Pagina 2 van 3

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 30.10.2023 - 12:03
door OGA244
Einde contract moeten die dingen ergens heen, dan is n particuliere koper ineens wel belangrijk.

Lynk&co stapelt ze momenteel gewoon op, velden vol en geen echte afzetmarkt behalve veilen kof exporteren) ..
De CEO daar had het ooit zelfs over recyclen na een contract van 4 jaar.

Probeer zelf nu eens privé met een auto van nieuw 50k all in per maand voor €700 te rijden, dat gaat je zomaar niet lukken..

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 10:51
door JeroenSpock
Wel als je hem daarna verkoopt zoals de leasers doen. 700 euro verdienen zij ook nog op, anders doen ze dat niet.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 11:23
door OGA244
Je hebt het dus niet uitgerekend, jij kunt hem er iig niet voor rijden

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 11:28
door lint
De tarieven van CbV zijn best scherp als je eerlijk rekent.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 11:31
door JeroenSpock
OGA244 schreef: 31.10.2023 - 11:23Je hebt het dus niet uitgerekend, jij kunt hem er iig niet voor rijden
Ik heb zoiets wel eens berekend ja.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 12:57
door Paul
JeroenSpock schreef: 30.10.2023 - 11:38
Ik snap wat je bedoeld maar die paar actieve zielen zijn wel 80-90% van de bevolking. Kijk eens in je eigen straat of wijk. Hoeveel mensen rijden in een EV en hoeveel daarvan is van de baas?
Volgens mij heeft een hond een baas, maar goed.
Je hebt duidelijk zitten rekenen, dan weet je ook dat een auto van een "baas" ook niet gratis voor je deur staat. Bijtelling/ Eigen bijdrage en je hebt de auto ipv een mobiliteitsbijdrage (en natuurlijk is dit niet bij elke job beschikbaar).
Begrijp niet je punt dat we willen dat je naar gebruik gaat ipv bezit, daar mag je hier niet over praten?

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 13:28
door rsnhakan
Ik rijd ook al een tijdje elektrisch, maar indien ik voor hetzelfde geld (en prestaties) in een ICE kon rijden, had ik dat zonder één moment te twijfelen gedaan. Even zonder rekening houdend met eventuele effecten op het milieu.

In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.

Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 13:54
door S80 Executive
rsnhakan schreef: 31.10.2023 - 13:28
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.

Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
In jouw geval dus niet interessant, ik vele andere gevallen wel (thuisladers). Overigens moet je heel veel haast hebben wil je "merkbaar" minder prestaties ervaren. De 408 pk van onze C40 spreek ik zelden aan.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 14:52
door rsnhakan
S80 Executive schreef: 31.10.2023 - 13:54
rsnhakan schreef: 31.10.2023 - 13:28
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.

Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
In jouw geval dus niet interessant, ik vele andere gevallen wel (thuisladers). Overigens moet je heel veel haast hebben wil je "merkbaar" minder prestaties ervaren. De 408 pk van onze C40 spreek ik zelden aan.
Ik laad ook veel thuis hoor. Maar ik rijd minstens 50/60k per jaar, waardoor ik veel tijd kwijt ben om tussentijds te laden. De meeste openbare laders zijn zo krap, dat ik daar bewust niet parkeer, dus dan moet het maar onderweg.

Ook persoonlijk dat je de 408 pk van je C40 zelden aanspreekt. Ik kom met enige regelmaat in Duitsland. Dus ja, ik spreek het vermogen heel regelmatig aan :-)

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 15:25
door OGA244
"Auto's van de baas" kennen idd een bijtelling, voor €700 netto rijdt je zonder additionele kosten in iets van 80k catwaarde..

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 16:00
door rsnhakan
OGA244 schreef: 31.10.2023 - 15:25 "Auto's van de baas" kennen idd een bijtelling, voor €700 netto rijdt je zonder additionele kosten in iets van 80k catwaarde..
Mijn eigen EV (een Model Y Performance, die ik inmiddels heb verkocht) was vorig jaar ook voor een redelijke prijs te koop (nieuw uiteraard) gezien de uitrusting en prestaties. Dat is sinds begin dit jaar alleen maar beter geworden. Uiteraard wel enorm in het nadeel van eigenaren die t/m vorig jaar een Tesla hebben aangeschaft. Maar daar gaat dit topic niet over :-)

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 17:32
door JeroenSpock
Paul schreef: 31.10.2023 - 12:57
JeroenSpock schreef: 30.10.2023 - 11:38
Ik snap wat je bedoeld maar die paar actieve zielen zijn wel 80-90% van de bevolking. Kijk eens in je eigen straat of wijk. Hoeveel mensen rijden in een EV en hoeveel daarvan is van de baas?
Volgens mij heeft een hond een baas, maar goed.
Je hebt duidelijk zitten rekenen, dan weet je ook dat een auto van een "baas" ook niet gratis voor je deur staat. Bijtelling/ Eigen bijdrage en je hebt de auto ipv een mobiliteitsbijdrage (en natuurlijk is dit niet bij elke job beschikbaar).
Begrijp niet je punt dat we willen dat je naar gebruik gaat ipv bezit, daar mag je hier niet over praten?
Ik heb het over private lease. Net als ik heeft het gros van het volk geen lease auto van de baas, of werkgever zoals je wil.
En ik heb er geen exacte cijfers van maar hoeveel % van de EV's is prive bezit of prive lease? Niet veel waarschijnlijk.
Dus wat ik al zei, waar gaat Volvo van leven tegen die tijd? Tweedehands EV kost ook nog klauwen met geld. Denkt iedereen dat de gemiddelde Nederlander daar geld voor heeft?

