Ruspek schreef: ↑05.02.2024 - 11:11
De 2.4 is dus de fijnste motor. Nog specifieke onderhoudszaken aan die motoren? (in de v70 is carterventilatie nog wel eens een dingetje nl.)
En welke uitvoering is de fijnste? En is er in de V50 bluetooth telefoonconnectie geleverd?
Wat is het verschil in de uitvoeringen? edition 1, 2 etc?
Ik kan je mijn ervaring geven, Ik heb diesel C30 gereden, diesel V50 en nu benzine V50.
Diesel zou ik niet doen, tenzij je echt graag wil, maar doe dan de D5 (Volvo). Dat heeft niet alleen te maken met de motor van Peugeot (van de 1.6 en 2.0), maar ook met de strengere eisen bij de apk (ik heb alles leeg gehaald roetfilter en regeneratie proces uitgezet, dan rijdt ie met chip best oke, maar niet meer apk goed, en in steden kijken ze je boos aan
![;-)](./images/smilies/wink.png)
)
Dan benzine, ja de Ford motoren zijn prima, de 2.0 is goed en onderhoud is natuurlijk belangrijkste, altijd goed gedaan? Prima. Maar ja, de T5 blijft gewoon de topper, naast het gevoel van onverwoestbaarheid ook een stukje waarde, want de afschrijving zal hierop een stuk minder zijn. Maar ook hier, een liefhebber kan duidelijk onderhoud aantonen en op tijd alles vervangen hebben. Ik heb een T5 uit 2007, daar is op de CD wisselaar bluetooth gezet, want cd's gebruik je toch niet meer. Een mooie Brodit erbij en je kan je telefoon als navigatie pakken...
Een echt Volvo? Ik zeg ja. Net zo ruim als de andere Volvo's? Nee. Sterker nog, een Golf station is stukker ruimer. Maar deze ziet er wel beter uit!
Oh en met mijn budget kon ik ook een V60 rijden, maar dat is toch echt heel wat anders... ik vind het zelf niks... dan liever het laatste model, dus even geduld hebben...