Pagina 2 van 2
Distributieriem of ketting ?
Geplaatst: 01.11.2024 - 09:26
door Fredhead
Hans Eilander schreef: ↑31.10.2024 - 19:23
Okee, dat wist ik niet. Maar ik heb sowieso niks met Ford, lees: helemaal niks.
Zijn motoren van andere merken door Volvo gebruikt en dan zegt de kap op het blok ook gewoon Volvo.
Zegt echt helemaal niets verder.
Distributieriem of ketting ?
Geplaatst: 01.11.2024 - 09:30
door OGA244
Denk aan de Mitsubishi motor in de 1.8i in de S40/V40
Distributieriem of ketting ?
Geplaatst: 01.11.2024 - 11:23
door Hans Eilander
fredhead schreef: ↑01.11.2024 - 09:26 Zijn motoren van andere merken door Volvo gebruikt en dan zegt de kap op het blok ook gewoon Volvo.
Zegt echt helemaal niets verder.
Herinner ik me goed, dat in de 340 een Renault motor lag? En in andere Volvo types soms een Ford motor? Op zich zegt dat niks. Maar ik dacht dat het niet mocht, om dan een eigen naam te voeren, op een vreemde motor. Maar zo thuis ben ik niet in die materie. Stellantis gebruikt ook in wel 3 of 4 merken, dezelfde 3 cilinder krachtbron.
Zo weet ik dat in Claas tractoren, Renault motoren liggen (omdat Renault agri is overgenomen door Claas) En in Fendt tractoren, liggen vaak Deutz motoren, maar dat is off topic.
Distributieriem of ketting ?
Geplaatst: 01.11.2024 - 11:24
door Hans Eilander
OGA244 schreef: ↑01.11.2024 - 09:30 Denk aan de Mitsubishi motor in de 1.8i in de S40/V40
Of in de Opel Sigma diesel, lag een Isuzu motor....
Distributieriem of ketting ?
Geplaatst: 01.11.2024 - 11:55
door Fredhead
Hans Eilander schreef: ↑01.11.2024 - 11:23
Maar ik dacht dat het niet mocht, om dan een eigen naam te voeren, op een vreemde motor.
Wordt dus gewoon gedaan.
De 1.8 en 2.0 motoren in de C30/S40/V50 staat ook gewoon Volvo op terwijl ze die ook gewoon elders uit het schap trekken.
Doet ieder merk, anders is het wel een beetje vreemd voor de klant als er ineens een ander merk onder de kap is te vinden.