Pagina 2 van 2
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 31.08.2022 - 07:05
door Fredhead
Iedere automaat heeft onderhoud nodig.
Ook de Geartronic bakken.
Een goed onderhouden Powershift bak kan je ook gewoon veel plezier van hebben.
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 31.08.2022 - 09:16
door volvo440special
Uiteraard. Met dien verstande dat een Geartronic 't leven niet zo gauw laat. Rijden er zat rond die pas met een 2-2,5 ton een flush krijgen.
Een Powershift is dan al 2x vervangen.
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 31.08.2022 - 09:19
door Hans Eilander
fredhead schreef: ↑31.08.2022 - 07:05 Een goed onderhouden Powershift bak kan je ook gewoon veel plezier van hebben.
Maar dát is bij Newbee88 nu juist de vraag, als je niet weet hoe hij onderhouden is, toch?

Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 31.08.2022 - 09:46
door Fredhead
En daar kom je tijdens een proefrit wel achter als je wat vragen stelt

Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 31.08.2022 - 09:49
door Fredhead
volvo440special schreef: ↑31.08.2022 - 09:16
Een Powershift is dan al 2x vervangen.
Of niet, ik weet er ook genoeg die ook probleemloos 3ton en meer mee gaan
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 31.08.2022 - 22:09
door Newbee88
Vandaag een proefrit gemaakt ziet er goed uit ,schakelt goed ook tijdens het rijden vol het gas intrappen schakelt hij netjes terug en door. Ook van D naar R vlot. Dus we hebben hem gekocht zaterdag ophalen krijg nog een grote beurt e.d. Maar er zit maar 1 sleutel (transponder)bij is daar een 2de sleutel bij te krijgen van bv een andere v70 en die laten inlezen of moet het echt een nieuwe zij á€140 .
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 01.09.2022 - 08:05
door V480-S60
Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf. Veel Veilige Kilometers gewenst.
Niets moet natuurlijk maar het is verstandiger om een volledig nieuwe sleutel in te laten programmeren. Een goede bruikbare 2e hands sleutel vind je daarnaast niet zo gauw en zal dan ook niet veel goedkoper zijn.
Ohw ja, voor het overzicht. Maak je zelf even een nieuw topic aan in het juiste Board van de V70/XC70 vanaf 2008?
Het is per slot geen XC90 geworden.

Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 22.09.2022 - 10:23
door volvo xc90 010
ik rij in de XC-90 2500 / 250 pk gechipt met handbak 6 versnellingen , bouwjaar 2005 , 2 ton gelopen , 2,5 jaar in bezit heden het verbruik valt met wat tegen bij 75% stad en 25% buitenweg , 1 op 9 , maar goede vriend van met heeft de XC-90 T-8 en die rijdt er 1 op 4.5 mee , dus hij is weer jalours op mij , terwijl ik het al duur vind ! Ik heb wel alle olieen ververst ook remolie , cardan, tussenbak , gewoon ALLE olie , en heb er in 2,5 jaar NUL gekke kosten aan gehad.
bij aankoop bleek de bus bij de haakse bak doorgesleten op de spiebanen , een vaak voorkomend euvel , de achterwielaandrijving valt dan weg , dit is gelukkig binnen de garantie termijn opgelost want je merkt er niets van als je rustig rijdt.
Ik rij hem zakelijk als youngtimer , maar als ik naar de prijzen kijk nu , heb ik nog geen 1000 euro afschrijving per jaar , goedkoper kan echt niet !
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 22.09.2022 - 13:22
door Gouwe
volvo xc90 010 schreef: ↑22.09.2022 - 10:23
..... maar goede vriend van met heeft de XC-90 T-8 en die rijdt er 1 op 4.5 mee ,...
Is dat een T8 of een V8?
Met een T8 is dat heel knap (understatement voor onmogelijk, tenzij zijn gemiddelde snelheid boven de 160 km/uur ligt).
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 22.09.2022 - 14:58
door t5power
Gouwe schreef: ↑22.09.2022 - 13:22
volvo xc90 010 schreef: ↑22.09.2022 - 10:23
..... maar goede vriend van met heeft de XC-90 T-8 en die rijdt er 1 op 4.5 mee ,...
Is dat een T8 of een V8?
Met een T8 is dat heel knap (understatement voor onmogelijk, tenzij zijn gemiddelde snelheid boven de 160 km/uur ligt).
Zelfs met een V8 is dat best knap!
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 27.09.2022 - 23:19
door volvo xc90 010
Het is ook een Youngtimer uit 2005 met 8 cylinders en automaat en rijdt veel in de stad net als ik , 1 op 4,5 zou ik een reden vinden om weg te doen , energie gaat sowieso duurder worden , dus ook ik met 1 op 9 zal een keer aan de beurt komen.
vriend van me heeft een BMW 5 serie met 2 ltr. turbo common rail diesel die met gemak de 1 op 17 ermee haalt , volgens de folder zou 1 op 24 zelfs haalbaar moeten zijn, kijk dat zijn de betere verbruikscijfers .
Waar op te letten aanschaf 2.5t of 2.9 uit 2005
Geplaatst: 28.09.2022 - 06:37
door Gouwe
Een V8 dus. Die vriend van jou kan als hij alleen rondjes rond de kerk rijdt beter een T8 of andere plug in hybride kopen. Die motor wordt denk ik nooit warm nu met dito verbruik tot gevolg.