Weet je wat we doen? We blijven extra zuinig op onze huidige Volvo,s, en proberen er zo lang mogelijk mee te doen. Dan hoeven we ons niet te storen aan al die vernieuwingen, waar we eigenlijk niks mee hebben.

Weet je wat we doen? We blijven extra zuinig op onze huidige Volvo,s, en proberen er zo lang mogelijk mee te doen. Dan hoeven we ons niet te storen aan al die vernieuwingen, waar we eigenlijk niks mee hebben.
Het systeem is erop gemaakt en er is een hulpaccu aanwezig. Ik rij nu mijn vierde auto met zo’n systeem en heb nooit last gehad van extra slijtage van de accu of de startmotor. Buiten mij zijn daar eigen,ijk ook niet of nauwelijks problemen mee.Hans Eilander schreef: ↑21.01.2023 - 15:55 Daar zullen accu én startmotor óok niet blij van worden op de lange duur.
V480-S60 schreef: ↑23.01.2023 - 05:59Ik rij automaat. Met een "kruiponderdrukker". Dan is het een zeer irritant systeem want dan gaat de motor eerst uit zodra ik stilsta. Maar wanneer ik mijn voet van de rem haal (bij kruiponderdrukking in autohold modus) gaat de motor weer aan. En daarom schakel ik het uit. Ik wil mijn voet niet op de rem houden als het niet nodig is.
Rica doet dit beslist niet gratis. En het is toch geen moeite, om elke keer na het starten even te swipen, en S/S uit te zetten? Dan is het sowieso gratis.
Klopt Hans, zeker niet gratis! Maar ik ben zelf gewoon te verstrooid om het knopje (bij mijn auto)voor elke rit in te drukken blijkbaar. Na paar maanden irritatie het dus permanent uitgezet. Ik vind het S/S an sich een goede gedachte alleen kwam het bij mij te pas en onpas om de hoek kijken. Voorbeeld? Bij het wegrijden moet ik vrij veel manoeuvreren, dus van D naar R en UIT gaat de motor om 1 seconde later weer aan te gaan! Bij rotondes onderweg in de kom; paar keer UIT bij weinig gas en direct weer Aan. Dan op kantoor bij de parkeerplaats; paar keer steken en dus minimaal 2x UIT die motor en direct weer aan. Etc. etc. het hele feest herhaalde zich op de terugweg, ook weer bij een snelle boodschap bij AH en dan ook weer thuis bij het inparkeren...
Ik snap het Dirk. En ik ben het helemaal met je stelling eens, mbt Start/Stop. Zelf vind ik het vreselijk irritant. Net als Pilot Assist, dat gebruik ik nooit. En Lane Keep Assist, staat bij mij ook altijd uit. Leuk dat het er allemaal op zit, maar het heeft voor mij persoonlijk geen enkele toegevoegde waarde.flevodirk schreef: ↑28.02.2023 - 14:40 Klopt Hans, zeker niet gratis! Na paar maanden irritatie het dus permanent uitgezet. Ik vind het S/S an sich een goede gedachte, alleen kwam het bij mij te pas en onpas om de hoek kijken. Daarnaast de slijtage van de startmotor e.d. Voor mij dus de geheel persoonlijke keus om wat euro's te betalen om het uit te laten zetten, de auto werd toch getuned bij Rica en kreeg ik korting hierop.