S60 Uit productie in Juni 2024
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40570
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Gooien we nou de V60 en de S60 op een hoop ?
Ik ga het topic niet splitsen hoor. Geen zin in
Ik ga het topic niet splitsen hoor. Geen zin in

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3680
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Daarmee sla je de spijker op zijn kop.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 18.01.2023 - 21:18
wasbeer2006 schreef: ↑18.06.2024 - 13:41NielsPHEV schreef: ↑18.06.2024 - 12:35Is de b4 echt tot 30% zuiniger dan? Lijkt me sterk. Ik heb zelf een t6, met lege batterij op snelweg aan 120 km/u rijden is zo'n 7,5l /100km met warme motor.wasbeer2006 schreef: ↑18.06.2024 - 10:14 De V60 (T) loopt vooral in NL extreem goed door ons vreemde belastingstelsel.
De B reeks wordt al bijna niet meer verkocht.
Als je erover nadenkt is de T6(8) een hele vreemde auto. Heel praktisch en een supersnelle fijne (gezins) auto.
Maar zwaar, duur en onzuinig.
Dat heb ik dus nu voor de twede keer met een andere T6 getest oa door berichten dat mijn bewering niet juist was. Op brandstof alleen komt de T6 zo'n 20 a 30% onzuiniger dan de B4, gelijke ritjes achter elkaar aan en ook gewisseld van bestuurder. Op een rit van bijna 300km is de T6 gestart met volle accu gelijk aan de B4. Je zal om hem economisch intressant te maken dus echt minimaal 30% gratis electrisch moeten kunnen rijden.
Nu klopt het natuurlijk wat je zegt als je de korte ritten in de stad met de B4 waarbij het op brandstof gewoon 1/10 is dus er zit natuurlijk een hele belangrijke gebruiks factor in. Maarja ik gebruik dus een hele lichte kleine EV voor die korte ritten. Het gaat hier echt om je peroonlijke situatie en wat je belangrijk vind.
Comfort mag ook wat kosten natuurlijk!
Ik koos de B4 omdat ik geen hybrid mocht van de baas, maar in september 2021 was een T6 en B4 op enkele euro's gelijk in de lease na gelijk. Dat ging echt om 3 of 4 euro. Bijtelling was toen nog wel 3K hoger. Toen kocht je nog een T8 PE voor 66K,........
@J33bee de B4 was is 2022 nagenoeg gelijk geprijsd met een T6. Een B3 was 3k goedkoper. Daar zat echt geen 10K tussen of je moet een B3 met een T8 verglijken.
Als je dan af en toe moet vertragen (op recuperatie) door drukte of werken langs de weg, of laatste stuk gewone wegen doet waar recuperatie meer meespeelt en dus stukjes elektrisch gaan, kom je soms aan 6,5l/100km naar mijn ervaring. Je mag natuurlijk niet continu het pedaal indrukken dan en optrekken tot 6000 toeren want dan gaat het inderdaad heel snel de hoogte in .
Vorige zomer trip naar zwitzerland , 2000 km , waarvan 500 km elektrisch geladen, kwam op 5,5l/100 km wat ik best ok vond persoonlijk.
- MarcelVzestig
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26.05.2021 - 09:37
In de UK komen de V60 en V90 weer terug in de verkoop. https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... e-comeback
Volvo V60 PE (2019)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13594
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Als de sales duiken moet je wat (misschien gewoon eens naar kopers luisteren bv) het tempo waarin volvo nu electrificeert en daarvoor de andere varianten uitfaseert ligt simpelweg te hoog.
Ford en volkswagen komen er ook alweer op terug
Ford en volkswagen komen er ook alweer op terug
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2091
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Geen haalbare kaart. Spelregels worden ook continue veranderd. Maar wel benieuwd of/wat ze tegenover de S/V60 gaan zetten. Het geforceerde SUV gezeik, ben ik ook beu. Alleen maar hoge wagens (waarschijnlijk door de accu's)...
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5256
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Lage EV's gaat prima, de Audi e-tron GT, Porsche Taycan, nwe BMW 5, Tesla model 3 en S, het zijn de kopers die allemaal perse hoog willen zitten zodat ze makkelijker in kunnen stappen en meer kunnen zien (totdat er een Corssover of SUV voor je rijdt..)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21059
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zet in een dergelijk geval de acc op een streepje extra, mooi op afstand zien hoe druk sommigen het hebben.
Men komt er bij het remmen pas achter wat een hoog hybride wagengewicht doet met kreukelzone's.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Het heeft uiteraard met het type gebruik te maken. Als je de extreem onzuinige stadskilometers met electro kan doen, dan zet het zoden aan de dijk. Ben je dan ook nog eens in staat om ruim 50% electrisch te rijden en met zonnepanelen (gratis) bij de laden. Dan wordt het economisch intressant. Maar als je gewoon moet betalen voor je stroom, dan hoef je het voor het geld niet te doen.v60dude schreef: ↑18.06.2024 - 22:10
Is de b4 echt tot 30% zuiniger dan? Lijkt me sterk. Ik heb zelf een t6, met lege batterij op snelweg aan 120 km/u rijden is zo'n 7,5l /100km met warme motor.
