er toch allemaal wat voller uit

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 14.11.2021 - 21:03
door Jelmer de Jong
Heb je voor montage nog geprobeerd of de glijpennen waar de klauw in hangt wel soepel gaan? En ingevet natuurlijk...

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 14.11.2021 - 21:20
door Bover
Jelmer moet je die invetten?
Dat heb ik helemaal bij alle vier remklauwen niet gedaan :( ....glijbanen zijn toch die bouten die de klauw vast zetten?

V60 D4 remmen upgrade van 300 naar 320

Geplaatst: 14.11.2021 - 21:25
door Blueone
Jelmer de Jong schreef: 14.11.2021 - 21:03 Heb je voor montage nog geprobeerd of de glijpennen waar de klauw in hangt wel soepel gaan? En ingevet natuurlijk...
Ze liepen wel soepel echter heb ik ze niet ingevet, in Vida stond juist specifiek aangegeven dat die niet ingevet mogen worden? (al klopt de info in Vida ook niet altijd)