Verlagingsset V60

Philken
5th Gear member

Theemperor schreef: 26.04.2023 - 16:18
Philken schreef: 26.04.2023 - 12:45 voor degene die geïnteresseerd is, de schroefset gaat weg, kijken bij onderdelen te koop...
Zonde dat het er niet onder kan, wat wordt je alternatief?
ik denk de Eibach kit die ik nog liggen heb, maar dat mag in principe ook niet of de Eibach kit komt onder de huidige en de verlaagde veren van de huidige Volvo komen onder de volgende(zo ben ik voor de Belgische keuring technisch 100% in orde wegens origineel Volvo)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Theemperor
1st Gear member

Philken schreef: 26.04.2023 - 17:52
Theemperor schreef: 26.04.2023 - 16:18
Philken schreef: 26.04.2023 - 12:45 voor degene die geïnteresseerd is, de schroefset gaat weg, kijken bij onderdelen te koop...
Zonde dat het er niet onder kan, wat wordt je alternatief?
ik denk de Eibach kit die ik nog liggen heb, maar dat mag in principe ook niet of de Eibach kit komt onder de huidige en de verlaagde veren van de huidige Volvo komen onder de volgende(zo ben ik voor de Belgische keuring technisch 100% in orde wegens origineel Volvo)
De eibach had dezelfde verlaging als de Volvo Sportonderstel veren toch? Dan wist ik het wel, is het blokje achteraan ook gelijk?
wasbeer2006
5th Gear member

Maar als je een B hebt, kan volvo dan niet gewoon als spare part veren bestellen?
Als ik nu een veer kapot rijd, krijg ik toch oolk gewoon een (verlaagde) veer. Zei het maar 15mm terwijl eibach vaak een 30 a 35 is.
-V60 B4 7dct R design wit
Philken
5th Gear member

wasbeer2006 schreef: 26.04.2023 - 20:44 Maar als je een B hebt, kan volvo dan niet gewoon als spare part veren bestellen?
Als ik nu een veer kapot rijd, krijg ik toch oolk gewoon een (verlaagde) veer. Zei het maar 15mm terwijl eibach vaak een 30 a 35 is.
ik heb de Eibach veren onder de huidige gehad en ze kwamen even hoog/laag als de r-design veren, daarom terug origineel gezet>was ook ietsje zachter(kan ook te maken hebben dat ze er al 100.000km onder zaten)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Theemperor
1st Gear member

R-design veren laten aanbrengen in combinatie met 6mm spacer achter. Erg blij met het resultaat. Binnenkort de 15mm Spoorverbreders monteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
raspaardje
6th Gear member

Dat ziet er strak uit. Ligt nu precies even laag als een R-Design?

En je hebt nu dus een kleine verlaging op de standaard dempers?
Die zouden dat met die 15mm verlaging prima moeten aankunnen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Theemperor
1st Gear member

raspaardje schreef: 25.09.2023 - 09:47 Dat ziet er strak uit. Ligt nu precies even laag als een R-Design?

En je hebt nu dus een kleine verlaging op de standaard dempers?
Die zouden dat met die 15mm verlaging prima moeten aankunnen.
Ligt idd even laag als een R-design, enkel dus niet met "sport" schokbrekers, maar met de standaard schokbrekers. Deze setup zal dus wat minder "hard" zijn dan het af fabriek R-design onderstel.

Ik ben blij met het resultaat.
raspaardje
6th Gear member

Ja, het ziet er iig goed uit zo.
Bij al dat sportieve zwart in de Dark trim past deze verlaging uitstekend.

Ik lees in de huidige prijslijst dat het sportchassis alleen te verkrijgen is icm 20" velgen....
wasbeer2006
5th Gear member

Ja dat zag ik ook..... soort dure optie nu.
Jammer want ik heb 19" met R design onderstel en dat is een hele mooie balans.

Ik zou niet perse 20 hoeven.

Het zit er bij deze ook heel mooi uit. Optisch misschien wel een van de mooiste opties.
Ik vind het ook echt heerlijk rijden, voor mij echt de perfecte balans tussen comfort en sportiviteit.
raspaardje
6th Gear member

Ik heb deze combi natuurlijk ook en het rijdt idd bijzonder lekker. Niet te hoge bandenspanning, dan is het net niet te hard op korte oneffenheden. Bijv. bij een niet mooi aansluitende drempel (bij oprijden als wel bij afrijden), gaten en diepliggende straatputten. Hoewel ik geen enkele ervaring heb met andere V60's met een andere setup.

Ik lees wel op Swedespeed dat bij diegenen die zowel met een dynamic chassis als wel met een sport chassis hebben gereden de voorkeur uitgaat naar het sport chassis.
De R-Design is daar heel even standaard met een sport chassis geleverd, later is dat geschrapt en moest je het daar ook als R-Design als optie aankruizen.
Dat zijn dan allemaal T5 of vroege T6 rijders omdat de latere T6 en T8 nooit met een sport chassis zijn geleverd.
wasbeer2006
5th Gear member

Ja riggels kan ie wat harder doorgeven, maar dat had ik met mijn passat ook. Maar het zijn alleen echt de korte rigels.
Daarom zou ik ook twijfelen over 20" dan kan je ook niet veel meer met de bandenspanning.
Een wat langere kuil/put dempt ie wel heel mooi weg.

Ik heb wel gereden in V (S)60 met het normale onderstel. Als je normaal rijd ligt het heel dicht bijelkaar. Pas als je wat harder gaat komen de verschillen boven water, lange harde doordraaiers op de snelweg boven de 120 a 130 gaat de achterkant met een normaal onderstel echt hangen.
Bij oneffenheden gaat ie dan ook echt wel deinen. Ik vind overigens de S echt wel een klap beter rijden dan de V, dat verschil vond ik echt wel groot.
Die achterkant is wat losser een V hangt toch best aan zijn achterkant.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”