Ervaring met software V90 recharge vanaf 2022
Geplaatst: 16.12.2022 - 01:30
Ik heb mijn V90 nu een ruim een maand en 2500km. Bij aanschaf zeer getwijfeld of ik een AAOS auto wilde. De dealer wilde natuurlijk graag verkopen en had als enige sterke argument de toekomstige verwachtingen van AAOS tov Sensus. Tsja die glazen bol.
Enfin, gekocht want ik vind de auto mooi en fijn rijden. Ja hij kan een stuk minder dan Sensus, maar hier heb ik geen ervaring mee, en weet dus niet wat ik daarvan zou vinden. Ik erger mij aan alle kleine bezuinigingen die gemaakt zijn en zou de huidige nieuwprijs 91000€ er niet voor neertellen. Maar goed zonder internet zou ik niet weten wat er veranderd is en wat er vroeger allemaal kon. Ik mis uit mijn Lancia van vroeger nog steeds de automatische luchtrecirculatie bij gebruik van de ruitensproeier……15 jaar geleden:)
De V90 werkt bij mij goed. Starten en rijden geen probleem.
Wel :4 keer het scherm opnieuw opgestart. 1 keer had ik alleen maar DAB zenders, geen FM,
3 x was er geen Internet verbinding (waarvan 2x de reset van 20 sec home knop werkte). De voice command knop op het stuur werkte niet. Hiervoor een factory reset gedaan en dat werkte. Moest wel alles weer inloggen, koppelen (2sleutels in de auto) profiel aanmaken. Dus even zoet.
1 keer de laadkabel er niet uit kunnen halen. Paar open en dicht. Ff 1 minuut wachten nog eens en toen wilden hij de kabel loslaten.
Soms is de app (iPhone) de weg even kwijt (ik denk dat de auto dan ook even geen internet heeft). Maar meestal nog een keer proberen en dan werkt hij wel. bv de standkachel. Laadstatus duurt even voordat de juiste “in beeld” komt.
Het enige wat mis is gegaan bij de koop is dat de auto geen (werkende) schop sensor heeft. Met de verkoper had ik voor die tijd hierover gesproken (op papier), gezien de COVID problemen. Gelukkig wist ik wel dat er nu AAOS in zit en dat Apple CarPlay ondertussen werkte.
Ik merk wel dat er weinig kennis is bij de dealers over AAOS en de laatste leveringen. Mede door de vele veranderingen en extra veranderingen door de chip tekorten. Daar mogen ze bij VOLVO wel wat scherper op zitten om de klant niet teleur te stellen.
Ik weet dus niet hoe Sensus zou bevallen, maar ik lees wel dat het een stuk minder snel is. AAOS vind ik af en toe al te langzaam……. Denk zo langzaamaan dat ik dus geen Sensus zou willen, mits Volvo het AAOS op niveau weet te krijgen.
Als ik instap en de auto aan zet is AAOS eigenlijk meteen actief. Voice command kan meteen een navigatie opdracht accepteren, dat werkt goed.
Nu nog
Cruise control functies terugplaatsen
Drive modus en accu hold sneltoetsen
Mute knop (play/pauze) op het stuur
Apple CarPlay via stuur bediening en weergave op instrumentenpaneel en head up display.
Instrumenten display zelf kunnen personaliseren.
Meer kunnen via de app. Maar vind eigenlijk alleen standkachel (stoel en stuur ook svp)/wel of niet op slot/ locatie en brandstof/laad status belangrijk.
Hopelijk kunnen ze jouw auto betrouwbaar krijgen. Mijn radio valt niet uit (Almere goede ontvangst DAB en FM). Wel proef gereden in een Sensu Volvo bij Arnhem waar wel uitval van DAB was. Jouw problemen klinken internet gerelateerd. Wellicht daar de Volvo op laten controleren.
Enfin, gekocht want ik vind de auto mooi en fijn rijden. Ja hij kan een stuk minder dan Sensus, maar hier heb ik geen ervaring mee, en weet dus niet wat ik daarvan zou vinden. Ik erger mij aan alle kleine bezuinigingen die gemaakt zijn en zou de huidige nieuwprijs 91000€ er niet voor neertellen. Maar goed zonder internet zou ik niet weten wat er veranderd is en wat er vroeger allemaal kon. Ik mis uit mijn Lancia van vroeger nog steeds de automatische luchtrecirculatie bij gebruik van de ruitensproeier……15 jaar geleden:)
De V90 werkt bij mij goed. Starten en rijden geen probleem.
Wel :4 keer het scherm opnieuw opgestart. 1 keer had ik alleen maar DAB zenders, geen FM,
3 x was er geen Internet verbinding (waarvan 2x de reset van 20 sec home knop werkte). De voice command knop op het stuur werkte niet. Hiervoor een factory reset gedaan en dat werkte. Moest wel alles weer inloggen, koppelen (2sleutels in de auto) profiel aanmaken. Dus even zoet.
1 keer de laadkabel er niet uit kunnen halen. Paar open en dicht. Ff 1 minuut wachten nog eens en toen wilden hij de kabel loslaten.
Soms is de app (iPhone) de weg even kwijt (ik denk dat de auto dan ook even geen internet heeft). Maar meestal nog een keer proberen en dan werkt hij wel. bv de standkachel. Laadstatus duurt even voordat de juiste “in beeld” komt.
Het enige wat mis is gegaan bij de koop is dat de auto geen (werkende) schop sensor heeft. Met de verkoper had ik voor die tijd hierover gesproken (op papier), gezien de COVID problemen. Gelukkig wist ik wel dat er nu AAOS in zit en dat Apple CarPlay ondertussen werkte.
Ik merk wel dat er weinig kennis is bij de dealers over AAOS en de laatste leveringen. Mede door de vele veranderingen en extra veranderingen door de chip tekorten. Daar mogen ze bij VOLVO wel wat scherper op zitten om de klant niet teleur te stellen.
Ik weet dus niet hoe Sensus zou bevallen, maar ik lees wel dat het een stuk minder snel is. AAOS vind ik af en toe al te langzaam……. Denk zo langzaamaan dat ik dus geen Sensus zou willen, mits Volvo het AAOS op niveau weet te krijgen.
Als ik instap en de auto aan zet is AAOS eigenlijk meteen actief. Voice command kan meteen een navigatie opdracht accepteren, dat werkt goed.
Nu nog
Cruise control functies terugplaatsen
Drive modus en accu hold sneltoetsen
Mute knop (play/pauze) op het stuur
Apple CarPlay via stuur bediening en weergave op instrumentenpaneel en head up display.
Instrumenten display zelf kunnen personaliseren.
Meer kunnen via de app. Maar vind eigenlijk alleen standkachel (stoel en stuur ook svp)/wel of niet op slot/ locatie en brandstof/laad status belangrijk.
Hopelijk kunnen ze jouw auto betrouwbaar krijgen. Mijn radio valt niet uit (Almere goede ontvangst DAB en FM). Wel proef gereden in een Sensu Volvo bij Arnhem waar wel uitval van DAB was. Jouw problemen klinken internet gerelateerd. Wellicht daar de Volvo op laten controleren.