Helemaal mee eens Urbexpeditie!
Ik denk (sorry dat ik het zo zeg) dat je in dit geval echt genaaid bent door de verkoper.
In dit geval zou ik heel erg mijn best doen om mijn geld terug te krijgen, of om het kosteloos te laten repareren, want dit kan natuurlijk echt niet dat de verkopende partij zegt “oh wat jammer” en geen passende oplossing bied.
Volvo v50 2.4 2005 motor stuk ? Help
- Jiska
- 4th Gear member
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 5th Gear member
Ik zou enkel met een rechtsbijstandverzekering een zaak overwegen. Enkel heb je dikke kans dat het allemaal duurder wordt, dan die hele auto waard is, dus dat het afgewezen wordt. Immers is het geen auto van €15k met 30dkm op de teller. Een jurist kijkt hier anders naar, dan wij en je zit met verschillende belangen.
Daarnaast bewijs maar eens dat de olie en koelvloeistof eruit gevlogen zijn, door een gebrek waar de verkoper weet van had. Je dient dus een onafhankelijke instantie te regelen die dit bewijs voor je kan leveren. Dat het kachelsysteem afgedopt is met een natte en opengesneden mat, was uiteraard bij aankoop al wel aanwezig. Maar dat stuk is weer dubbel, immers zijn zowel de mededelingsplicht als de onderzoeksplicht daar achterwege gebleven.
Als de verkoper de telefoon niet meer opneemt en appjes blokkeert, heb je een grote kans dat de brief onbeantwoord blijft. Langsgaan kan, maar de deur gaat of niet open of meteen weer dicht. Maar dit lijkt me nog de meest realistische optie.
Uiteraard ben je genaaid, daar heeft iedereen hier gelijk in! Doe je aangifte van oplichting, dan krijg je niet vanzelfsprekend je geld terug. Maar waarschijnlijk wordt dit als een civiele zaak afgedaan. Dus geen aangifte mogelijk.
Daarnaast bewijs maar eens dat de olie en koelvloeistof eruit gevlogen zijn, door een gebrek waar de verkoper weet van had. Je dient dus een onafhankelijke instantie te regelen die dit bewijs voor je kan leveren. Dat het kachelsysteem afgedopt is met een natte en opengesneden mat, was uiteraard bij aankoop al wel aanwezig. Maar dat stuk is weer dubbel, immers zijn zowel de mededelingsplicht als de onderzoeksplicht daar achterwege gebleven.
Als de verkoper de telefoon niet meer opneemt en appjes blokkeert, heb je een grote kans dat de brief onbeantwoord blijft. Langsgaan kan, maar de deur gaat of niet open of meteen weer dicht. Maar dit lijkt me nog de meest realistische optie.
Uiteraard ben je genaaid, daar heeft iedereen hier gelijk in! Doe je aangifte van oplichting, dan krijg je niet vanzelfsprekend je geld terug. Maar waarschijnlijk wordt dit als een civiele zaak afgedaan. Dus geen aangifte mogelijk.
Made in Tahara
-
- 2nd Gear member
Ja ik kan een poging wagen maar ik vrees dat het niets uithaald idd.
Ik ga zo een filmpje maken, ik heb idd het vermoeden dat de carterontluchting verstopt heeft gezeten die een overdruk heeft verorzaakt en bepaalde pakkingen heeft vernield waardoor er nu geen druk meer is.
Maar zeker ben ik niet, en ik weet ook niet hoe erg de motor beschadigd is geraakt. Ik heb wel eennkit gevonden voor de oliehuis en ontluchting te vervagen zie foto, maar of de auto hierdoor weer gaat starten weet ik niet. Stel ik vervang de pakkingen en dat onderdeel en hij werkt weer is het Misschien nog de moeite
Ik ga zo een filmpje maken, ik heb idd het vermoeden dat de carterontluchting verstopt heeft gezeten die een overdruk heeft verorzaakt en bepaalde pakkingen heeft vernield waardoor er nu geen druk meer is.
Maar zeker ben ik niet, en ik weet ook niet hoe erg de motor beschadigd is geraakt. Ik heb wel eennkit gevonden voor de oliehuis en ontluchting te vervagen zie foto, maar of de auto hierdoor weer gaat starten weet ik niet. Stel ik vervang de pakkingen en dat onderdeel en hij werkt weer is het Misschien nog de moeite
- Fredhead
- Geartronic member
Stel dat is het probleem dan heb je daarna ook het probleem met de kachelradiator op te lossen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- -KJ-
- 5th Gear member
Op finnik.nl kun je via het kenteken een stuk geschiedenis zien, in ieder geval de APK-afkeurpunten en de eigendomsgeschiedenis (data). Als blijkt dat er bijvoorbeeld bij de laatste APK al iets aan de hand was (herkeuringen en reparaties kort na elkaar) dan helpt dat misschien iets in de richting van de verkoper. Of even het laatste keuringstation bellen. Misschien weten zij iets meer.
- Fredhead
- Geartronic member
Heb je ook al gecontroleerd of dat de bougies nog altijd een vonk geven en de brandstofpomp nog werkt?
Zou vreemd zijn aangezien ze het tot het voorval deden maar je weet maar nooit.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dit lijkt op brandstof ja.
Er zit wel weer olie in en dat loopt er niet direct ergens uit?
Die carterventilatie kit die je linkt is veel te duur. Origineel Volvo kost misschien 200 euro, en Pro Pruts Parts Swedes namaak hooguit 100 denk ik.
Auto ook uitgelezen met Vida? Die zal hier vast iets van vinden en je een bepaalde kant op sturen.
Er zit wel weer olie in en dat loopt er niet direct ergens uit?
Die carterventilatie kit die je linkt is veel te duur. Origineel Volvo kost misschien 200 euro, en Pro Pruts Parts Swedes namaak hooguit 100 denk ik.
Auto ook uitgelezen met Vida? Die zal hier vast iets van vinden en je een bepaalde kant op sturen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

