Pagina 2 van 11

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 11:39
door Fredhead
OGA244 schreef: 30.07.2022 - 11:29
Oh ja die vergeet ik dan nog

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 12:02
door Urbexpeditie
Msuidgeest schreef: 30.07.2022 - 11:00 De echte Volvo, voor zover die bestaat, is naar mijn idee de Volvo van vóór de periode dat Ford zich er mee bemoeide.
Precies 👍🏻

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 12:59
door OGA244
dat is dan van voor 2000 (daar doe je de V70/285 serie echt tekort mee)

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 14:01
door Msuidgeest
Werkelijk?

De nieuwe Ford-Volvo's werden voorwiel aandrijvers en kregen een andere aanduiding. Daarnaast werd de onderdelenvoorziening ook verminderd: bij de 700-vereniging waren ze niet te spreken over de manier hoe Ford met Volvo verder wilde en verder ging.

Kun je in de huidige modellen nog met handschoenen aan de instrumenten bedienen? Nee. Ook dat was een dingetje wat met de oudere Volvo prima ging.

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 14:11
door kevinwalter
OGA244 schreef: 30.07.2022 - 11:24
kevinwalter schreef: 30.07.2022 - 09:03
OGA244 schreef:Er zijn ook euro 6 2.4 AWD 5 cilinders, zowel D4 als D5
Maar die hebben de oude 6 traps automaat. En zijn voornamelijk ex politie auto’s. Bijna niet te vinden leuk aangekleed.

D4 is nooit euro 6 als 5 cilinder geleverd in een V70. Dat is altijd een 4 cilinder geweest
helaas is jouw kennis op dat vlak ontoereikend.
D4 AWD 5 cilinder was gewoon als Momentum leverbaar in de V70, zo ook op een XC70, idd met 6 traps automaat
Sure? Ik zie deze niet terug in de prijslijsten van de V70 vanaf 2014-2016.
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 14:16
door Bover
Kevin mogelijk niet geleverd in Nederland wegens de hoge MRB.
Voor zover ik weet zijn Euro 6 motoren met D5 en T6 uitvoering hebben de showroom bereikt in de midden EU zoals in France "

https://www.media.volvocars.com/fr/fr-f ... modle-2014

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 14:51
door V480-S60
Msuidgeest schreef: 30.07.2022 - 14:01 Werkelijk?

De nieuwe Ford-Volvo's werden voorwiel aandrijvers en kregen een andere aanduiding. Daarnaast werd de onderdelenvoorziening ook verminderd: bij de 700-vereniging waren ze niet te spreken over de manier hoe Ford met Volvo verder wilde en verder ging.

Kun je in de huidige modellen nog met handschoenen aan de instrumenten bedienen? Nee. Ook dat was een dingetje wat met de oudere Volvo prima ging.
Volvo was al ruim voor het Ford tijdperk naar voorwielaandrijving overgestapt.
Dat FoMoCo later de Heritage ging afbouwen was idd een puntje.
Overigens is het met handschoenen kunnen bedienen nergens meer mogelijk. Met alle electronica die nu verplicht is.

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 14:58
door Fredhead
Dit inderdaad, vanaf de 850 waren de Volvo's voorwiel aangedreven.
Net als de 440, 460 en 480 die tegelijkertijd werden gebouwd.

Overigens vind ik de P1 modellen zoals de eerste S60 en V70N ook nog wel echte Volvo's.
Getekend door Volvo zelf en ze geven wel hetzelfde gevoel zoals een 850 of eerdere V70 ook doet.
Qua techniek zijn ze al iets minder onverwoestbaar, dat wel.

Overigens kan je bij geen enkele hedendaagse auto nog de instrumenten met handschoenen aan bedienen volgens mij =)

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 15:09
door OGA244
kevinwalter schreef: 30.07.2022 - 14:11
OGA244 schreef: 30.07.2022 - 11:24
kevinwalter schreef: 30.07.2022 - 09:03
Maar die hebben de oude 6 traps automaat. En zijn voornamelijk ex politie auto’s. Bijna niet te vinden leuk aangekleed.

D4 is nooit euro 6 als 5 cilinder geleverd in een V70. Dat is altijd een 4 cilinder geweest
helaas is jouw kennis op dat vlak ontoereikend.
D4 AWD 5 cilinder was gewoon als Momentum leverbaar in de V70, zo ook op een XC70, idd met 6 traps automaat
Sure? Ik zie deze niet terug in de prijslijsten van de V70 vanaf 2014-2016.
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Sure, tot in 2016 beschikbaar geweest (iedere dealer kreeg er in de uitfasering een aantal in zijn mik)

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 15:37
door Bover
fredhead schreef: 30.07.2022 - 14:58Qua techniek zijn ze al iets minder onverwoestbaar, dat wel.
Ik vrees dat we kunnen vaststellen dat het juist de bedoeling is in algemene zin dat gebruiksartikelen steeds meer in de afgelopen 50 jaar een meer beperktere tijd meegaan. Het heeft mogelijk iets te maken met verdienmodellen grootkapitaal en men vindt dat blijkbaar ook "vooruitgang" :-|

