Tja, op elke regel is nogmaals wel een uitzondering. Ik heb de info van mijn dealer en mijn broertje had tot een maand of 6 geleden ook een 2015 D6 en die reed na ruim 100K nog met de eerste, originele pomp rond. Zeg het maar. Feit is dat latere modeljaren geen problemen hadden met de uitwendige lekkage waar de eerste modeljaren wel last van hadden. Feit is ook dat de ellende met het wisselen van pompen begon nadat de eerste pomp vervangen moest worden.Edwin28 schreef: ↑01.10.2022 - 13:19 Ik heb in totaal 4 V60 D6 gehad, waarvan de laatste 2 uit dec 2015 (de huidige privéauto nog in bezit) en ook bij beide dec 2015 modellen is de pomp vervangen tussen de 80K en 90K km. Ook de dealer noemt het geen uitzondering.
.......
Wat alle 4 V60 D6 bij mij met elkaar gemeen hadden, was dat de voorbanden last hadden van een soort cup-/ blokvorming op de voorbanden, wat zich na ca 20.000km begon te openbaren.
Dat cuppen wat jij beschrijft is geen cuppen maar volgens mij het wringen (zoals jij dat noemt hakkelen) van de banden bij scherp insturen waarover door meerdere D6 rijders hier op het forum over werd geklaagd vooral als de buitentemperaturen gingen dalen. Zelf had ik dat met de Primacy ook maar met de CC+ volgens mij niet en als ik het me goed herinner hadden mensen met winterbanden er ook geen last van? Ik heb het wringen nu ook met de koude temperaturen afgelopen week met de BMW Z4, niet uniek dus voor de V60.
De CC+ hadden trouwens snelheidscodering Y, dus daar zit het verschil niet in.