Dat elke keer iets defect gaat of zodanig roest, dat je er iets mee moet.
Als je zelf kan repareren, zou dat heel mooi zijn.
Ik heb nog een 945 uit 1998. Gaat uiterlijk eind oktober in de verkoop wegens 'niet meer noodzakelijk voor woon-werk verkeer'.
In mijn onderschrift staat een link, naar de 'historie'.
Kan je een beetje zien, wat er steeds moest gebeuren.
Afschrijving? Slechts een beetje over die 20 jaar.
Onderhoud & reparaties: niet schokkend hoor.....
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Een auto van zeg €5000 kan nu eenmaal veel minder afschrijven dan een auto van €50.000. Van die €5000 blijft altijd wel iets over, dus stel dat hij na 5 jaar nog €3000 waard zou zijn, heb je over die 5 jaar €2000 afgeschreven, nog geen €40 per maand.
Bart schreef: ↑09.07.2022 - 14:41
Een auto van zeg €5000 kan nu eenmaal veel minder afschrijven dan een auto van €50.000. Van die €5000 blijft altijd wel iets over, dus stel dat hij na 5 jaar nog €3000 waard zou zijn, heb je over die 5 jaar €2000 afgeschreven, nog geen €40 per maand.
Eens. Maar een 87 245 wordt hopelijk alleen maar meer waard.
Sareno schreef: ↑10.07.2022 - 08:51
Eens. Maar een 87 245 wordt hopelijk alleen maar meer waard.
Eh, nee. De latere Volvo's zijn beter dan die jaren 80 roestbakken.
Een V70 van de 1e generatie in tip-top toestand, met weinig km en veel opties, en van 1e eigenaar, die wordt serieus geld waard.
Wat jij wilt is goedkoop rijden (geen afschrijving, MRB vrijstelling, LPG, zelf onderhoud doen). Goedkoop rijden zit er bij Volvo niet in, voor geen enkele jaargang.
Volvo's hebben andere voordelen.
Beste Sareno,
Het is een goed streven om een 245 in topconditie te willen houden. En hoe je dat doet moet je gewoon zelf weten. Echter zoals bijna iedereen hier al aangeeft. Een waardevermeerdering zit er niet in.
Als je hem gewoon in topconditie op de weg wilt houden kun je denk ik best rekening houden met een waardevastheid (en dus niet -vermeerdering). Maar zoals hierboven ook al geschreven, doe het vooral omdat je het zelf leuk vindt (en ik vind het top dat er weer iemand is die een 240 wil "redden"), de afschrijving zal in alle gevallen zeer gering zijn.
Sareno schreef: ↑11.07.2022 - 08:43
Ik heb een keiharde 87 er op het oog die volledig met dinitrol behandeld is. In bijna showroom staat. 202k op de teller en helemaal origineel.
Mooi. Ga er vooral voor want een 245 is heel karakteristiek. En door veel zelf te doen wordt het autorijden ook leuker. En je houdt de 245 keihard door hem droog te stallen en er niet mee door de pekel te rijden (en anders vaak met hoge druk bodem en wielbakken afspuiten).
Maar kijk niet te veel naar het geld want dan valt het altijd tegen.
Sareno schreef: ↑11.07.2022 - 08:43
Ik heb een keiharde 87 er op het oog die volledig met dinitrol behandeld is. In bijna showroom staat. 202k op de teller en helemaal origineel.
We gaan het meemaken. Over een jaar of 5 verkopen en dan een 91 er kopen kan altijd nog.
Tot die tijd mag ie mijn boot slepen en naar RC evenementen gaan.
Sareno: Wat is het geworden, zijn nu dik jaar verder?