Wat een ontzettend asociale hond ben je als je dan gewoon wegrijdt. Het is mij ook meerdere keren overkomen in nog geen jaar tijd. Van de vier keer heeft maar een bestuurder netjes een berichtje achtergelaten, van de andere twee had ik doormiddel van een getuige een kenteken en een heb ik zelf moeten betalen. Ruim 1.500 euro. Dus ik ben bang dat je met een vergelijkbaar bedrag rekening moet houden. En het is niet dat ik op de linkerrijstrook van de A12 stond geparkeerd ofzo...
W.b.t. de discussie over camera's, ik kan daar wel enige uitleg over geven. Allereerst, wegrijden na een ongeval waarbij letsel en/of schade is ontstaan is een misdrijf, art 7 Wegenverkeerswet 1994. Maar het vorderen van camerabeelden kan de politie op grond van art. 126nda wetboek van strafvordering alleen als het gaat om een z.g.n. VH-feit. Een VH-feit is een strafbaar feit wat of expliciet in art. 67 Wetboek van strafvordering is genoemd of waar een maximale gevangenisstraf van vier jaar of meer op staat. En het verlaten van een plaats ongeval, art 7, is geen VH-feit tenzij je iemand in hulpeloze toestand achterlaat. Maw, de politie kan dus geen camerabeelden vorderen. En zelfs als je ze vrijwillig in handen zou krijgen, kan je ze niet zomaar gebruiken in het strafproces (omdat het gaat om beveiligingscamera's en daarmee privacy).
Uiteindelijk is dat strafproces voor jou niet zo relevant, jij wil gewoon je schade vergoed zien. Mocht je dan een buurtbewoner of een winkel in de buurt hebben die dit heeft opgenomen, dan kan je dat in ieder geval gebruiken bij het verhalen van de schade via je verzekering.
Succes!
BMW 318d '09 (312.000 km) Volvo V60 '14 D4 R-design (220.000 km)
Volvo V40 '19 T3 Dynamic edition + Intellisafe Pro Line (154.000 km)
Er is een kans dat degene die het gedaan heeft het gewoon niet heeft gemerkt.
Ja dat klinkt velen hier op dit forum als bijzonder, met deze schade, maar ze zijn er en meer dan je denkt.
Een vriendin van ons heeft pas een paar 360,s gedaan op de snelweg. Toen ze langs de kant stond stopte er een vrachtwagenchauffeur zei ze tegen de vrachtwagen schauffer, wat aardig dat u even stopt. Toen zei hij we hebben elkaar drie keer geraakt.... had ze niets van gevoeld.
Ik kan me er niets bij voorstellen, dat is wat anders, maar het gebeurt wel.
wasbeer2006 schreef: ↑28.06.2023 - 13:49
Er is een kans dat degene die het gedaan heeft het gewoon niet heeft gemerkt.
Ik kan me er niets bij voorstellen, dat is wat anders, maar het gebeurt wel.
die kans bestaat, niet waarschijnlijk omdat het aan de kant was waar geen parkeervak meer was en je gewoon rond kunt rijden. Als de bus erg groot was en de draai niet kon maken zou het mogelijk kunnen zijn.
Die gedachte houd mijn geloof in de eerlijkheid van de medemens in leven
Geen waarborgfonds?
Zou ik zeker achteraan gaan, wel binnen (meen ik) 2 weken aangifte doen anders kan het waarborgfonds niks voor je betekenen.
Zelf meegemaakt 1 of 2 dagen telaat aangifte gedaan en jammer de bammer.
kawaman schreef: ↑29.06.2023 - 13:22
Geen waarborgfonds?
Zou ik zeker achteraan gaan, wel binnen (meen ik) 2 weken aangifte doen anders kan het waarborgfonds niks voor je betekenen.
Zelf meegemaakt 1 of 2 dagen telaat aangifte gedaan en jammer de bammer.
zelfde dag al aangifte gedaan, waarborgfonds wil getuige dat auto bij parkeren geen schade had?
Bover schreef: ↑24.07.2023 - 09:00
Privacy regels zijn gewoon te ver doorgeschoten....Ik hoop dat je all risk verzekerd bent dat verzacht de pijn...Schade al verholpen?
14 Augustus gaat hij naar het schadebedrijf , hopelijk weer een frisse V60 . Eerst maar even op vakantie.
Enige weken geleden hetzelfde overkomen en de dader ligt op kerkhof. Geprobeerd via het garantiefonds te verhalen maar de claim is afgewezen. Herstel via een erkend Volvo schadebedrijf was ongeveer 1200 euro of via de verzekering (Baloise) maar dat koste me teveel no-claim dus nu zelf maar betalen. Herstel wordt nu gedaan door Den Elzen voor 780 euro. Dat scheelt toch wel wat met een erkende dealer die, zoals zij zeggen, er een nieuwe bumper opzetten.
Huidig XC40 2025 B4 Aurora Silver, Black leder, blond hemel Panoramadak, Adaptive Cruise Control, BLIS, Camera's rondom, trekhaak en nog wat opties. V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties. V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
Bover schreef: ↑24.07.2023 - 09:00
Privacy regels zijn gewoon te ver doorgeschoten....Ik hoop dat je all risk verzekerd bent dat verzacht de pijn...Schade al verholpen?
vandaag auto weer opgehaald, ondertussen had ik met het uitladen van de koffers een lelijke kras op de achterbumper gemaakt. Nu hebben ze tot mijn verbazing een hele nieuwe bumper gemonteerd en is dus ook deze schade opgelost. Auto helemaal terug in Nieuwstaat! Prachtig werk van van Mossel Utrecht! Nu op zoek naar een goede bumper beschermer!
Ik heb eens zo,n RVS strip op mijn Opel Mokka bumper gehad. Maar de kentekenverlichting reflecteerde storend via die strip in de camera, bij het achteruit rijden. Dus ik zou het niet meer doen. Maar het staat wel gaaf. Het beschermt iig je bumper tegen krassen. En overdag heb je er geen last van.
Fred3543 schreef: ↑17.08.2023 - 22:30 Nu op zoek naar een goede bumper beschermer!
Kijk dan eens bij V store....
ik zie daar een rvs versie, mooi hoor - maar blijft zo’n ding een beetje mooi ?
Op de foto zie je mijn bumper beschermer.
Als je er dicht op kijkt zie je wat lichte vliegroest en mijn auto komt uit 2019.
Als je er niet met je neus bovenop zit zie je het niet.
Het probleem van het reflecteren hen ik geen last van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 MY2019 T5 R-Design Pebble Grey Volvo S60 summum 2.0T 2011 origineel 203Pk
Gechiptuned naar 270Pk en 420Nm
Opel corsa D 1.2 85Pk 2012
Ook hier met diezelfde originele strip geen reflecties.
1x per seizoen een beetje schuurwol erover heen en de boel is weer helemaal netjes.
Maar ik denk dat je met een folie een groter oppervlakte kan bedekken om te beschermen.
Beter met honden die in- en uitstappen. Voor het laten rusten van je tas of koffer op de bumper is de originele strip helemaal prima natuurlijk.