Pagina 2 van 3
Geplaatst: 16.11.2006 - 08:31
door V480-S60
De S70 is niet in Bi-fuel gemaakt (en al zeker de 2.5 motoren niet).
De Classic V70 2.4 140 pk zou wel in Bi-fuel gemaakt kunnnen zijn. Maar dat weet ik niet zeker. [edit] bij nazoeken blijkt ook de Classic V70 niet in bi-fuel in Nederland leverbaar te zijn geweest[/edit]
Vergeet niet dat de S70 al een tijdje uit productie was voordat de s60 op de markt kwam. en dat de Classic V70 een paar maanden langer is gebouwd.
Dus Chris heeft het volgens mij mis, en zijn pa heeft een S70 2.5 op LPG G3 gekocht. En geen bi-fuel. (En daar is niets mis mee trouwens.)
Waar is Maurice als je hem nodig hebt, zijn databeest is nog weer een stuk uitgebreider als de mijne.
En Oceanracer. Vreemd bij 100.000 al een nieuwe kop op een 940. Dit zou toch minstens 250.000 moeten zijn. En ja in een 940 zat een viercylinder motor dus een totaal ander blok als in de 850. De motoren in een 940 zijn "verbeterde" versies van de motoren uit de 200 reeks.
Geplaatst: 16.11.2006 - 13:30
door Oceanracer
Ik heb t even gecheckt in m'n folder van m'n '99-er classic en er wordt idd met geen woord gerept over Bi-fuel. Wel over G2 (iets met achterbankinbouw) maar verder niet. Ik ben ook geen gas-man heh.
Maar die kop hoefde toen nog niet direct vervangen te worden. Dat heb ik even niet goed vermeld zie ik nu. Hij moest bij 150.000 vervangen worden (gelijk met distributieriem?) waardoor ik van te voren al wist dat ik die auto jaren moest houden, om die kosten er uit te krijgen. En ik doe nooit zo lang met auto's, dus is dat aan mij niet besteed. Maar is al geruime tijd geleden hoor (zeker 10 jaar) dus kan me ook iets vergissen. Misschien had ie wel net 2 ton gedraait en moest ie net als jij zegt bij 250.000 vervangen worden.
Geplaatst: 18.11.2006 - 16:14
door hvdmountain
Ik heb denk ik voorlopig wel even voldoende informatie. Allemaal dank hiervoor, ik ga even rustig verder zoeken.
Geplaatst: 18.11.2006 - 18:54
door Ludo
V480-V40 schreef:Een bi-fuel S70 bestaat dus niet!!
Ludo schreef:
ben je zeker?.
vorige week zei Chris op het 850 forum nog dat zijn pa een S70 Bi-Fuel had aangeschaft.
V480-V40 schreef:De S70 is niet in Bi-fuel gemaakt (en al zeker de 2.5 motoren niet).
het is tóch een
S70 Bi-Fuel, maar dan met de 2.4 motor (MY2000).
Geplaatst: 19.11.2006 - 11:18
door V70R-obert
Bij een autohandel bij ons in de buurt heeft ook een tijdje een S70 bi-fuel gestaan. Ik heb ze ook wel eens zien rijden. Ze zijn er dus zeker wel. Misschien gaat het hier om importmodellen. De V70 classic bi-fuel is er ook zeker.
Geplaatst: 19.11.2006 - 12:09
door Emiel
Er bestaat zeker wel X70's BiFuel...
Geplaatst: 19.11.2006 - 14:23
door Oceanracer
Gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen...
Geplaatst: 19.11.2006 - 17:23
door bart simpson
Voor zover ik weet is de bi-fuel S70/V70 als 2.4 20V geleverd geworden vanaf vroeg 1999 (m.y. 2000) tot aan het einde van deze reeks in juni 2000.
Geplaatst: 20.11.2006 - 10:26
door V480-S60
Voor alle duidelijkheid dan even.
Begrijp ik het dus goed dat met de introductie van de 2.4 liter motoren in het laatste modeljaar S70 danwel V70classic wel bi fuels leverbaar zin geweest?
Waarom vind ik daar in de officiële publicaties dan niets van terug?
En Ludo ik begrijp dus dat Chris zich heeft vergist en dat het een S70 2.4 is.
Nou weer wat geleerd.
