Pagina 2 van 3
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 18.06.2024 - 17:04
door Henry82
Ach, geklaag horen we hier toch wel
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 18.06.2024 - 18:14
door Ben
Gooien we nou de V60 en de S60 op een hoop ?
Ik ga het topic niet splitsen hoor. Geen zin in

S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 18.06.2024 - 21:39
door DB200
OGA244 schreef: β18.06.2024 - 16:56
Volvo maakt tegenwoordig graag uit wat kopers mooi "moeten" vinden.
Daarmee sla je de spijker op zijn kop.
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 18.06.2024 - 22:10
door v60dude
wasbeer2006 schreef: β18.06.2024 - 13:41
NielsPHEV schreef: β18.06.2024 - 12:35
wasbeer2006 schreef: β18.06.2024 - 10:14
De V60 (T) loopt vooral in NL extreem goed door ons vreemde belastingstelsel.
De B reeks wordt al bijna niet meer verkocht.
Als je erover nadenkt is de T6(8) een hele vreemde auto. Heel praktisch en een supersnelle fijne (gezins) auto.
Maar zwaar, duur en onzuinig.
Dat heb ik dus nu voor de twede keer met een andere T6 getest oa door berichten dat mijn bewering niet juist was. Op brandstof alleen komt de T6 zo'n 20 a 30% onzuiniger dan de B4, gelijke ritjes achter elkaar aan en ook gewisseld van bestuurder. Op een rit van bijna 300km is de T6 gestart met volle accu gelijk aan de B4. Je zal om hem economisch intressant te maken dus echt minimaal 30% gratis electrisch moeten kunnen rijden.
Nu klopt het natuurlijk wat je zegt als je de korte ritten in de stad met de B4 waarbij het op brandstof gewoon 1/10 is dus er zit natuurlijk een hele belangrijke gebruiks factor in. Maarja ik gebruik dus een hele lichte kleine EV voor die korte ritten. Het gaat hier echt om je peroonlijke situatie en wat je belangrijk vind.
Comfort mag ook wat kosten natuurlijk!
Ik koos de B4 omdat ik geen hybrid mocht van de baas, maar in september 2021 was een T6 en B4 op enkele euro's gelijk in de lease na gelijk. Dat ging echt om 3 of 4 euro. Bijtelling was toen nog wel 3K hoger. Toen kocht je nog een T8 PE voor 66K

,........
@J33bee de B4 was is 2022 nagenoeg gelijk geprijsd met een T6. Een B3 was 3k goedkoper. Daar zat echt geen 10K tussen of je moet een B3 met een T8 verglijken.
Is de b4 echt tot 30% zuiniger dan? Lijkt me sterk. Ik heb zelf een t6, met lege batterij op snelweg aan 120 km/u rijden is zo'n 7,5l /100km met warme motor.
Als je dan af en toe moet vertragen (op recuperatie) door drukte of werken langs de weg, of laatste stuk gewone wegen doet waar recuperatie meer meespeelt en dus stukjes elektrisch gaan, kom je soms aan 6,5l/100km naar mijn ervaring. Je mag natuurlijk niet continu het pedaal indrukken dan en optrekken tot 6000 toeren want dan gaat het inderdaad heel snel de hoogte in .
Vorige zomer trip naar zwitzerland , 2000 km , waarvan 500 km elektrisch geladen, kwam op 5,5l/100 km wat ik best ok vond persoonlijk.
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 06:52
door MarcelVzestig
In de UK komen de V60 en V90 weer terug in de verkoop.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... e-comeback
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 07:22
door OGA244
Als de sales duiken moet je wat (misschien gewoon eens naar kopers luisteren bv) het tempo waarin volvo nu electrificeert en daarvoor de andere varianten uitfaseert ligt simpelweg te hoog.
Ford en volkswagen komen er ook alweer op terug
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 09:35
door J33Bee
Geen haalbare kaart. Spelregels worden ook continue veranderd. Maar wel benieuwd of/wat ze tegenover de S/V60 gaan zetten. Het geforceerde SUV gezeik, ben ik ook beu. Alleen maar hoge wagens (waarschijnlijk door de accu's)...
