Pagina 2 van 5
Geplaatst: 26.05.2005 - 17:35
door Johan Braziltraveller
Die neus is idd te kort zou nog wel een derde deel moterkap kunnen gebruiken tussen A-styl en wielkas en de C70 is toch uitgerust met een brute krachtbron? (photoshopje... :roll: )
Geplaatst: 28.05.2005 - 01:12
door bart15
Die ziet er zeker niet slecht uit zo gestroomlijnd enzo... Maar idd die voorkant valt wel een heeeel klein beetje tegen ik ben ook bang dat deze met dak dicht een stuk minder mooi is.
Ik denk dat dat kostprijstechnisch geen optie is.
We zullen dus maar moeten wennen aan het stalen vouwdak.
Ik zie niet waarom dat niet mogelijk is. Als Mazda het gaat doen met zijn nieuwe MX5 kan Volvo er toch ook voor kiezen de klanten zonder meerprijs te laten kiezen voor een softop.
Gewoon standaard C70 met stalenklapdak en als de klant dat wil zonder meerprijs een softop. Is volvo nog goedkoper uit denk ik als de klant voor de softop kiest want een softop lijkt mij een stuk goedkoper dan een stalenklapdak.
NU zie je ook zoiets met de motorembleem achterop. Die kunnen opverzoek van de klant ook zonder meerprijs worden weggehaald als zij dat willen.
Geplaatst: 28.05.2005 - 07:25
door bart simpson
Die vergelijking gaat wat mank, de nieuwe Mazda MX5 is natuurlijk geen 4 zitter met een behoorlijke bagageruimte.
En bij Mazda komt er een hardtop cabrio naast, kortom, 2 modellen.
Hoe je ook het wend of keert dat werkt kostprijsverhogend.
Geplaatst: 28.05.2005 - 07:50
door Johan Braziltraveller
Die vergelijking gaat wat mank..
Volvo C70 <-> BMW 6 serie

Geplaatst: 28.05.2005 - 09:30
door bart15
bart simpson schreef:Die vergelijking gaat wat mank, de nieuwe Mazda MX5 is natuurlijk geen 4 zitter met een behoorlijke bagageruimte.
En bij Mazda komt er een hardtop cabrio naast, kortom, 2 modellen.
Hoe je ook het wend of keert dat werkt kostprijsverhogend.
Mazda hardtop :S Het is toch een stalenklapdak. Of bedoel je hardtop zoiets. Bij hardtop denk ik altijd aan zo eentje die je in zijn geheel thuis moet laten of mee moet nemen en niet onderweg open kan doen.
Natuurlijk is dit kostenverhogent maar ik denk wel dat het rendabel is... Ik denk dat er veel meer C70's verkocht zullen worden als mensen kunnen kiezen voor een softop.
Geplaatst: 28.05.2005 - 10:35
door bart simpson
bart schreef:Mazda hardtop :S Het is toch een stalenklapdak. Of bedoel je hardtop zoiets. Bij hardtop denk ik altijd aan zo eentje die je in zijn geheel thuis moet laten of mee moet nemen en niet onderweg open kan doen..
Hoe moet je een stalen vouwdak anders omschrijven dan een hardtop cabrio?
bart schreef:Natuurlijk is dit kostenverhogent maar ik denk wel dat het rendabel is... Ik denk dat er veel meer C70's verkocht zullen worden als mensen kunnen kiezen voor een softop.
Waarop baseer je die gedachte dat er veel meer verkocht zal worden als men kan kiezen uit een softtop of een vouwdak?
De constructie van de auto is bij een stalen vouwdak echt compleet anders, primair wil een cabriorijder open rijden, hoe het dak er vervolgens uitziet zal hem minder uitmaken.
Geplaatst: 28.05.2005 - 10:41
door bart15
Ik denk juist dat veel mensen die bijvoorbeeld de vorige C70 hadden NIET voor de C70 zullen kiezen omdat ze dat stalenklapdak niet mooi vinden. Veel echte cabriorijders willen toch nog een softop (is ook minder gewicht)
Geplaatst: 28.05.2005 - 11:26
door bart simpson
bart schreef:Ik denk juist dat veel mensen die bijvoorbeeld de vorige C70 hadden NIET voor de C70 zullen kiezen omdat ze dat stalenklapdak niet mooi vinden. Veel echte cabriorijders willen toch nog een softop (is ook minder gewicht)
Dat kan natuurlijk.
Een bijkomend voordeel van het stalen dak is het VEEL betere zicht rondom, maar....
Ik ben bang voor je dat de marketingmensen van Volvo het toch bij deze variant zullen laten.
Geplaatst: 29.05.2005 - 00:00
door bart15
Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk...
Geplaatst: 03.06.2005 - 09:51
door menjo
Geplaatst: 03.06.2005 - 15:08
door Gast
Ik vind hem om eerlijk te wezen toch wel een beetje tegenvallen. De vorige was mooier. Is mijn mening maar natuurlijk.
Geplaatst: 03.06.2005 - 16:18
door Ben
Het bijbehorende verhaal staat
HIER
Geplaatst: 03.06.2005 - 19:00
door +++t blijft behelpen+++
10 punten!
Geplaatst: 03.06.2005 - 19:33
door bart15
Voorkant stelt erg teleur... Achterkant is prachtig...
Ben benieuwd naar de eerste interieur foto's en foto's van C70 met gesloten dak..
Die S40 neus is echt :?

Geplaatst: 03.06.2005 - 20:05
door Johan Braziltraveller
Toch dus die korte neus...hij/zij lijkt een beetje op een streched/extendend/long wheelbase beesje. Maar 220pk moet 't geheel complimenteren. Jammer dat ze geen foto's hebben van het gesloten dak.
Geplaatst: 03.06.2005 - 20:19
door Reitse
+++t blijft behelpen+++ schreef:10 punten!
van de 100..... misschien dat een real-life experience wat meer indruk maakt...
Geplaatst: 03.06.2005 - 20:19
door Johan Braziltraveller
Lastig, lastig en fin gewoon driftig doorgaan met het zoeken naar representatieve afbeeldingen.

Geplaatst: 03.06.2005 - 20:51
door Ben
Zo lijkt het meer een C50
Geplaatst: 03.06.2005 - 21:11
door Johan Braziltraveller
Waar...maar wanneer je naar de details kijkt, belijning zijkant ed...maar die kont die lijkt idd een tikje te kort maar wanneer je goed kijkt blijft het een lastig plaatje. Het perspectief kan het plaatje ook ietwat beinvloeden. En fin nogsteeds geen plaatje met gesloten dak.
Nee gelijk dit is idd meer een C50 achtig model.
Geplaatst: 03.06.2005 - 22:05
door bart simpson
Het is toch feitelijk een C50? Volvo (in al haar wijsheid) moest er zonodig de naam C70 aan kwijt.