Ik meen dit laatst ook te merken, echter daarna niet meer bij stil gestaan en nu lijkt het ok.
Overigens jammer dat als je de parkeerstand gebruikt voor het parkeren de spiegel stand niet aangepast kan worden naar wens.
Memory spiegelverstelling
- luukb
- 1st Gear member
Bij mij is het probleem helaas ook weer terug. Het is alleen de rechter spiegel, en die staat dan ineens een stuk verder naar binnen gekeerd dan zoals het is opgeslagen.
Erg storend, maar zonder goed reproductiepad ga ik ook niet meer naar de dealer. Ik denk dat het dan zoeken wordt naar waar de oorzaak ligt, met alle kosten van dien.
Erg storend, maar zonder goed reproductiepad ga ik ook niet meer naar de dealer. Ik denk dat het dan zoeken wordt naar waar de oorzaak ligt, met alle kosten van dien.
Volvo V90 T4 Inscription (MY 2020)
- luukb
- 1st Gear member
Wat voor auto heb je? En heb je het ook alleen met de rechter spiegel? Of met beide?
Ik ben heel benieuwd of je dealer iets kan vinden, en dan hoor ik graag van je wat het was!
Ik ben heel benieuwd of je dealer iets kan vinden, en dan hoor ik graag van je wat het was!
- MFV
- 2nd Gear member
Hier ook al heel lang hetzelfde euvel: af en toe staat bij mij (alleen) de linker spiegel helemaal naar beneden gedraaid. Ik zie bij mij geen relatie met de bestuurdersprofielen (de reservesleutel met het profiel van mijn zoon wordt sowieso zelden gebruikt). Het gekke is: het duurt altijd een paar dagen en is dan een hele tijd weer weg. Het begint ermee dat als ik in de auto stap de linker spiegel ineens helemaal naar beneden gedraaid is. Dan zet ik ‘m omhoog (in de opgeslagen stand). De volgende keren dat ik dan de auto gebruik staat de spiegel helemaal omhoog gedraaid. Na corrigeren wel of niet het profiel weer opslaan heeft geen enkel effect en het probleem verdwijnt altijd vanzelf weer na een paar dagen… 
Volvo V60 B3 Inscription
-
- 1st Gear member
Zou je mij willen vertellen welke Dealer it was en hoe ze de diagnose hebben gesteld?JoopXC schreef: ↑03.06.2024 - 18:27 Ik heb precies hetzelfde, de ene keer gaat het goed en de keer daarop niet. De ene keer staat hij teveel naar links en de keer daarop teveel naarr rechts, echt irritant. Net bij de dealer geweest die het probleem een keer eerder heeft mee gemaakt... De kosten 575 eurootjes voor een nieuwe module in de spiegel/deur...![]()
Ik ga hier nog even lezen en wat variaties uitproberen want 575 uit mijn zak trekken wat misschien op te lossen valt met de eerstvolgende update bevalt me beter.
Ik wordt er helemaal gek van. Al die andere dingen werken niet, er klopt gewoon iets niet.
Ik heb nog garantie dus komt nu wel goed uit. Ben benieuwd!
- EVO500
- 4th Gear member
Hier exact sinds enkele maanden hetzelfde . Betreft altijd de linker buitenspiegel. Eerst een maand dat ie bijna helemaal naar binnen stond, laatste maand staat met intervallen helemaal naar buiten.
Auto was iets meer als een maand terug nog bij de dealer. Software update loste het iig niet op.
Maar weer eens terug gaan.
Auto was iets meer als een maand terug nog bij de dealer. Software update loste het iig niet op.
Maar weer eens terug gaan.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- Starter
Oplossing gevonden, door de dealer!
De zogenaamde deurmodule moet vervangen worden. En helaas, zowel de linker als de rechter voordeur heeft er eentje. Reken op kosten van ca. 450,- per deur (all in). Mijn dealer heeft me gematst omdat ik het euvel al had in de garantie periode en de oplossing pas werd gevonden toen de garantie was afgelopen.
