Pagina 2 van 3
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 17.12.2021 - 20:11
door Gouwe
En in ieder geval einde garantie op motor en bak door Volvo en na elke SW update bij de dealer terug naar Obbe om de tuning terug te laden. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het niet moet doen, maar dat je het wel meeneemt in de afweging.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 06.03.2022 - 09:20
door Hans oet Twent
Heeft iemand ervaring met een Polestar kuurtje op een T6 Recharge?
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 06.03.2022 - 09:55
door Rolandk
Dat kuurtje bestaat niet naar mijn weten.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 06.03.2022 - 10:11
door Hans oet Twent
Rolandk schreef: ↑06.03.2022 - 09:55
Dat kuurtje bestaat niet naar mijn weten.
Dat is dan een duidelijk gegeven



Polestar optimalisatie
Geplaatst: 06.03.2022 - 11:38
door Bover
Jelmer de Jong schreef: ↑17.12.2021 - 20:00
Hele kleine kans dat Obbe een S60 van dit jaartal aan nieuwe software kan helpen.
Ok dat is het navragen waard.

Polestar optimalisatie
Geplaatst: 06.03.2022 - 11:47
door Obbetuning
Vanaf eind 2018 is de chip in de Denso ECM (engine control module) vervangen voor een van het merk motorola, deze kan nog geen enkele tuner buiten Volvo zelf aanpassen.
De ECM is vanaf 2014 voor de 4 cilinders een Denso geworden.
Men kan het verschil zien aan de hardware nummers die op de module staan.
Chip van motorola niet mogelijk.
31669396 onbekend 2019 XC40
31491944 onbekend 2019 v90 XC40
32213006 onbekend 2019 V40
32242005
32242004 onbekend 2019 XC60
32225997 niet te vinden
32203434 niet te vinden
Renesas chip wel mogelijk
Petrol-P3 - 31459244
Diesel-P3 - 31312486
Diesel-P3 - 31452623
Diesel-SPA - 31452230
SDiesel-PA - 31459914
Petrol spa - 31459913
groet Obbe
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 13.06.2022 - 09:47
door Glen81
bartvdg schreef: ↑16.12.2021 - 08:46
Heb ook terug reactie van de officiële volvo dealer, het zou dan toch lukken op mijn model T5 van 2019. Kostenplaatje 995€, geen actie of korting bij hun...
Dag Bart,
Is het jou ondertussen gelukt om de Polestar Optimisation op je V60 te krijgen? Ik ben zelf ook in het bezit van een V60 op Belgische nummerplaat, maar hij is vanuit Duitsland geïmporteerd dus ik vraag me af of ze mij vb in Nederland niet verder kunnen helpen

