BraboFrits schreef: ↑01.12.2021 - 17:32
Klopt en ik ervaar geen beperkingen waar ik me aan stoor.
Als ik vrijgezel zou zijn zou ik de Polestar optimalisatie waarschijnlijk wel aanschaffen maar dan zouden mijn prio's sowieso anders liggen. Terwijl mijn vrouw me echt veel gunt, ze laa tde keus wel of geen Polestar helemaal aan mij over maar daar heb ik dan zelf moeite mee
Neemt niet weg dat ik het toch vreemd vind dat een auto in die hoge klasse als de XC90 niet standaard optimaal afgeleverd wordt. Ik zou eens in zo'n Polestar geoptimaliseerde XC90 T8 moeten rijden om het verschil te ervaren om te weten of ik het wel of niet er voor over zou hebben.
Ja, mijn vrouw hetzelfde

Ik heb het meteen laten doen. Vindt de paar pk's niet zo spectaculair. Het extra koppel daar in tegen vindt ik wel fijn onderin. Lijkt wel een stevige diesel

Hoeft nu vrij weinig toeren te maken om goed te versnellen.
Schakelmomenten zouden beter moeten zijn , maar daar heb ik te weinig voor in een "niet polestar" gereden. Al met al kost het dan ook wat. Maar ik heb altijd wel zoiets al ik iets koop dan wel alles erop en eraan.
Ben er ook mee eens dat alle Volvo's standaard zo (polestar) uitgevoerd moeten zijn.
Enige reden die ik me kan bedenken is dat in polestar stand (in T6/T8 PIH) hij het hoge toeren wat langer vast houdt als ie in de gaten heeft dat je wat sportiever aan het rijden bent. Daarin tegen kun je hem dan ook gewoon in "Dynamic" zetten.
Enkel benzine/diesel weet ik niet of dat daar deze keuzes opzitten?
Ik weet wel toen ik mijn Laguna met o.a. 50nm koppel liet verhogen (wel 400kg lichter!) je in het begin denkt, ja dat rijdt toch wel wat fijner.
Heb toen een moment gehad (jaartje later) dat ik terug naar originele software moest (heel verhaal maar zal je het besparen, want was een issue tussen tuner en dealer waar een motor fout zat en uiteindelijk fout van garagist)
Toen deze was teruggezet, ik als eerste dacht, die tuning komt er als eerste weer terug op! als het is opgelost, wat een verschil! of terwijl als je na een tijd weer even terug naar origineel gaat dan besef je pas goed het verschil!
Tja, en updates zul je toch gewoon naar de garage, maar ik vindt het een goede vraag Olson. Waar zie je welke update(versie) je hebt?
Je kunt wel alles uitlezen met de app waar en hoe hard je hebt gereden, maar welke laatste software update je hebt zie ik niet terug in de app of in de board computer?
Heb zelf daar ook eens naar zitten zoeken of het ergens staat? Tot dusver nergens gevonden. Zie niet in waarom dit niet ergens toonbaar zou moeten zijn? Als ik mijn pc, boekhoud programma, enz.. update staat dit op een (handige/logische) plek?
Dus waarom niet in in een auto vol met elektronica?