Pagina 2 van 2

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 28.04.2022 - 13:45
door Spencer
Bursting_Blue schreef: 28.04.2022 - 10:25
Spencer schreef: 23.04.2022 - 22:11 Ik heb toch een vraagje voor jou: is die Ohlins vering niet wat hard ?
De Ohlins vering is juist naar wens af te stellen met draaiknopjes, maar dan moet je even onder de motorkap duiken. Ik lees wel her en der dat de "zachtste stand" voor sommigen nog te hard is, maar smaken verschillen.
Dank u
Ik had dat ook gelezen.
De Polestar modellen zien er echt prachtig uit. Ik zal ze toch eens moeten zelf testen om die hardheid uit te maken.

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 28.04.2022 - 13:54
door Spencer
Hans Eilander schreef: 26.04.2022 - 12:46
Spencer schreef: 23.04.2022 - 22:11 Ik heb dat altijd wat lullig gevonden: Een wagen maken met een hoog vermogen en topsnelheid, en die dan drastisch beperken. Heb dan de moed die modellen niet meer te maken.
De auto,s worden toch gemaakt om wereldwijd te verkopen? Toch niet voor een enkel land, waar je niet harder mag of kan dan 100 km/u? Ik vind de begrenzing van Volvo bij 180 km/u een wijs besluit. En wil je harder? Ga dan vliegen. In ons land waar momenteel nog max 100 km/u geldt, worden ook auto,s verkocht als Porsche en Ferrari. :)
Dit snap ik toch niet goed. Volvo beperkt zijn auto's tot 180 km/u in alle landen. Daar gaat het over. Niet om andere merken die hun auto's helemaal niet beperken, zoals o.a. Porsche en Ferrari.
Het gaat er om dat van zodra je een model beperkt in snelheid, je de hele auto kan aanpassen om hem zuiniger en goedkoper te maken en toch vinniger, met een kortere overbrenging bvb, gezien de topsnelheid niet meer van belang is.
De gegrondheid van de beslissing van Volvo komt hier niet ter sprake, wel de keuze van performante wagens te maken van 400pk, en die vervolgens te beperken .

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 28.04.2022 - 15:48
door Hans Eilander
Spencer schreef: 28.04.2022 - 13:54 Dit snap ik toch niet goed. Volvo beperkt zijn auto's tot 180 km/u in alle landen. Daar gaat het over. De grond van de beslissing van Volvo, komt hier niet ter sprake, wel de keuze van performante wagens te maken van 400pk, en die vervolgens te beperken .
Daar heb je zeker gelijk. Aan de andere kant, is het wel gaaf om over een EV met 408 pk te beschikken. :-D (En 180 km/u is toch best hard zat?)

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 09.04.2024 - 00:36
door JantjeP
Onlangs in een Polestar Engineered XC60 gereden uit 2020. Prachtige auto met een mooi motor geluid. Maar wat mij stoorde was hoe hard het geluid van de banden doorklonk op de snelweg. De dikke sloffen zullen niet helpen maar ben benieuwd of de latere modellen betere geluidsisolatie hebben?

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 09.04.2024 - 15:38
door Paul
Reed je op dat moment elektrisch?

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 09.04.2024 - 19:09
door JantjeP
Paul schreef: 09.04.2024 - 15:38 Reed je op dat moment elektrisch?
Ik denk dat ik de hybride stand gebruikte op dat moment. Het was een stukje snelweg met een gangetje van 100 - 110. Het geluid kwam vooral van de achterbanden zo leek het. De hoedenplank was uitgerold.

Hoe ervaren jullie het geluid aan boord van de Polestar?

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 11.04.2024 - 21:33
door Corsat
Herkenbaar dat je het geluid van de achterbanden hoort, ik heb hetzelfde bij mijn xc60 als ik electrisch rijd en dan is het zo stil dat je blijkbaar dat geluid dan hoor. Het stoort mij verder niet.

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 12.04.2024 - 07:55
door Gouwe
Banden gecupt?

Evaluatie XC60 T8 Polestar Engineered MY22

Geplaatst: 12.04.2024 - 09:11
door JantjeP
Bedankt voor je reactie. Ja dat zou heel goed kunnen dat er iets met de banden is. De auto staat al een tijd te koop en ik voelde ook wat trillingen in het stuur.