Pagina 2 van 3

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 22.04.2024 - 11:30
door Fulaks
Ik zet het uit totdat de motor op temperatuur is. Dat gaat sneller als hij niet telkens uitvalt bij een stoplicht, en lijkt me ook niet zo goed voor een koude motor. Heb het eerste stoplicht op 150m van m'n deur, de motor draait dan nog maar erg kort...

Ik vind de vertraging van de automatische bak "gevaarlijker" dan het s/s. Echt gevaarlijk is het niet, maar soms wel een beetje storend, de reactiesnelheid zou best wat beter en soepeler mogen zijn.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 22.04.2024 - 11:31
door MrBubbles
rkr schreef: 20.04.2024 - 13:18
OGA244 schreef: 20.04.2024 - 13:11 Volgens mij kun je er gewoon niet mee omgaan
Dank voor je constructieve bijdrage. Had ik niet verwacht van een 8th gear member.
Ik had het wel verwacht van OGA244, heeft veel van dit soort opmerkingen, is inderdaad erg vervelend en niet een opbouwende kritiek.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 23.04.2024 - 13:44
door wasbeer2006
Fulaks schreef: 22.04.2024 - 11:30 Ik zet het uit totdat de motor op temperatuur is. Dat gaat sneller als hij niet telkens uitvalt bij een stoplicht, en lijkt me ook niet zo goed voor een koude motor. Heb het eerste stoplicht op 150m van m'n deur, de motor draait dan nog maar erg kort...

Ik vind de vertraging van de automatische bak "gevaarlijker" dan het s/s. Echt gevaarlijk is het niet, maar soms wel een beetje storend, de reactiesnelheid zou best wat beter en soepeler mogen zijn.
Ik kan er dus niets mee, maar hij zet bij mij de motor de eerste paar minuten echt niet uit.
Tenzij het 20 of 25 graden is, maar bv gisteren doet ie dat na 3km stad dus niet.

Als je echt zsm moet versnellen werkt de kickdown gewoon het best meteen vol intrappen. Anders loop je het risico op "twijfel" van de bak. In Eco en dynamic gaat het bij mij het best op comfort is de bak het vaagst, maargoed 7dct.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 23.04.2024 - 14:46
door Fulaks
wasbeer2006 schreef: 23.04.2024 - 13:44 hij zet bij mij de motor de eerste paar minuten echt niet uit.
Tenzij het 20 of 25 graden is, maar bv gisteren doet ie dat na 3km stad dus niet.
Ik heb in mijn garage een ontvochtiger draaien, de uitgeblazen lucht is een beetje lauw, het is er zo'n 20 °C. Dus motor slaat bij actief s/s af bij het eerste licht en dat wil ik niet.

Heb geen 7dct, maar een 8GT.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 24.04.2024 - 10:17
door wasbeer2006
Ja dat kan wel een reden zijn natuurlijk een mooie geconditioneerde ruimte 😉
Ook wel lekker.

Ik vind het ook irritant hoor. Fijner als je het gewoon zelf kan bepalen.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 28.04.2024 - 20:43
door rkr
Als ik stop voor mijn huis en achteruit de oprit in wil, slaat de motor via s/s af voordat ik van de D in de R geschakeld heb.
Dit vind ik, op zijn zachts uitgedrukt, niet goed voor het milieu, niet goed voor de startmotor, kortom: onnodig. Zit te denken aan de aanschaf van de software-uitbreiding van onze Russische vriend yevgeni. (Modem 4.0)

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 29.04.2024 - 09:01
door J33Bee
rkr schreef: 28.04.2024 - 20:43 Als ik stop voor mijn huis en achteruit de oprit in wil, slaat de motor via s/s af voordat ik van de D in de R geschakeld heb.
Dit vind ik, op zijn zachts uitgedrukt, niet goed voor het milieu, niet goed voor de startmotor, kortom: onnodig. Zit te denken aan de aanschaf van de software-uitbreiding van onze Russische vriend yevgeni. (Modem 4.0)
Inkoopactie opstarten?

Kun je daarmee startstop uitschakelen?

Als ISA ook uit kan, is het win/win!!

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 29.04.2024 - 13:11
door wasbeer2006
Russische software, lijkt me top :-)

Van het inparkeren snap ik. Maar dat is ook niet te omzijlen tenzij je iets met GPS gaat doen of een bepaalde stuuruitslag.
Over de hele linie levert S/S gewoon wel iets op. Dat het slimmer kan ben ik met je eens.

Ik neem aan dat de stekker hybrids hier geen last van hebben? Dan rijd ie electrisch achteruit of niet??

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 29.04.2024 - 18:29
door Jers3n
rkr schreef: 28.04.2024 - 20:43 Als ik stop voor mijn huis en achteruit de oprit in wil, slaat de motor via s/s af voordat ik van de D in de R geschakeld heb.
Dit vind ik, op zijn zachts uitgedrukt, niet goed voor het milieu, niet goed voor de startmotor, kortom: onnodig. Zit te denken aan de aanschaf van de software-uitbreiding van onze Russische vriend yevgeni. (Modem 4.0)
Ik heb ons ‘Russische kastje’ uit onze V70 (MY15) hier nog liggen (weet ff niet of die zo in een ander V70 werkt). S/S instelling wordt onthouden, achterklep ook te sluiten met sleutel en alle deuren tegelijk ontgrendeld bij openen van binnenuit. Mag tegen zacht prijsje weg 😁.
(Heb nog wat meer V70 accessoires liggen die nog op MP moeten…)

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 01.05.2024 - 21:47
door flevodirk
Doen RKR! Ik heb dat "kastje" van onze rus/canadees (wat ie maar is) en het bevalt erg goed! Achterklep vanaf afstand open en dicht, central lock/unlock en S/S uit! Helemaal fijn dat ding, ga je geen spijt van krijgen.
Onveilig heb ik S/S persoonlijk niet zodanig ervaren wel als heel erg irritant bij fileparkeren/achteruit inparkeren en ik ben erg blij dat het uit staat, nogmaals; mijn persoonlijke mening. :-)

Suc6 hoor.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 03.05.2024 - 20:31
door rkr
flevodirk schreef: 01.05.2024 - 21:47 Doen RKR! Ik heb dat "kastje" van onze rus/canadees (wat ie maar is) en het bevalt erg goed! Achterklep vanaf afstand open en dicht, central lock/unlock en S/S uit! Helemaal fijn dat ding, ga je geen spijt van krijgen.
Onveilig heb ik S/S persoonlijk niet zodanig ervaren wel als heel erg irritant bij fileparkeren/achteruit inparkeren en ik ben erg blij dat het uit staat, nogmaals; mijn persoonlijke mening. :-)

Suc6 hoor.

Wij hebben dezelfde auto Flevodirk, alleen heb ik de handbak en jij, dacht ik, de automaat. Bij een handbak speelt het s/s-probleem veel minder: of met ingetrapte koppeling het groene licht afwachten (doe ik) of met één handeling op de middenconsole s/s uitzetten voor de rest van de rit. En omdat ik van het ‘ingetrapte koppelingspedaal-gilde’ ben, mis ik deze omzeilmogelijkheid node als ik in de V60 automaat (2019) van mijn zoon rijd.
Nu vraag ik mij af of het kastje van Jers3n ook zijn werk doet in een auto uit 2019. Van dit modem schijnt ook een 4.0 versie te bestaan. Weet even niet wat het verschil is met een vroegere versie van het’Russisch kastje’.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 04.05.2024 - 09:18
door kawaman
Heeft iemand een link van dit "Russische" kastje, mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 04.05.2024 - 13:12
door Jers3n
kawaman schreef: 04.05.2024 - 09:18 Heeft iemand een link van dit "Russische" kastje, mijn nieuwsgierigheid is gewekt.
Ik vermoed dat deze niet wekt op jouw S60, maar ik heb deze module: “Module v4.1 - Start/Stop function disable and remote close tailgate on VOLVO.” in maart 2021 via eBay aangeschaft, verkoper was Evgeny Kosourov. Maar ik kan daar nu niet meteen meer iets van vinden.
De link uit mijn bestelbevestiging werkt ook niet meer.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 04.05.2024 - 13:21
door Jers3n
Ik zie wel dat de link naar Evgeny’s Dropbox met instructie-/installatiemanual(s) nog wel werkt:
https://www.dropbox.com/sh/7kv8t0gfvnzn ... uJfRa?dl=0
Ook nog een filmpje op YouTube van versie 4.0 (Ik heb dus versie 4.1):

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 04.05.2024 - 17:58
door kawaman
Dank u , ga het even rustig bestuderen

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 04.05.2024 - 21:05
door flevodirk
rkr schreef: 03.05.2024 - 20:31
flevodirk schreef: 01.05.2024 - 21:47 Doen RKR! Ik heb dat "kastje" van onze rus/canadees (wat ie maar is) en het bevalt erg goed! Achterklep vanaf afstand open en dicht, central lock/unlock en S/S uit! Helemaal fijn dat ding, ga je geen spijt van krijgen.
Onveilig heb ik S/S persoonlijk niet zodanig ervaren wel als heel erg irritant bij fileparkeren/achteruit inparkeren en ik ben erg blij dat het uit staat, nogmaals; mijn persoonlijke mening. :-)

Suc6 hoor.