Heb eerst de ene kant gedaan, en toen het probleem weg bleef uiteindelijk ook de andere deur gedaan.
De zogenaamde deurmodule moet vervangen worden. En helaas, zowel de linker als de rechter voordeur heeft er eentje. Reken op kosten van ca. 450,- per deur (all in). Mijn dealer heeft me gematst omdat ik het euvel al had in de garantie periode en de oplossing pas werd gevonden toen de garantie was afgelopen.
Heb eerst de ene kant gedaan, en toen het probleem weg bleef uiteindelijk ook de andere deur gedaan.
- luukb
- 1st Gear member
Hmm, interessant… En jij had het probleem bij beide deuren? Ik heb net namelijk maar met één deur dus dan is het half zo duur… Als je toevallig een factuur hebt met een onderdeel nummer dan graag!
-
- Starter
Ik had het probleem met beide spiegels. Neem van mij aan, het zit 'm in de zogenaamde deurmodules. Zitten ook letterlijk in de deur, achter de portierbekleding. Probleem is weg bij mij, al ruim een half jaar.
artikel rechts: 31674757, links: 31674755
Er is wel software reload nodig na vervanging, dus weet niet of je ze zelf kunt vervangen.
artikel rechts: 31674757, links: 31674755
Er is wel software reload nodig na vervanging, dus weet niet of je ze zelf kunt vervangen.
- luukb
- 1st Gear member
Super bedankt! Ik ga het ook niet zelf doen hoor, maar dan kan ik de dealer op het specifieke onderdeel wijzen. Ben benieuwd. Zo frustrerend zo’n mooie auto met zo’n stom probleempje. 

- luukb
- 1st Gear member
Er is trouwens niet toevallig iemand hier die het “op commando” kan reproduceren hier, toch? Ik heb zelf weken lang geprobeerd mijn gedragingen na te lopen in volgorde etc. wanneer het gebeurde maar geen reproductiepad kunnen vinden. Maakt het ook wel lastig voor zo’n dealer om na de reparatie te checken of het weg is. 

-
- 1st Gear member
Nee,
Dealer gaf bij mij aan dat dit probleem vaak voorkomt. Hun stappenplan is dus eerst de deur bekleding demonteren, vervolgens kabelboom checken (vaak de schuldige), vanuit daar software updaten. Probleem niet opgelost? Dan de deur module vervangen omdat dat onderdeel erg kostbaar is.
Ik ben dus naar huis gestuurd met software update wat het probleem opgelost heeft. Dealer gaf aan dat men het daar niet kon checken maar als het niet afdoende was ik direct een vervolgafspraak kon maken voor vervangen deur module. Lijkt mij dat andere Volvo dealers dit plan ook volgen.
Dealer gaf bij mij aan dat dit probleem vaak voorkomt. Hun stappenplan is dus eerst de deur bekleding demonteren, vervolgens kabelboom checken (vaak de schuldige), vanuit daar software updaten. Probleem niet opgelost? Dan de deur module vervangen omdat dat onderdeel erg kostbaar is.
Ik ben dus naar huis gestuurd met software update wat het probleem opgelost heeft. Dealer gaf aan dat men het daar niet kon checken maar als het niet afdoende was ik direct een vervolgafspraak kon maken voor vervangen deur module. Lijkt mij dat andere Volvo dealers dit plan ook volgen.
- luukb
- 1st Gear member
Alright, ik moest wat lang wachten op een afspraak, maar deze week is bij mij de software van de deurmodule herladen. Artikel op de factuur:
"Software regeleenheid downloaden 31489210 Pdm-reload"
Kostte kleine €100 inclusief uurloon en BTW. Ik ben benieuwd of het probleem nu weg blijft. Ik laat het hier over een paar weken nog wel even weten!
"Software regeleenheid downloaden 31489210 Pdm-reload"
Kostte kleine €100 inclusief uurloon en BTW. Ik ben benieuwd of het probleem nu weg blijft. Ik laat het hier over een paar weken nog wel even weten!