Als je dan af en toe moet vertragen (op recuperatie) door drukte of werken langs de weg, of laatste stuk gewone wegen doet waar recuperatie meer meespeelt en dus stukjes elektrisch gaan, kom je soms aan 6,5l/100km naar mijn ervaring. Je mag natuurlijk niet continu het pedaal indrukken dan en optrekken tot 6000 toeren want dan gaat het inderdaad heel snel de hoogte in .
Vorige zomer trip naar zwitzerland , 2000 km , waarvan 500 km elektrisch geladen, kwam op 5,5l/100 km wat ik best ok vond persoonlijk.
Ik had 1 rit van bijna 300km naar de ardennen de B4 van mij zat op 5.5, zijn T6 op 5.1, maar die had wel de longrange accu helemaal leeg.
In de BC sta ik gemiddeld op 7.0, maar daar zitten ook vakantie ritten bij met fiets achterop en dakkoffer van 9.0 op 100. Dat is per jaar een % of 20 van mijn kilomters. Dat trekt wel een wissel. Dan wil ik hem ook nog wel eens lekker intrappen. Maar als je echt voor gebruik gaat is 5.0 a 5.5 gemiddeld echt goed haalbaar.
-V60 B4 7dct R design wit
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1194
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Van de week een ritje naar Zwitserland gemaakt met de T6. Man wat een power op de Duitse autobahn. Batterij leeggereden en dan nog steeds gemiddeld op 6,5 l/100km.
Weet iemand eigenlijk of het ook mogelijk is de auto te dwingen geen gebruik te maken van de batterij? Zodat je volledig op benzine rijdt en op het eind nog steeds het volledig elektrisch bereik hebt?
Weet iemand eigenlijk of het ook mogelijk is de auto te dwingen geen gebruik te maken van de batterij? Zodat je volledig op benzine rijdt en op het eind nog steeds het volledig elektrisch bereik hebt?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Dat wilde ik dus ook doen bij de T6 (overigens niet mijn auto, dus ik ken niet alle settings) maar volgens mij gaat dat niet.
Zeker als je echt gasgeeft geeft ie altijd vol vermogen, al is de toevoeging electro boven de 110 a 120 niet heel erg veel meer.
Dan is het vooral de 250pk benzine die lekker loopt te trekken.
De stilstaande start is natuurlijk echt een feest in de T6 of wegtrekken uit een korte bocht.
Zeker als je echt gasgeeft geeft ie altijd vol vermogen, al is de toevoeging electro boven de 110 a 120 niet heel erg veel meer.
Dan is het vooral de 250pk benzine die lekker loopt te trekken.
De stilstaande start is natuurlijk echt een feest in de T6 of wegtrekken uit een korte bocht.
-V60 B4 7dct R design wit
- XC60silverdawn
- 3rd Gear member
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12
Dat gaat wel hoor. Zoals hierboven beschreven kun je in het rijmodus menu de accu “on holld” zetten. Accu percentage blijft dan de hele rit gelijk.wasbeer2006 schreef: ↑19.06.2024 - 16:11 Dat wilde ik dus ook doen bij de T6 (overigens niet mijn auto, dus ik ken niet alle settings) maar volgens mij gaat dat niet.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
- XC60silverdawn
- 3rd Gear member
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11715
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Laat ik maar hopen dat mijn S60 het nog een flinke tijd vol gaat houden, want wat Volvo nu aan biedt wordt ik niet heet van. Als dat tegen de tijd dat ik deze weg zou doen niet veranderd is zou dit best de laatste Volvo kunnen zijn...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2091
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Eens. De ES90 wordt dan wel weer een sedan, maar is erg lomp. Ben benieuwd wat ze gaan doen met de S/V60 range ivm de SUV(fe) ellende. In de UK komen de V60s in ieder geval al terug, dus wellicht is die "hype" toch over aan het gaan...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Fabrikanten, waar dan ook kunnen de consument "dwingen" naar een bepaald product. Maar daar kan je als consument wat aan doen.
Gewoon niet kopen. Echter is er een grote groep consumenten die het wel doet en/of gewoon niet interesseert.
De 90 reeks is sowieso vrij lomp, al kan ik een goed samengestelde S90 ook wel erg mooi vinden. De V90 is een slecht opgeklopte V60.
Vreemd bij bv audi is de A4 steevast het net niet broertje van de A6.
De V en S60 zijn naar mijn mening in perfecte proportie, niet te groot, niet te klein.
Jammer dat ze ook vrij vroeg afscheid hebben genomen van bepaalde kleuren op de S, bijvoorbeeld blauw.
Daar is de S echt heel erg mooi in. Maarja het gros neemt weer nietszeggend grijs.... we doen het ook een beetje zelf.
We zijn te schijterig om een keer iets anders te doen.
Gewoon niet kopen. Echter is er een grote groep consumenten die het wel doet en/of gewoon niet interesseert.
De 90 reeks is sowieso vrij lomp, al kan ik een goed samengestelde S90 ook wel erg mooi vinden. De V90 is een slecht opgeklopte V60.
Vreemd bij bv audi is de A4 steevast het net niet broertje van de A6.
De V en S60 zijn naar mijn mening in perfecte proportie, niet te groot, niet te klein.
Jammer dat ze ook vrij vroeg afscheid hebben genomen van bepaalde kleuren op de S, bijvoorbeeld blauw.
Daar is de S echt heel erg mooi in. Maarja het gros neemt weer nietszeggend grijs.... we doen het ook een beetje zelf.
We zijn te schijterig om een keer iets anders te doen.
-V60 B4 7dct R design wit