Pagina 2 van 2
T6 350 of 398 PK?
Geplaatst: 25.07.2022 - 23:03
door NielsPHEV
OGA244 schreef: ↑25.07.2022 - 07:16
Optellen werkt natuurlijk slechts tot het moment dat de electro motor afhaakt.. Daarna is er alleen nog maar een benzinemotor actief
De erad stopt toch rond 150 kmh?, dat haal je met een pk of 50 al
T6 350 of 398 PK?
Geplaatst: 22.09.2022 - 16:15
door RC1963
Jelmer de Jong schreef: ↑24.07.2022 - 15:07
Die supercharger heeft weinig nut als je het turbogat volledig met elektro op kan vangen.
Hallo,
Ik heb de T8 short range MY21 met Polestar software maar ik heb wel degelijk een turbogat tot +/- 2750-3000 rpm.
En je zou zeggen dat - met de Polestar software - de automaat nog sneller zou schakelen, maar helaas blijft het zo dat als je rustig aan het cruisen bent en vol het gaspedaal intrapt, het het toch een seconde of iets meer duurt voordat er iets gebeurd. De auto is niet direct bij de les.
Je zou idd zeggen dat je hier met een electrische motor en supercharger geen last meer van zou moeten hebben maar toch ..
T6 350 of 398 PK?
Geplaatst: 22.09.2022 - 17:56
door Gouwe
Probeer de Polestar Engineerd stand eens.
T6 350 of 398 PK?
Geplaatst: 26.09.2022 - 13:37
door RC1963
Die probeer ik dagelijks

Hij is iets sneller qua opname als in de ouderwetse Powerstand (voordat de Polestar software erop zat) maar er blijft een gat.
T6 350 of 398 PK?
Geplaatst: 26.09.2022 - 17:05
door XC60-rijder
RC1963 schreef: ↑22.09.2022 - 16:15
Jelmer de Jong schreef: ↑24.07.2022 - 15:07
Die supercharger heeft weinig nut als je het turbogat volledig met elektro op kan vangen.
Hallo,
Ik heb de T8 short range MY21 met Polestar software maar ik heb wel degelijk een turbogat tot +/- 2750-3000 rpm.
En je zou zeggen dat - met de Polestar software - de automaat nog sneller zou schakelen, maar helaas blijft het zo dat als je rustig aan het cruisen bent en vol het gaspedaal intrapt, het het toch een seconde of iets meer duurt voordat er iets gebeurd. De auto is niet direct bij de les.
Je zou idd zeggen dat je hier met een electrische motor en supercharger geen last meer van zou moeten hebben maar toch ..
Kan ik beamen. Ook in bezit van T8 model 2021 met Polestar. Fantastische wagen, maar er zit een beste vertraging in als ik hetzelfde doe. Heb er mee leren leven, maar had dit niet verwacht.
T6 350 of 398 PK?
Geplaatst: 28.09.2022 - 18:17
door XC60silverdawn
Als je vol het gaspedaal imdrukt schakelt de bak 2 versnellingen terug. En dat kost (helaas) tijd.
Als je wat voorzichtiger gas geeft trekt hij door in de versnelling en heb je geen vertraging.
Maar dan is de acceleratie wel wat minder. Het is het een of het ander

.
(Mijn ervaring. Is wel een T6 en geen T8 polestar)
T6 350 of 398 PK?
Geplaatst: 29.09.2022 - 11:39
door erichendri
Dat is inderdaad een probleem waar meer merken wat last mee hebben.
Las dat het bij een 10 versn. automaat nog meer speelde.
Maar dit heeft niks met een turbogat te maken.
Zelf schakelde ik voor een inhaal maneuvre handmatig terug, reageert hij veel sneller als je gasgeeft omdat je al met 4000 rpm begint.
Eric