Polestar optimalisatie
Geplaatst: 02.08.2023 - 16:15
door Glen81
Iemand met een Belgische wagen er al in geslaagd de Polestar Optimization te laten laden in Nederland of Duitsland?
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 02.08.2023 - 17:18
door Alexander1978
Glen81 schreef: ↑02.08.2023 - 16:15
Iemand met een Belgische wagen er al in geslaagd de Polestar Optimization te laten laden in Nederland of Duitsland?
Onze (T8) heeft een kuurtje gehad bij Volvo Rutten in Echt (NL), ze staat op Belgische inschrijving.
Geen enkel probleem, en goede service.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 02.08.2023 - 18:21
door S80 Executive
Klopt het dat een 2021 V60 CC B5 niet voorzien kan worden van een Polestar kuurtje? Ik zie hem niet op de Polestar website staan.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 00:06
door Jers3n
Voor zover ik heb kunnen vinden en uitzoeken is dat (helaas?) correct en bestaat er voor MY’21 B5 (benzine) geen Polestar optimalisatie (ook niet voor de MY’21 B6 trouwens).
Maar t.o.v. de T5 GT8 met Polestar in de V70 heb ik het nog niet gemist in de V90 CC B5. Het wegrijden/optrekken verloopt mede door de 24v ondersteuning bijzonder soepel en zeker in de dynamic-rijstand vind ik een standaard B5 niet onder doen voor de T5 met Polestar (of het moet met Polestar op een B5 nog een stuk beter zijn, dat kan natuurlijk ook, maar daar heb ik geen ervaring mee).
En ja, ik realiseer me dat een voorwielaangedreven V70 natuurlijk ook niet helemaal vergelijkbaar met een V90 CC AWD (die krijgt het vermogen ook echt merkbaar beter op de weg, wielspin is m vreemd).
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 08:37
door S80 Executive
@Jers3n
Dank voor je reactie. Ik vind de auto eigenlijk ook prima rijden. Ik vroeg het me gewoon af. In september rijden we ermee naar Italië. Eens kijken hoe ie bevalt op de Autobahn en in de bergen.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 10:19
door raspaardje
Polestar op de T4 en T5 motoren in de laatste Volvo's maken de auto's vooral soepeler in de rijbeveling; er zijn minder terugschakelmomenten bij wat vermogensvraag nodig, de auto staat vaker in de juiste versnelling.
Het kan heel goed zijn dat door de elektrische ondersteuning bij de "B-motoren" het aantal terugschakelmomenten al beperkt wordt.
En er daarom geen research in gestoken wordt.
Volvo en Polestar leggen op dit moment hun prioriteit natuurlijk bij andere zaken.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 13:44
door wasbeer2006
Ik heb na de januari 2023 update op de B4 een meer dan prima rijdende aandrijflijn.
Wel heb ik ook het heico kastje gemonteerd maar die combo is echt wel heel goed en soepel.
Op de autobahn en in de bergen ging het perfect.
Enige is dat ik in de bergen graag dynamic selecteer omdat mijn my2022 bij gas los de motor uitzet in comfort en eco en dat blijf ik vervelend insturen vinden en ook weer met uitaccelerenen.
En je merkt bij echt doorrijden dat ie gewoon zwaar, de koets blijft echt mooi vlak en in controle, maar de grip houd een keer op, zeker op de meestal glade bergwegen merk je dat wel.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 13:56
door raspaardje
B3 en B4 hebben een andere automaat dan de B5, meen ik.
Afgelopen weken veel in de Spaanse bergen gereden en dan is zelf schakelen toch het allerlekkerste.
Imo kan de Dynamic/Polestar mode daar niet tegenop:
1. je wil soms meer op de motor afremmen en dus moet je de motor meer toeren laten maken dan de bak in Dynamic/Polestar modus toestaat;
2. op iets vlakkere stukken bergop schakelt de bak in Dynamic/Polestar modus weer iets te laat op, opschakelen later dan bij 2500 toeren is met het aanwezige koppel onnodig.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 17:14
door Jers3n
raspaardje schreef: ↑03.08.2023 - 10:19
Polestar op de T4 en T5 motoren in de laatste Volvo's maken de auto's vooral soepeler in de rijbeveling; er zijn minder terugschakelmomenten bij wat vermogensvraag nodig, de auto staat vaker in de juiste versnelling.
Het kan heel goed zijn dat door de elektrische ondersteuning bij de "B-motoren" het aantal terugschakelmomenten al beperkt wordt.
En er daarom geen research in gestoken wordt.
Volvo en Polestar leggen op dit moment hun prioriteit natuurlijk bij andere zaken.
Het is m.i. niet de research of prioriteit, voor MY22 en nieuwer is de polestar-optimalisatie er wel voor de B5 (benzine) en B6. Dat is in basis dezelfde motorisering, alleen op voor MY21 is het er niet. (Is ook het eerste bouwjaar voor de B5 (benzine) en B6)
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 17:46
door raspaardje
Ahhh, dat wist ik niet.
Dat maakt de zaak wel anders, ja.
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 17:55
door Jers3n
S80 Executive schreef: ↑03.08.2023 - 08:37
@Jers3n
Dank voor je reactie. Ik vind de auto eigenlijk ook prima rijden. Ik vroeg het me gewoon af. In september rijden we ermee naar Italië. Eens kijken hoe ie bevalt op de Autobahn en in de bergen.
Ik ben net aangekomen in Zweden en heb de afgelopen 2 dagen redelijk wat autobahn km gemaakt. Maar was zeker gisteren niet meteen lekker ‘autobahn-weer’, hele dag regen en zonder ZOAB (veel spray dus) best vermoeiend. Vandaag was het beter te doen. Maar heb’t best rustig aan gedaan (max 130-140km/h) en ook alleen in comfort-modus gereden. Maar ook dan kan hij prima meekomen. Toen er vandaag even wat ruimte was toch de begrensde topsnelheid even uitgeprobeerd (en die begrenzing vind ik dus geen probleem). Bij 185 op de teller hield het echt op, maar dat bereikt ie met het grootste gemak, hij heeft behoorlijk wat over zeg maar…
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 18:20
door S80 Executive
@Jers3n
Dan moet het met een ritje Italië ook wel goed komen
Polestar optimalisatie
Geplaatst: 03.08.2023 - 21:05
door Doc R
Is die begrenzing er al uit te programmeren?