Prijs van jaar-beurt meer dan 1000€
Geplaatst: 29.11.2022 - 23:22
Als dank van Volvo, dat je als consument voor hun "Premium product" kiest, betaal je óok nog eens "Premium" onderhoudskosten..... 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Beetje scheve vergelijking he.fredhead schreef: ↑29.11.2022 - 22:28 Filter kost max 15 euro.
Hier in de familie hebben onlangs dezelfde auto's een beurt gehad.
Auto 1 naar een merkgarage voor een grote beurt: +/- 350 euro voor olie + alle filters vervangen
Auto 2 hier thuis: 125 euro voor olie, alle filters en bougies en verse remolie.
Ik snap best dat er wat verdient moet worden maar sommige prijzen gaan oprecht nergens meer over.
De beurt hier thuis had nog een tientje of 3 lager kunnen zijn door B-merken te kiezen.
Zoals Jeroen ook al aangeeft doet een lokale niet merkgarage het voor minder.Ben schreef: ↑30.11.2022 - 09:34Beetje scheve vergelijking he.fredhead schreef: ↑29.11.2022 - 22:28 Filter kost max 15 euro.
Hier in de familie hebben onlangs dezelfde auto's een beurt gehad.
Auto 1 naar een merkgarage voor een grote beurt: +/- 350 euro voor olie + alle filters vervangen
Auto 2 hier thuis: 125 euro voor olie, alle filters en bougies en verse remolie.
Ik snap best dat er wat verdient moet worden maar sommige prijzen gaan oprecht nergens meer over.
De beurt hier thuis had nog een tientje of 3 lager kunnen zijn door B-merken te kiezen.
Jij hoeft geen salarissen, loonbelasting, vakantietoeslag, onderhoud van de brug, investering in bedrijfspand, verlichting en verwarming van het bedrijfspand, investeringen in voorraad occasions etc etc etc te betalen.
Bij de Volvo XC40 hybrideRolandk schreef: ↑29.11.2022 - 22:57Bij welke Volvo's hoort de bakolie volgens Volvo ververst te worden bij de 60K beurt?The Mechanic schreef: ↑29.11.2022 - 12:55 Ik denk dat ze de 60.000km beurt gekozen hebben. Als hij deze nog niet gehad heeft is hij hier gewoon aan toe.
Als het een hybride betreft kan de prijs wel kloppen.
Olie, filter, interieurfilter, luchtfilter, bougies, camera's reinigen, versnellingsbak olie verversen, remvloeistof verversen,.....![]()
Sorry Mees, ik kan ik veel dingen met je meedenken, maar hoe enorm indrukwekkend een showroom ook mag zijn, hoeft mijns inziens niet verhaald te worden in absurde onderhoudsprijzen. Ik kijk altijd naar de verhouding: prijs en kwaliteit. En dat Volvo elke keer een dealer pusht, om de showroom telkens compleet te verbouwen naar het "nieuwste Zweedse design" zal mij een worst wezen. Bij mijn huidige dealer heeft ook zo,n peperdure verbouwing plaats gevonden. Totaal zinloos in mijn ogen. De vorige showroom was óok dik in orde. En dat alles word, hoe je het ook wend of keert, doorberekend naar de klant. En dat maakt het nu zo absurd duur. Liever wat simpel en eenvoudig, en normale acceptabel prijzen, dan alles van marmer, en de vele mannen in stropdassen op de vloer. En bij ons is de showroom, en de werkplaats van Opel (van Mossel) dik in orde hoor.mees schreef: ↑30.11.2022 - 09:24 Toen was ik ook nieuwsgierig naar de Insignia (zonder het merk Volvo te willen verlaten), en laat nou toevallig de Opel-dealer ernaast gevestigd zijn. Hoe ik binnen kwam, weet ik niet meer. Maar de ruimte, de opstelling van de voertuigen en het klimaat herinner ik mij nog glashelder: krap en akelig. Ook ben ik weleens een paar keer 'hier om de hoek' bij MB, BMW en nog wat zogenaamde leuke merken binnen gaan 'sfeerproeven'. Wat ben ik dan blij met ons mooie merk Volvo (en forum). En ja, daar hangt dus een prijskaart(je) aan, dat misschien helemaal zo gek nog niet is.
Het valt me op dat sommigen Volvo heel erg verdedigen. Maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je zulke prijsverschillen uitlegt.. Immers hebben andere merkdealers exact dezelfde kosten, luxe showroom, wachtruimte en energierekening. Maar toch is het factuur lager.volvo440special schreef: ↑29.11.2022 - 23:08 Maar bij een ander automerk betaal je €205,- bij de dealer voor een kleine beurt. €450, - voor een grote. En voor dat geld wordt de auto zelfs nog thuis gehaald en gebracht ook.
Wij begrijpen elkaar.volvo440special schreef: ↑30.11.2022 - 11:03 Het valt me op dat sommigen Volvo heel erg verdedigen. Maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je zulke prijsverschillen uitlegt.. Immers hebben andere merkdealers exact dezelfde kosten, luxe showroom, wachtruimte en energierekening. Maar toch is het factuur lager.