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 15:46
door OGA244
Hou ff op met dat onderbuikgewauwel, het heeft alles met steeds strenger wordende emissie eisen te maken, een 2.4 10kleps 5 cilinder is met 235gr CO2/km door emissie/BPM heffing onbetaalbaar geworden, reken op een kleine € 40.000,-- aan BPM als deze er nog nieuw zou zijn.
Nieuwe technieken zijn gewoon kwetsbaarder

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 16:28
door Bover
Auto's worden in Nederland door BPM sowieso onbetaalbaar het is ongeveer duurste land ter wereld om auto te rijden. Daarnaast wat voor jou z.g. "onderbuikgewauwel" is , is voor de ander mogelijk werkelijkheid. . Fijn is vooral dat het niet aan jou is om te bepalen.

Denk aan meest bekende feit dat PC en mobi fabrikanten veroudering software in haar producten stopt en het is algemeen bekend dat Industriële producten zijn geconstrueerd met een bepaalde levensduur. ( aftermarkt floreert)

ON TOPIC
In onderstaande link zien we de D5 nog aangeboden worden in de V70 en XC70 Nederland oktober 2015
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... r-en-polar

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 16:41
door DB200
Interessant draadje waarbij ik veel leer over de geschiedenis van Volvo.
Ik vind zelf de XC70 en V70 nog steeds mooi en behoorlijk tijdloos.
Maar dat is een mening en niet een feit. Desondanks durf ik de stelling aan dat als deze V70 nog in productie was met de moderne mildhybrid techniek, dit model nog steeds goed zou verkopen.

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 16:46
door Urbexpeditie
OGA244 schreef: 30.07.2022 - 15:46 het heeft alles met steeds strenger wordende emissie eisen te maken, een 2.4 10kleps 5 cilinder is met 235gr CO2/km door emissie/BPM heffing onbetaalbaar geworden, reken op een kleine € 40.000,-- aan BPM als deze er nog nieuw zou zijn.
Jah.... In Nederland!

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 16:48
door OGA244
daar leven wij ook overwegend, hoge CO2 uitstoot wordt overal hoger belast (ook in Zweden in de MRB en in Frankrijk middels een CO2 heffing)

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 17:04
door V480-S60
Naast het feit dat door alle consumentenbelastingen auto's met een hoge CO2 uitstoot zeer duur zijn of dreigen te worden is ook de Europese Unie niet mals met boetes als men gezamenlijk als fabrikant, auto's bouwt die te veel CO2 produceren.

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 17:29
door Urbexpeditie
OGA244 schreef: 30.07.2022 - 16:48 daar leven wij ook overwegend, hoge CO2 uitstoot wordt overal hoger belast (ook in Zweden in de MRB en in Frankrijk middels een CO2 heffing)
In Nederland betaal je voor een XC70 D5 AWD rond de €170/€180 p.m aan MRB ex dieseltoeslag.
In Zweden betaal ik al in €37 p.m. all in.
Dieseltoeslag heb ik hier nog nooit betaald.

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 17:31
door Bover
Het is mogelijk een beetje veel tekst onder de link maar hieronder wat uitgangspunten Franse debat mobiliteit.

In algemene zin kan gesteld worden dat het grote verschil tussen de steden en rijke agglomeraties t.ov. de campagne of buitengebieden een serieus knelpunt is. Mensen op platteland in France hebben vaak serieus geen geld voor ander vervoer dan de tot voor kort, tot 2018, door Franse staat gepromote Franse diesel voertuigen ...

Voor het ont dieselen is er nog geen oplossing gevonden anders dan de brandstof diesel nu duurder te maken dan benzine als eerste stap. We betalen hier geen MBR maar in de brandstofprijs zit accijns verwerkt.
De gebruiker betaalt via brandstof en idem de tolwegen. lijkt op Zweedse model. Als je een auto op naam zet betaal je eenmalig diesel toeslag. In mijn geval met de XC 278,- en voor de rest geen toeslagen en heffingen meer.

Het debat met ons "le people het volk" is op mobiliteit gebied is nog niet op gang gekomen in de regio.

Wie wil lezen de Franse overheids site
https://www.strategie.gouv.fr/publicati ... placements

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 17:50
door Bover
als over autorijden gaat kun je overal beter wonen dan in Nederland.
Johan ik denk ook dat de V en XC70 versie nog goed verkocht was geworden bij prolongatie..maar helaas.
voor de jaren 1997 tot en met 2017 zijn totaal in deze periode 79.248 exemplaren van de Volvo V70 verkocht.

Een leuke link om te kijken met gegevens Volvo is deze: https://allecijfers.nl/auto/volvo/

terugkijken naar de laatste serie XC70 en V70

Geplaatst: 30.07.2022 - 18:32
door lint
Geestig al die verschillende sentimenten. De echte liefhebbers vinden de RWD modellen de enige echte Volvo's, met misschien de 850 en V70 Classic als uitzondering.