Hou het a.u.b. Nederlands want het is Nederlands forum toch?And that's a perfect example of "where forums are good for...."
achtergrondverlichting van de lichtschakelaar
- v40fan
- 6th Gear member
Sorry hoor laheije, maar ik was even geïnspireerd door iemand die "tried to sniff coke" and..... O, jee daar ga ik weer.....
Maar je begrijpt wel dat ik vooral blij was met de voordelen die het forum biedt :thumbleft:
Maar je begrijpt wel dat ik vooral blij was met de voordelen die het forum biedt :thumbleft:
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
- Marsupilami
- 2nd Gear member
Ik heb 3 lampjes gehaald bij een automaterialenboer in Tilburg voor € 1,63 per stuk. De blauwe condoompjes moest ik idd er zelf even overheen zien te friemelen, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad
.
Ze dimmen touwens gewoon met de dashboardverlichting mee.
V40 fan, bedankt voor de handleiding

Ze dimmen touwens gewoon met de dashboardverlichting mee.
V40 fan, bedankt voor de handleiding
Volvo V40 2.0 Europa Sports 2002 Black Saphire
- v40fan
- 6th Gear member
Potverdorie Marsupilami, je hebt er iets meer dan de helft voor betaald dan ik bij m'n Volvo-dealer.... :salute: Nou ja, dan moet jij mij nu maar eens vertellen hoe je dat met die condoompjes doet :ringsofsaturn:
- Marsupilami
- 2nd Gear member
Tja, ik zal maar zeggen dat het formaat er niks mee te maken heeft :tongue3:
Volvo V40 2.0 Europa Sports 2002 Black Saphire
- v40fan
- 6th Gear member
ik modder nog wel een poosje door.....
- Barracuda_82
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik heb een tijdje geleden ook die lampjes vervangen en heb er ook spijt van dat ik het gedaan heb. Bij mij dimmen de lampjes ook niet mee met de rest van het dashboard, echt erg vervelend als je met migraine 80 km in het donker moet rijden.
Ik heb destijds trouwens 1,90 per lampje betaald. Nog steeds erg duur, maar stukken goedkoper dan bij de dealer (gehaald bij een auto-onderdelen-winkel).
Mocht iemand de lampjes toch nog willen wisselen, dan heb ik daar in mijn topic destijds een beschrijving met plaatjes voor:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6417
Ik heb destijds trouwens 1,90 per lampje betaald. Nog steeds erg duur, maar stukken goedkoper dan bij de dealer (gehaald bij een auto-onderdelen-winkel).
Mocht iemand de lampjes toch nog willen wisselen, dan heb ik daar in mijn topic destijds een beschrijving met plaatjes voor:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6417
2001 Volvo S40 - 2003 Volvo S40 - 1970 Volvo 142 + R56 Mini FJCW Senna Edition
- v40fan
- 6th Gear member
Nou Barracuda_82, ik heb de door jou aangegeven link even bekeken (jammergenoeg nadat ik 't karweitje had gedaan want als ik jouw handleiding eerder had gezien dan had me dat niet alleen tijd maar ook geld bespaard....)
M'n compliment voor de door jou met foto's verduidelijkte instructie. =D>
We zouden de handleidingen (intussen is daarvoor een aparte rubriek) eigenlijk overzichtelijker moeten organiseren want daarmee zouden de leden behoorlijk geholpen zijn.....
Om te beginnen zou je een kopie van jouw instructie bijvoorbeeld ook in de rubriek "handleidingen" kunnen plaatsen zodat nuttige instructies een beetje bij elkaar komen te staan en gemakkelijker te vinden zijn
M'n compliment voor de door jou met foto's verduidelijkte instructie. =D>
We zouden de handleidingen (intussen is daarvoor een aparte rubriek) eigenlijk overzichtelijker moeten organiseren want daarmee zouden de leden behoorlijk geholpen zijn.....
Om te beginnen zou je een kopie van jouw instructie bijvoorbeeld ook in de rubriek "handleidingen" kunnen plaatsen zodat nuttige instructies een beetje bij elkaar komen te staan en gemakkelijker te vinden zijn