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 17:54
door Urbexpeditie
Tig jaar geleden had Jan met de pet ook geen geld voor een Volvo. Hebben zij ook overleefd.
Volvo zet in op electrivicatie. Daar ligt de toekomst. Dat weet men in Brussel, jij, ik en zo ook Volvo.
Dus die Volvo's blijven echt wel rijden.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 18:37
door OGA244
Sommigen kopen met uitstekende argumenten tegenwoordig ook een ander merk...

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 20:25
door Sracovlov
OGA244 schreef: 30.10.2023 - 12:03 Einde contract moeten die dingen ergens heen, dan is n particuliere koper ineens wel belangrijk.

Lynk&co stapelt ze momenteel gewoon op, velden vol en geen echte afzetmarkt behalve veilen kof exporteren)
Of bij de de Volvo dealer, was vandaag bij mijn dealer in Apeldoorn maar ik kon mijn auto niet eens fatsoenlijk parkeren, staan meer Lynk & Co's dan Volvo's.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 21:56
door Hans Eilander
Urbexpeditie schreef: 31.10.2023 - 17:54 Dus die Volvo's blijven echt wel rijden.
Ik vul het maar even aan met: Voor de Happy few...... :-D

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 31.10.2023 - 22:12
door Urbexpeditie
OGA244 schreef: 31.10.2023 - 18:37 Sommigen kopen met uitstekende argumenten tegenwoordig ook een ander merk...
Ha, ja dat is zeker waar :whistle: 😁

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 01.11.2023 - 09:12
door rsnhakan
Sracovlov schreef: 31.10.2023 - 20:25
OGA244 schreef: 30.10.2023 - 12:03 Einde contract moeten die dingen ergens heen, dan is n particuliere koper ineens wel belangrijk.

Lynk&co stapelt ze momenteel gewoon op, velden vol en geen echte afzetmarkt behalve veilen kof exporteren)
Of bij de de Volvo dealer, was vandaag bij mijn dealer in Apeldoorn maar ik kon mijn auto niet eens fatsoenlijk parkeren, staan meer Lynk & Co's dan Volvo's.
De Volvo dealer in Apeldoorn is helaas niet meer zoals het was. Jammer.

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 01.11.2023 - 09:25
door Paul
rsnhakan schreef: 31.10.2023 - 14:52
S80 Executive schreef: 31.10.2023 - 13:54
rsnhakan schreef: 31.10.2023 - 13:28
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.

Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
In jouw geval dus niet interessant, ik vele andere gevallen wel (thuisladers). Overigens moet je heel veel haast hebben wil je "merkbaar" minder prestaties ervaren. De 408 pk van onze C40 spreek ik zelden aan.
Ik laad ook veel thuis hoor. Maar ik rijd minstens 50/60k per jaar, waardoor ik veel tijd kwijt ben om tussentijds te laden. De meeste openbare laders zijn zo krap, dat ik daar bewust niet parkeer, dus dan moet het maar onderweg.

Ook persoonlijk dat je de 408 pk van je C40 zelden aanspreekt. Ik kom met enige regelmaat in Duitsland. Dus ja, ik spreek het vermogen heel regelmatig aan :-)
Maar Hakan waarom rij jij in deze tijd nog zoveel kilometer? Kan je niet op sommige dagen thuis werken? ;-)
Zonder dollen, dat zijn wel echt veel kilometers!

Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?

Geplaatst: 01.11.2023 - 09:28
door lancer
JeroenSpock schreef: 31.10.2023 - 17:32 Ik heb het over private lease. Net als ik heeft het gros van het volk geen lease auto van de baas, of werkgever zoals je wil.
En ik heb er geen exacte cijfers van maar hoeveel % van de EV's is prive bezit of prive lease? Niet veel waarschijnlijk.
Dus wat ik al zei, waar gaat Volvo van leven tegen die tijd? Tweedehands EV kost ook nog klauwen met geld. Denkt iedereen dat de gemiddelde Nederlander daar geld voor heeft?
Ik denk dat je je hierop verkijkt. Ik ken een aantal mensen die privé een XC40 P8 of C40 hebben gekocht. Gemiddeld geeft de autokoper aan een nieuwe gemiddeld al meer dan €45.000 uit voor een nieuwe (zie autoweek). Daar koop je ook een EV van. Ik heb geen auto van de baas, maar ik rijd wel elektrisch. Ik krijg daarvoor een vergoeding. Die is hetzelfde als de vergoeding die ICE rijdende collega's krijgen. De ICE collega's zijn niet beter uit qua kosten dan de leasende collega's. Doordat ik nauwelijks onderhoudskosten heb en doordat de stroom weer wat goedkoper is geworden (voor snelladen is Tesla inmiddels zeer acceptabel qua prijs) ben ik onder de streep beter af dan met een leaseauto.

Voor de meeste Nederlanders is een EV van formaat niet betaalbaar, maar zolang diegenen die het wel kunnen betalen het ook doen en er een beetje zuinig op zijn komt de EV binnen niet al te lange tijd voor iedereen binnen bereik.

Toen de XC40 kwam viel men hier op het forum ook over elkaar heen dat de auto veel te duur was en kopers ging wegjagen. Uiteindelijk is dat met die verkoopcijfers ook wel goed gekomen.