Sterker nog, die showroom is leuk om te zien maar aangezien je de auto 1 keer koopt heb je er daarna ook weinig meer aan.Hans Eilander schreef: ↑30.11.2022 - 11:01Sorry Mees, ik kan ik veel dingen met je meedenken, maar hoe enorm indrukwekkend een showroom ook mag zijn, hoeft mijns inziens niet verhaald te worden in absurde onderhoudsprijzen. Ik kijk altijd naar de verhouding: prijs en kwaliteit. En dat Volvo elke keer een dealer pusht, om de showroom telkens compleet te verbouwen naar het "nieuwste Zweedse design" zal mij een worst wezen. Bij mijn huidige dealer heeft ook zo,n peperdure verbouwing plaats gevonden. Totaal zinloos in mijn ogen. De vorige showroom was óok dik in orde. En dat alles word, hoe je het ook wend of keert, doorberekend naar de klant. En dat maakt het nu zo absurd duur. Liever wat simpel en eenvoudig, en normale acceptabel prijzen, dan alles van marmer, en de vele mannen in stropdassen op de vloer. En bij ons is de showroom, en de werkplaats van Opel (van Mossel) dik in orde hoor.mees schreef: ↑30.11.2022 - 09:24 Toen was ik ook nieuwsgierig naar de Insignia (zonder het merk Volvo te willen verlaten), en laat nou toevallig de Opel-dealer ernaast gevestigd zijn. Hoe ik binnen kwam, weet ik niet meer. Maar de ruimte, de opstelling van de voertuigen en het klimaat herinner ik mij nog glashelder: krap en akelig. Ook ben ik weleens een paar keer 'hier om de hoek' bij MB, BMW en nog wat zogenaamde leuke merken binnen gaan 'sfeerproeven'. Wat ben ik dan blij met ons mooie merk Volvo (en forum). En ja, daar hangt dus een prijskaart(je) aan, dat misschien helemaal zo gek nog niet is.![]()
Jij vergelijkt de garage (€ 350) met wat jij in jouw schuur (€ 125) doet. En dat vind ik een ietwat scheve vergelijking.fredhead schreef: ↑30.11.2022 - 10:12Zoals Jeroen ook al aangeeft doet een lokale niet merkgarage het voor minder.Ben schreef: ↑30.11.2022 - 09:34Beetje scheve vergelijking he.fredhead schreef: ↑29.11.2022 - 22:28 Filter kost max 15 euro.
Hier in de familie hebben onlangs dezelfde auto's een beurt gehad.
Auto 1 naar een merkgarage voor een grote beurt: +/- 350 euro voor olie + alle filters vervangen
Auto 2 hier thuis: 125 euro voor olie, alle filters en bougies en verse remolie.
Ik snap best dat er wat verdient moet worden maar sommige prijzen gaan oprecht nergens meer over.
De beurt hier thuis had nog een tientje of 3 lager kunnen zijn door B-merken te kiezen.
Jij hoeft geen salarissen, loonbelasting, vakantietoeslag, onderhoud van de brug, investering in bedrijfspand, verlichting en verwarming van het bedrijfspand, investeringen in voorraad occasions etc etc etc te betalen.
Daarnaast is het genoemden werk max 2 uurtjes en dat komt neer op 125 euro per uur wat er dan voor de overige kosten binnen komt naast wat er dan nog op onderdelen wordt verdient.
Een garage mag van mij prima geld verdienen maar volgens mij is er geen medelijden nodig.
Dat kan wel zo zijn, maar € 350,- bij een vak garage, of € 520,- bij Volvo, scheelt toch ff behoorlijk wat euro's, die je "in principe" in je knip kunt houden.
Mocht ik onder "sommigen" vallen, ik verdedig Volvo niet, vind het alleen gez&^%k over dat alles zo onnodig duur is. Prima die mening, maar je hebt de keuze om ergens anders de auto te laten onderhouden of doe het zelf. Helemaal prima!volvo440special schreef: ↑30.11.2022 - 11:03 Het valt me op dat sommigen Volvo heel erg verdedigen. Maar dan ben ik toch wel benieuwd hoe je zulke prijsverschillen uitlegt.. Immers hebben andere merkdealers exact dezelfde kosten, luxe showroom, wachtruimte en energierekening. Maar toch is het factuur lager.![]()
Ik vergelijk het niet, ik heb door het zelf rommelen wel een goed idee wat dingen nu eenmaal kosten en wat er dan overblijft om zo'n locatie op te laten draaien.Ben schreef: ↑30.11.2022 - 11:12Jij vergelijkt de garage (€ 350) met wat jij in jouw schuur (€ 125) doet. En dat vind ik een ietwat scheve vergelijking.fredhead schreef: ↑30.11.2022 - 10:12Zoals Jeroen ook al aangeeft doet een lokale niet merkgarage het voor minder.
Daarnaast is het genoemden werk max 2 uurtjes en dat komt neer op 125 euro per uur wat er dan voor de overige kosten binnen komt naast wat er dan nog op onderdelen wordt verdient.
Een garage mag van mij prima geld verdienen maar volgens mij is er geen medelijden nodig.