Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09.11.2006 - 14:14
door Ramon&Ramon
Is ook niet echt belangrijk denk ik om te weten,net als de formules over zuigersnelheid en al die termen meer.
Geen monteur die zich daar in verdiept.
Geplaatst: 09.11.2006 - 17:02
door edraket
Als je weet hoe zaken werken kun je vaak ook veel beter een diagnose stellen. Ik ben met je eens dat dit niet zo veel toevoegt. De compressiedruk moet zoveel bar zijn en daarmee uit.
Juist de specialisten moeten wel verder gaan in de kennis. Als je bijvoorbeeld een motor gaat tunen is het wel handig om te weten tot welke zuigersnelheden een motor in staat is, of welke turbo nog geschikt is voor een bepaald vermogen. Dan kom je niet meer weg met de stelling "zo doe ik het altijd".
Geplaatst: 11.11.2006 - 16:11
door Ramon&Ramon
het ging ook niet over tunen meen ik me te herinneren.

Geplaatst: 11.11.2006 - 18:35
door george
Heb het nog een keer over gedaan met goed warme motor. Allen boven de 11. Tussen 11,2 en 11,5. Prachtig dus.
Geplaatst: 12.11.2006 - 14:41
door Ramon&Ramon
inderdaad.