-
- 1st Gear member
Ik heb even geen tijd gehad maar wil toch nog reageren. Ik heb dus geen V40 uit juni 2006, maar 2000. ( typefoutje) Dus net nog Phase I. De lampjes bij mij ook allemaal vervangen, de kosten waren 2,45 p/st incl blauwe hoesje.(Volvodealer) De reden dat de lichtschakelaar meer wit als groen licht gaf kwam door het feit dat het blauw al een beetje weggesmolten was en de mindere lichtopbrengst door de donkere verkleuring van de warmte op het lichtgeleidingsmateriaal. Met het nieuwe lampje nauwelijks verbetering, dus de brandschade weggefreesd en het materiaal proberen te polijsten. Lichtopbrengst duidelijk beter, maar nog geen 100%.
Ik denk dat het onderdeel niet los te bestellen is, en op de sloop zullen ook alleen "gebruikte/verkleurde" te vinden zijn. Dus als het je heel erg stoort moet je een nieuwe lichtschakel unit bestellen. Misschien dat ik dan gelijk de uitvoering met de functie voor de voor mistlampen bestel, want die staan ook nog op het wensenlijstje.
Ik denk dat het onderdeel niet los te bestellen is, en op de sloop zullen ook alleen "gebruikte/verkleurde" te vinden zijn. Dus als het je heel erg stoort moet je een nieuwe lichtschakel unit bestellen. Misschien dat ik dan gelijk de uitvoering met de functie voor de voor mistlampen bestel, want die staan ook nog op het wensenlijstje.
-
- 4th Gear member
zitten er in een phI van eind 99 nu 1 of 3 lampjes achter de lichtschakelaar??
Ik heb alleen maar een groen streepje daar en verder niks, als ik die pics hier zie, dan geloof ik dat er e.e.a. kapot is. Zo ook achter de tellers (brandstofmeter en rechterkant snelheidsmeter) als ook de rechter van de 3 draaiknoppen van de verwarming (geen e.c.c.)
Tijd voor een klusje met lampjes dus, alleen het eerste woord (tijd) ontbreekt een beetje.
Ik heb alleen maar een groen streepje daar en verder niks, als ik die pics hier zie, dan geloof ik dat er e.e.a. kapot is. Zo ook achter de tellers (brandstofmeter en rechterkant snelheidsmeter) als ook de rechter van de 3 draaiknoppen van de verwarming (geen e.c.c.)
Tijd voor een klusje met lampjes dus, alleen het eerste woord (tijd) ontbreekt een beetje.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
-
- 1st Gear member
Ik heb een phase 1 uit 6/2000, en ik heb 1 lampje achter de schakelaar.
Maar als je slecht licht heb is de kans groot dat het kunststof lichtgeleidingsmateriaal afgebroken is, of net als bij mij zwart geschroeid is door de warmte van het gloeilampje.
Om dat te checken niet veel tijd nodig, lees de instructie maar, nog geen 5 min werk. Oja, en als de stekkers los haalt gaan je parkeerlichten branden, komen de buren steeds aanbellen dat je lichten nog branden
Maar als je slecht licht heb is de kans groot dat het kunststof lichtgeleidingsmateriaal afgebroken is, of net als bij mij zwart geschroeid is door de warmte van het gloeilampje.
Om dat te checken niet veel tijd nodig, lees de instructie maar, nog geen 5 min werk. Oja, en als de stekkers los haalt gaan je parkeerlichten branden, komen de buren steeds aanbellen dat je lichten nog branden

- Canard
- 3rd Gear member
't was me niet eens opgevallen dat de lichtjes (alledrie!) kapot waren, na dit topic gelezen te hebben dus wel 
Vanmiddag even nieuwe gehaald bij de dealer en 't werkt allemaal weer!
(bij mijn vroege phase II dimmen deze lichtjes ook niet mee)

Vanmiddag even nieuwe gehaald bij de dealer en 't werkt allemaal weer!
(bij mijn vroege phase II dimmen deze lichtjes ook niet mee)
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic