Pagina 2 van 2

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 19.06.2024 - 19:35
door dik999
Henry82 schreef: 19.06.2024 - 11:49 OBC-P0D2700, OBC-P0D6748, OBC-P0D2100
dank je wel. Ga er mee naar de garage

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 19.06.2024 - 19:39
door dik999
Gouwe schreef: 19.06.2024 - 14:57 @dik999: we hebben het hier over twee mogelijkheden voor jou om de financiële schade te beperken:
1. Garantie (al dan niet de verlengde garantie vanuit de fabriek); voordeel het kost jou niets.
2. Non-conformiteit: je mag van een OBC verwachten dat deze X-tijd en/of X-kilometers meegaat. Gaat deze eerder kapot dan heb je recht op een vergoeding van een deel van de kosten. Daarnaast kun je ook je dealer vragen om (extra) coulance (als je de auto tenminste ook bij die dealer in onderhoud hebt? Je hebt het namelijk steeds over "garagebedrijf"?). Kost je nog steeds geld maar als het goed is dan niet de volle mep.
Dus 100% zelf betalen kan niet aan de orde zijn. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Succes.
ja heb een rechtsbijstand DAS. Vandaag contact met hen gehad en ik kan alle papieren opsturen wanneer deze binnen zijn. Dan pas weet ik wat er aan gebeurd is en waarom er geen coulance is toegepast.
De garage is geen officiele Volvo dealer maar een bedrijf dat een paar merken verkoopt en Volvo specialist is..

Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik de papieren binnen heb

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 19.06.2024 - 20:25
door Gouwe
dik999 schreef: 19.06.2024 - 19:39 De garage is geen officiele Volvo dealer maar een bedrijf dat een paar merken verkoopt en Volvo specialist is..
Ik ben heel benieuwd, maar ik ben bang dat je ergens tussen de spreekwoordelijke wal en het schip zit. Ik hoop dat je toch een goed voorstel gaat krijgen, al was het maar van de specialist.

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 19.06.2024 - 20:42
door Henry82
Coulance vanuit een dealer zal er dan inderdaad niet in zitten, aangezien deze dat ook deels zelf moet betalen. Volvo specialist is leuk en aardig, maar dat mag iedereen op zijn muur schroeven. Hopelijk kom je er alsnog goed uit, succes!

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 19.06.2024 - 20:55
door volvo440special
Waarom naar een specialist gaan en dan bij Volvo je handje ophouden?

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 20.06.2024 - 08:58
door V480-S60
Laten we die discussie hier niet voeren aub.

Dik999 heeft zijn rechtsbijstand nu ingeschakeld en dan is het afwachten. Het is nu aan de echte juristen.

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 20.06.2024 - 09:31
door volvo440special
Dat vind jij.

Je kunt niet naar een specialist rennen en dan verlangen dat Volvo - met nota bene eigen werkplaatsen en erkende reparateurs - je factuur dan even (deels) gaat voldoen. Zet daar vervolgens nog eens de rechtsbijstand op, en het verhaal is helemaal bruin gebakken. Netter was geweest direct naar de dealer of erkend reparateur of contact opnemen en bespreken of coulance mogelijk is, bij reparatie door een derde.

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 20.06.2024 - 11:01
door V480-S60
Ik ben het 100% met je eens. Maar dat is echt GEEN discussie voor op het forum.

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 01.07.2024 - 16:21
door dik999
volvo440special schreef: 20.06.2024 - 09:31 Dat vind jij.

Je kunt niet naar een specialist rennen en dan verlangen dat Volvo - met nota bene eigen werkplaatsen en erkende reparateurs - je factuur dan even (deels) gaat voldoen. Zet daar vervolgens nog eens de rechtsbijstand op, en het verhaal is helemaal bruin gebakken. Netter was geweest direct naar de dealer of erkend reparateur of contact opnemen en bespreken of coulance mogelijk is, bij reparatie door een derde.
Volgens mij zou een OBC langer moeten meegaan dan de drie jaar dat hij het nu heeft gedaan.
In de berichten op dit forum staan verschillende zaken van geen tot 100% coulance.