- Jiska
- 4th Gear member
Wat is het kenteken van jouw v50?
Dan kan ik even wat informatie achterhalen via finnik en kentekencheck.
Ook hoeveel eigenaren hij heeft gehad en hoelang. Dat zegt meestal wel wat over de auto.
Voor een paar euro kan je bij finnik.nl ook nog heel veel informatie over de auto achterhalen (schade, km stand etc..)
Dan kan ik even wat informatie achterhalen via finnik en kentekencheck.
Ook hoeveel eigenaren hij heeft gehad en hoelang. Dat zegt meestal wel wat over de auto.
Voor een paar euro kan je bij finnik.nl ook nog heel veel informatie over de auto achterhalen (schade, km stand etc..)
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
-
- 5th Gear member
Zou als ik TS was gewoon een RDW-voertuigrapport opvragen (gratis en krijg je als eigenaar direct als PDF in de mail). Heb je gratis het tellerrapport, eigenaren en APK-punten van de afgelopen jaren. Al die betaalde rapporten leveren weinig meerwaarde. Schades worden namelijk zelden vastgelegd in Nederland. Als je een occasion overweegt kom je heel ver met ovi.rdw.nl, kentekencheck.nl en vwe.nl. Allen gratis en bij ieder pik je zo de info eruit die je zoekt. Het tellerrapport kun je dan gewoon bij de verkoper vragen. Kost je niets en je hebt alle info die je zoekt.
Made in Tahara
- Fredhead
- Geartronic member
Remmenreiniger werkt een stuk beter.
Brandstofleiding los halen, ergens in leggen en dan proberen.
Werkt de pomp dan zie je de benzine uit de losse slang komen.
Bougies onder de olie werkt inderdaad ook niet mee

- Jiska
- 4th Gear member
Klopt helemaal. NAP kan je opvragen via de rdw site. Heb je alleen een digid voor nodig.volvo440special schreef: ↑09.06.2024 - 13:42 Zou als ik TS was gewoon een RDW-voertuigrapport opvragen (gratis en krijg je als eigenaar direct als PDF in de mail). Heb je gratis het tellerrapport, eigenaren en APK-punten van de afgelopen jaren. Al die betaalde rapporten leveren weinig meerwaarde. Schades worden namelijk zelden vastgelegd in Nederland. Als je een occasion overweegt kom je heel ver met ovi.rdw.nl, kentekencheck.nl en vwe.nl. Allen gratis en bij ieder pik je zo de info eruit die je zoekt. Het tellerrapport kun je dan gewoon bij de verkoper vragen. Kost je niets en je hebt alle info die je zoekt.

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
- Jiska
- 4th Gear member
Bij kentekencheck.nl krijg je vaak ook foto's erbij van toen de auto eerder te koop stond aangeboden.
Kun je misschien ook zien of hij ooit flinke schade heeft gehad.
Kun je misschien ook zien of hij ooit flinke schade heeft gehad.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:

Huidige wagen:
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heb je een endoscoop? Als je toch de bougies er uit haalt, gelijk even van binnen bekijken.
Als je in de buurt van Veendam woont kan ik je wel een keer helpen. Desnoods ook een compressietest.
Als je in de buurt van Veendam woont kan ik je wel een keer helpen. Desnoods ook een compressietest.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII

-
- 2nd Gear member
Dit is een ruil motor die zgn 250k heeft gelopen maar zonder documenten of bewijs.
Ik nam juist de gok omdat de motoren oder degelijk zijn.
Maar eerst maar eens kijken op brandstof en vonk wat gewoon werkte en kijken waarom de olie eruitspoot zit ook een gaatje in de olie dop misschien is het daar door naarbuiten gespoten door overdruk vanwege slechten Carter vent blijft nog gissen
Ik nam juist de gok omdat de motoren oder degelijk zijn.
Maar eerst maar eens kijken op brandstof en vonk wat gewoon werkte en kijken waarom de olie eruitspoot zit ook een gaatje in de olie dop misschien is het daar door naarbuiten gespoten door overdruk vanwege slechten Carter vent blijft nog gissen