Wij hebben dezelfde auto Flevodirk, alleen heb ik de handbak en jij, dacht ik, de automaat. Bij een handbak speelt het s/s-probleem veel minder: of met ingetrapte koppeling het groene licht afwachten (doe ik) of met één handeling op de middenconsole s/s uitzetten voor de rest van de rit. En omdat ik van het ‘ingetrapte koppelingspedaal-gilde’ ben, mis ik deze omzeilmogelijkheid node als ik in de V60 automaat (2019) van mijn zoon rijd.
Nu vraag ik mij af of het kastje van Jers3n ook zijn werk doet in een auto uit 2019. Van dit modem schijnt ook een 4.0 versie te bestaan. Weet even niet wat het verschil is met een vroegere versie van het’Russisch kastje’.
Ik heb ook die 4.0 versie. Gewoon in de OBD geprikt met dat kabeltje en kastje achter het tapijt, daar zie je niks van.

Bij mijn GT / Automaat is het S/S inderdaad erg aanwezig en voor mij; irritant. Bij parkeren dus, zodra je van D naar R ging de motor uit en binnen een seconde weer aan, etc. Dit is ook niet fijn voor de startmotor, ik kan me niet voorstellen dat die lang meegaat. Mijn auto is nu 7 jaar, dan komen dat soort zaken aan de beurt als je niet uit kijkt.
Voor de eerlijkheid: S/S was reeds uitgezet door Rica bij mijn auto, ik heb dat kastje gekocht voor de kofferklep en de central lock. Ik kon het overnemen van een forumlid hier voor een bijzonder schappelijke prijs en ik geniet er dus van bij elke rit.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 04.05.2024 - 23:35
door Jers3n
Voor mij was bij de V70 ook de S/S en centrale vergrendeling de hoofdreden van aanschaf, achterklep sluiten met sleutel was een fijne bijkomstigheid. En idd. vooral het uitschakelen van de motor bij switchen tussen D en R vond ik erg storend, bij wat langere ritten was de S/S prima, maar bij een lokalere rit met meer de stad is het bij alle verkeerslichten continue motor uit en weer starten. Vraag me af of het systeem ook op zo vaak starten berekend is.
Wat dat betreft is S/S met de huidige B5 een verademing, was er wat huiverig voor, maar totaal anders (logisch ook) en gewoon niet storend.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 05.05.2024 - 18:14
door J33Bee
Ik zie het hier steeds over de V70 gaan, werkt dat kastje in de V/S60 en zo ja in alle MY-reeksen?

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 05.05.2024 - 18:23
door Jers3n
Uit de mijn handleiding van module 4.1, zie ook de dropbox-link:
“Module compatibility with the following VOLVO:
1. XC70 MY2008-MY2017
2. V70 MY2008-MY2017
3. XC60 MY2013-MY2018
4. V60, S60 all cars with Start/Stop function.
5. V40, V40CC all cars with Start/Stop function. The module operates in cars which
are without a disable button Start/Stop on the central panel (it was added in the version
of the module 4.1).”

Maar bovenstaande S60/V60 zal vermoedelijk niet het nieuwe (huidige) model zijn. Geen idee wanneer/in welk jaar deze handleiding opgesteld is.

Start-stop ‘Motor stand by indien de auto niet beweegt’

Geplaatst: 05.05.2024 - 20:22
door J33Bee
En dit kan allemaal niet met VIDA?

Zie ook VDASH genoemd maar op het forum weinig over te vinden. Dure oplossingen om de 180 km/h limiet eraf te laten halen terwijl zij er mee adverteren op d5t5?

VDASH offers the following features:

Removal of the 180 km/h (112 mph) speed limit on MY2021 and newer models (maximum speed 250 km/h or 155 mph)
Diagnostics – reading / deleting DTC error codes
Detection of odometer tampering with 99% accuracy (for P1, P2, P3, SPA, CMA)
Resetting service intervals - SRI
Changing the language of the onboard computer and radio
Engine performance enhancement through engine control unit software updates
Vehicle configuration adjustments (disabling STOP/START, enabling video playback while driving, activating independent heating, cruise control, onboard computer, changing region from USA to EU, etc.)
Decoding PIN for CEM and ECM units
Adding / removing ignition keys and remote controls
Pairing SCL and SCU units
Copying / cloning electronic modules
Injector coding
Live data logging
Reading READINESS codes
Managing vehicle service history
Monitoring upcoming technical inspections
Printing protocols from service sessions
Maintaining a driving logbook in combination with VDD – VDASH Dongle
Supported vehicles - typically all vehicles from 1999 to the present, excluding the S/V40 first generation from 1996: