Even een vraagje tussendoor aan AGB.
De S40/V50 D5 wordt alleen met automaat geleverd. Welke andere dieselmotor wordt nu dan wel leverbaar met automaat. Heb er nog niets over gehoord.
Nu dan weer on topic.
In principe zijn alle dieselmotoren die VOLVO gebruikt doorontwikkelingen van benzine motoren. (Ook de PSA/Ford 1.6 en 2.0 uit de S40/V50.)
3.2 6-cilinder dieselmotor!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Naar wat ik begrijp geen, de D5 is op de S40/V50 de enige die er is (ook voor de toekomst) voor Volvo
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dan heb ik het toch goed begrepen Bart. 

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Douwe
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 20:19
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Heerlijk, ieder half jaar die discussie over een 6 cilinder diesel. Wat mij betreft: laat maar komen. Ik heb echter de hoop bijna opgegeven.....
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ze kunnen het toch beter zo snel mogelijk lanceren. Ookal is de D5 een geweldig blok, gevoelsmatig is hij voor de XC90 toch aan de lichte kant. (Ik hoor hier graag de mening van andere over...) De D5 is geen concurrentie voor een X5 3.0d of Touareg 3.0TDI (en daar kun je een nog zwaardere diesel in laten lepelen).
Maar AGB na 138d een nieuw blok? Verklaar verder... :S Of is hier al eerder een topic over geweest? Ongelofelijk.
Maar AGB na 138d een nieuw blok? Verklaar verder... :S Of is hier al eerder een topic over geweest? Ongelofelijk.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Ben benieuwd naar de Volvo diesel.
Ik heb alleen ervaring met de TDI motor van Audi die in de 850 ligt.
Maar een 6 cilinder zal soepeler lopen omdat er een cilinder meer inzit die mee helpt met het werk. Zeker met zoveel pk's.
Ik heb alleen ervaring met de TDI motor van Audi die in de 850 ligt.
Maar een 6 cilinder zal soepeler lopen omdat er een cilinder meer inzit die mee helpt met het werk. Zeker met zoveel pk's.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 02.10.2006 - 23:08
- Locatie: Houten
tja, ik begreep er ook niet veel van. Ben er niet echt rauwig om. De motor gebruikte alleen wat (veel) olie.
BTW Stond gisteren met een kennis te praten die zeer onlangs ook een nieuwe heeft gekregen. Na een beurt stopte de D5 er de volgende dag mee. Auto een week weg en na lang doorvragen wat er aan de hand was bleek de auto na het aftappen van de olie weer aan hem meegeven te zijn. Geen lampjes of andere meldingen. Hij ging alleen steeds langzamer.......
BTW Stond gisteren met een kennis te praten die zeer onlangs ook een nieuwe heeft gekregen. Na een beurt stopte de D5 er de volgende dag mee. Auto een week weg en na lang doorvragen wat er aan de hand was bleek de auto na het aftappen van de olie weer aan hem meegeven te zijn. Geen lampjes of andere meldingen. Hij ging alleen steeds langzamer.......
- Douwe
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 20:19
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Inderdaad, lullig voor beiden, en kostbaar voor de garagist.Douwe schreef:ouch
- Douwe
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 20:19
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Maar om weer terug te komen op het onderwerp: de 3.2D. Wat mij betreft mag ie komen, maar ik krijg (behalve hier) niet de indruk dat ie komt.