Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23.11.2006 - 09:20
door Hans
Reken op een honderd of zes icm groot onderhoud bij de specialist.
Geplaatst: 23.11.2006 - 15:30
door 007
Dealer geeft 650 euro aan voor distributie en spanrol.
Specialist geeft 700 aan voor distributie, spanrol en groot onderhoud.
Is dus beduidend goedkoper.
Waarom zou je eignlijk voor een Dealer kiezen?
Wat is daar een pluspunt van? dat ze je boekje afstempelen?
Geplaatst: 23.11.2006 - 16:15
door Battlecruiser
Vreemd; bij mijn dealer in Deventer kostten de distributieriem + spanrol vervangen afgelopen zomer ongeveer 320,- incl. btw!
Zou het bij zo'n S80 2.9 dan veel minder werk zijn? Terwijl er bij zo'n S80 juist veel minder ruimte om te werken is...
Enne, 6 uur voor dit werkje is je reinste afzetterij! Dat duurt écht niet langer dan 2 uur...
Geplaatst: 23.11.2006 - 17:27
door paQ
is erg auto afhankelijk
vraag voor de grap eens bij een saab sepcialist op als je de ketting wilt vervangen met de kleine tandwielen
(ga wel eerst zitten als je dat vraagt...)
Geplaatst: 23.11.2006 - 19:08
door Battlecruiser
Ja, maar dat is een heel andere motor.
De vijfcilindermotor van de S60 en de zescilinder van de S80 verschillen wel in aantal cilinders, maar nauwelijks in de opbouw van de distributie.
Geplaatst: 23.11.2006 - 19:58
door 007
Ik bel voor de zekerheid nog wel een andere dealer en specialist.
EN anders rid ik wel naar deventer, voor die paar honderd euro, wil wel ff op en neer reizen:)
Geplaatst: 23.11.2006 - 20:23
door Gast
Tip:
Naast spanrol en uiteraard de distributieriem
ook
de geleiderol en waterpomp vervangen!
Alles is toch al los! Dus daar een prijsopvraag voor doen.
Geplaatst: 23.11.2006 - 20:31
door 007
Heb gevraagd of de waterpomp ook vervagen moet worden.
specialist zei dat dat niet perse hoefde, alleen als het lekte.
Kost trouwens 300 euries bij de dealer.
zijn er grote verschillen tussen onderhoud/reparatie bij dealer en specialist, afgezien van de kosten uiteraard:)
Geplaatst: 24.11.2006 - 08:48
door paQ
007 schreef:Heb gevraagd of de waterpomp ook vervagen moet worden.
specialist zei dat dat niet perse hoefde, alleen als het lekte.
maar het is zo dat een waterpomp vaak pas gaat lekken om het moment dat alles los is geweest en daarna opnieuw op spanning komt
Geplaatst: 24.11.2006 - 11:22
door 007
Hmmm, zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? waterpomp niet vervangen tijdens distributieriem vervanging, en daarna problemen krijgen?
Of heeft iedereen standaard de waterpomp vervangen?
Zo'n ding kost 300,- dus als het niet hoeft, dan liever niet uiteraard.
Maar ik begrijp dat het verstandig is om alles te vernieuwen, als alles toch al los zit.
Geplaatst: 24.11.2006 - 11:28
door paQ
dat is de gok die je neemt he.
Ik heb het verhaal voorheen al veel gehoord bij Opel en volkswagen. Pomp niet vervangen en paar weken later alsnog terug naar de gaarge. weer alles open...
Het zal natuurlijk ook afhangen van de constructie en diens kwaliteit.
Geplaatst: 24.11.2006 - 11:31
door V480-S60
007 schreef:Hmmm, zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? waterpomp niet vervangen tijdens distributieriem vervanging, en daarna problemen krijgen?
Of heeft iedereen standaard de waterpomp vervangen?
Zo'n ding kost 300,- dus als het niet hoeft, dan liever niet uiteraard.
Maar ik begrijp dat het verstandig is om alles te vernieuwen, als alles toch al los zit.
Ja, niet zelf (ik laat hem preventief vervangen bij elke tweede keer D-riem) maar wel bij meerdere familieleden en kennissen tegengekomen. (niet allemaal VOLVO trouwens)
En die pomp kost geen 300€, dat bedrag is pomp en vervangen, want alles moet los. Pomp kost circa 120€.
Dus ik zou het maar tegelijk met de D-riem etc. doen.
Geplaatst: 24.11.2006 - 13:21
door 007
Ik kreeg een totaalbedrag per onderdeel te horen van de dealer, dat is waarschijnlijk vervangen van de onderdelen apart.
Dit is trouwens de eerste distributieriem die ik moet vervagne, hij staat op 168DK.
Geplaatst: 24.11.2006 - 14:59
door Gast
De waterpomp zelf kost € 75,-
Monteren als alles toch al los is: max. 1 uur.
Dus maximale kosten ± 150,-
Geplaatst: 24.11.2006 - 19:55
door Battlecruiser
Waterpompen waren vroeger slechter gelagerd dan de laatste tien jaar. Ze kunnen nu meer hebben.
Bij mij is niks gaan lekken, geen druppel hoeven bijvullen...