Geplaatst: 20.11.2006 - 10:44
door bart simpson
Voor modeljaar 2000 werden toch nog een aantal redelijk ingrijpende veranderingen doorgevoerd op de S70/V70, Tracs verviel en er kwam STC, o.a. de 2.5 10V werd vervangen door een 2.4 20V, de 4 traps automaat werd vervangen door een 5 traps automaat, de V70R kwam met 265pk, een andere remsyteem en een 5 trapsautomaat voor AWD, en dat allemaal voor slechts 1 jaar.
Vrijwel al deze componenten waren afkomstig van de S80 en waren er al vanaf januari 1999, het naast elkaar voeren van verschillende componenten is niet echt kostenefficient, vandaar waarschijnlijk al deze veranderingen.
Alleen de 2.4 20V is er als Bi-fuel geweest en wat officiele publicaties ook zeggen (of vergeten te zeggen) dit zijn de feiten.
de variantcode van modeljaar 2000 is voor een S70, 8743332121
874(S70)
33(bifuel)
32(uitrustingsnivo)
1(zonder schuidak) of 2 (met schuifdak)
2(handbak) of 9(automaat)
1(LHD) of 2(RHD)
Motor code 33=B5244SG2 de vette cijfers 24 geven aan de 2.4 motor
Geplaatst: 20.11.2006 - 11:11
door V480-S60
Bart,
Thanks. Is duidelijk.
Geplaatst: 20.11.2006 - 12:17
door Ludo
V480-V40 schreef:
En Ludo ik begrijp dus dat Chris zich heeft vergist en dat het een S70 2.4 is.
ja, hij dacht eerst dat er ook een 2.5 inzat.
een V70 classic had ik wel al eerder gezien op een clubmeeting.
een S70 had ik ook nog nooit gezien, dit is de eerste.
Geplaatst: 20.11.2006 - 19:17
door Oceanracer
Bart, kun je mij hier dan ook mee helpen?
Klopt het dat zowel bij de classic als het nieuwe model bij de bi-fuel 2 brandstofmeters in het dashboard zijn gemonteerd? En dat er achter het brandstofklepje zowel de vulopening zit van de benzinetank en de gastank?
Geplaatst: 20.11.2006 - 20:13
door bart simpson
Oceanracer schreef:Bart, kun je mij hier dan ook mee helpen?
Klopt het dat zowel bij de classic als het nieuwe model bij de bi-fuel 2 brandstofmeters in het dashboard zijn gemonteerd? En dat er achter het brandstofklepje zowel de vulopening zit van de benzinetank en de gastank?
Dat klopt idd, en dan geen koelvloeistof temperatuurmeter, de gasnippel zit achter je brandstofklepje.
Geplaatst: 20.11.2006 - 20:27
door Ludo
bart simpson schreef:Alleen de 2.4 20V is er als Bi-fuel geweest ...
Bart, volgens Vadis is de V70 '99 met motorcode GB5252S2 ook een Bi-Fuel.
de B5
252 is toch een 2.5 10v.
dus toch verschillende versies, of heb ik het mis?.
Geplaatst: 20.11.2006 - 20:30
door bart simpson
Ludo schreef:bart simpson schreef:Alleen de 2.4 20V is er als Bi-fuel geweest ...
Bart, volgens Vadis is de V70 '99 met motorcode GB5252S2 ook een Bi-Fuel.
de B5
252 is toch een 2.5 10v.
dus toch verschillende versies, of heb ik het mis?.
Nederland kende hem zeker niet "af Volvo" Bi-fuel, andere landen ben ik niet exact mee bekend.
De motorcode voor een bi-fuel was trouwens B5244S
G2 met de G aan het einde, de door jouw genoemde motorcode begint met een G, vraag me dan ook af of dit (ook) een lpg variant is.
Geplaatst: 20.11.2006 - 20:38
door Ludo
volgens Vadis is het een lpg.
rijd de politie in Engeland ook niet met V70 bi-fuels?.
Geplaatst: 20.11.2006 - 20:44
door bart simpson
Ludo schreef:volgens Vadis is het een lpg.?.
Eigenaardig dat die motorcode zo anders opgebouwd is als de gebruikelijke volgorde
Ludo schreef:rijd de politie in Engeland ook niet met V70 bi-fuels?.
Vraag het ze eens.
Geplaatst: 20.11.2006 - 20:58
door Ludo
grapjas.
die sluiten me meteen op.

Geplaatst: 20.11.2006 - 20:59
door bart simpson
Ludo schreef:grapjas.
die sluiten me meteen op.

Misschien je vraagstelling dan iets aanpassen?