Auto is gekocht en in onderhoud bij een specialist ( wist niet dat elk bedrijf zich specialist mag noemen).

Auto is via deze specialist naar officiële dealer gegaan voor reparatie en de coulance zou dan bij juiste foutmelding gegeven worden.

Foutcode is er echter niet.
Blijft in mijn ogen staan dat je ongeacht waar je de auto in onderhoud hebt de OBC moet blijven werken.

Daarom heb ik contact gezocht met rechtsbijstand.

Er is dus geen sprake van reparatie door derden, maar door een erkende dealer

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 01.07.2024 - 17:20
door Gouwe
Ik denk dat dit een best complexe casus is en ben dus ook heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen. Even mijn beeld: de fabrieksgarantie is 24 maanden. Die is verlopen en daar kun je dus ook geen aanspraak meer op maken.
Non-conformiteit is een consumenten aangelegenheid en iets tussen de verkoper en de koper. Wie heeft jou die auto verkocht? Ik vermoed de dealer, maar is dat ook de dealer die het onderdeel nu heeft vervangen. Zo niet, dan kun je die dealer al helemaal nergens op aanspreken.
Wat het complex maakt is dat jij de reparatie niet zelf hebt laten uitvoeren door de dealer, maar de specialist is denk ik de opdrachtgever? In dat geval ben jij juridisch gezien geen partij in de discussie tussen de dealer en de specialist.
En ik vraag me af of jij je dan achteraf nog kunt beroepen op het non-conformiteitsbeginsel. In ieder geval snap ik de dealer wel als zij niet staan te springen om jou tegemoet te komen om uit eigen zak coulance te betalen. Jij hebt hen immers ook de omzet van het onderhoud niet gegund (en dat is je goed recht trouwens). Hoe Volvo er in staat kan ik niet inschatten, maar als zij als voorwaarde stellen dat er een foutcode XYZ moet zijn en die is er niet, dan wordt dat heel lastig.
Dat ik wat ik bedoelde met wal en schip. Voelt niet OK, komt niet overeen met wat jij misschien verwacht, maar zo werkt het (helaas) wel.
Nogmaals ik ben heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen en hoop met jou dat het financieel mee gaat vallen.

niet meer kunnen laden!!

Geplaatst: 01.07.2024 - 18:13
door dik999
Gouwe schreef: 01.07.2024 - 17:20 Ik denk dat dit een best complexe casus is en ben dus ook heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen. Even mijn beeld: de fabrieksgarantie is 24 maanden. Die is verlopen en daar kun je dus ook geen aanspraak meer op maken.
Non-conformiteit is een consumenten aangelegenheid en iets tussen de verkoper en de koper. Wie heeft jou die auto verkocht? Ik vermoed de dealer, maar is dat ook de dealer die het onderdeel nu heeft vervangen. Zo niet, dan kun je die dealer al helemaal nergens op aanspreken.
Wat het complex maakt is dat jij de reparatie niet zelf hebt laten uitvoeren door de dealer, maar de specialist is denk ik de opdrachtgever? In dat geval ben jij juridisch gezien geen partij in de discussie tussen de dealer en de specialist.
En ik vraag me af of jij je dan achteraf nog kunt beroepen op het non-conformiteitsbeginsel. In ieder geval snap ik de dealer wel als zij niet staan te springen om jou tegemoet te komen om uit eigen zak coulance te betalen. Jij hebt hen immers ook de omzet van het onderhoud niet gegund (en dat is je goed recht trouwens). Hoe Volvo er in staat kan ik niet inschatten, maar als zij als voorwaarde stellen dat er een foutcode XYZ moet zijn en die is er niet, dan wordt dat heel lastig.
Dat ik wat ik bedoelde met wal en schip. Voelt niet OK, komt niet overeen met wat jij misschien verwacht, maar zo werkt het (helaas) wel.
Nogmaals ik ben heel benieuwd naar hoe dit gaat aflopen en hoop met jou dat het financieel mee gaat vallen.
dank je voor de uitgebreide info. ik stuur de papieren door naar mijn rechtsbijstand en niet geschoten is altijd mis.