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 10:56
door NielsPHEV
J33Bee schreef: β19.06.2024 - 09:35
Geen haalbare kaart. Spelregels worden ook continue veranderd. Maar wel benieuwd of/wat ze tegenover de S/V60 gaan zetten. Het geforceerde SUV gezeik, ben ik ook beu. Alleen maar hoge wagens (waarschijnlijk door de accu's)...
Lage EV's gaat prima, de Audi e-tron GT, Porsche Taycan, nwe BMW 5, Tesla model 3 en S, het zijn de kopers die allemaal perse hoog willen zitten zodat ze makkelijker in kunnen stappen en meer kunnen zien (totdat er een Corssover of SUV voor je rijdt..)
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 12:22
door diesel01
NielsPHEV schreef: β19.06.2024 - 10:56
J33Bee schreef: β19.06.2024 - 09:35
Geen haalbare kaart. Spelregels worden ook continue veranderd. Maar wel benieuwd of/wat ze tegenover de S/V60 gaan zetten. Het geforceerde SUV gezeik, ben ik ook beu. Alleen maar hoge wagens (waarschijnlijk door de accu's)...
Lage EV's gaat prima, de Audi e-tron GT, Porsche Taycan, nwe BMW 5, Tesla model 3 en S, het zijn de kopers die allemaal perse hoog willen zitten zodat ze makkelijker in kunnen stappen en meer kunnen zien (totdat er een Corssover of SUV voor je rijdt..)
Ik zet in een dergelijk geval de acc op een streepje extra, mooi op afstand zien hoe druk sommigen het hebben.
Men komt er bij het remmen pas achter wat een hoog hybride wagengewicht doet met kreukelzone's.
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 14:21
door wasbeer2006
v60dude schreef: β18.06.2024 - 22:10
Is de b4 echt tot 30% zuiniger dan? Lijkt me sterk. Ik heb zelf een t6, met lege batterij op snelweg aan 120 km/u rijden is zo'n 7,5l /100km met warme motor.
Als je dan af en toe moet vertragen (op recuperatie) door drukte of werken langs de weg, of laatste stuk gewone wegen doet waar recuperatie meer meespeelt en dus stukjes elektrisch gaan, kom je soms aan 6,5l/100km naar mijn ervaring. Je mag natuurlijk niet continu het pedaal indrukken dan en optrekken tot 6000 toeren want dan gaat het inderdaad heel snel de hoogte in .
Vorige zomer trip naar zwitzerland , 2000 km , waarvan 500 km elektrisch geladen, kwam op 5,5l/100 km wat ik best ok vond persoonlijk.
Het heeft uiteraard met het type gebruik te maken. Als je de extreem onzuinige stadskilometers met electro kan doen, dan zet het zoden aan de dijk. Ben je dan ook nog eens in staat om ruim 50% electrisch te rijden en met zonnepanelen (gratis) bij de laden. Dan wordt het economisch intressant. Maar als je gewoon moet betalen voor je stroom, dan hoef je het voor het geld niet te doen.
Ik had 1 rit van bijna 300km naar de ardennen de B4 van mij zat op 5.5, zijn T6 op 5.1, maar die had wel de longrange accu helemaal leeg.
In de BC sta ik gemiddeld op 7.0, maar daar zitten ook vakantie ritten bij met fiets achterop en dakkoffer van 9.0 op 100. Dat is per jaar een % of 20 van mijn kilomters. Dat trekt wel een wissel. Dan wil ik hem ook nog wel eens lekker intrappen. Maar als je echt voor gebruik gaat is 5.0 a 5.5 gemiddeld echt goed haalbaar.
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 14:30
door Risrael
Van de week een ritje naar Zwitserland gemaakt met de T6. Man wat een power op de Duitse autobahn. Batterij leeggereden en dan nog steeds gemiddeld op 6,5 l/100km.
Weet iemand eigenlijk of het ook mogelijk is de auto te dwingen geen gebruik te maken van de batterij? Zodat je volledig op benzine rijdt en op het eind nog steeds het volledig elektrisch bereik hebt?
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 14:40
door OGA244
Moet in je menu te selecteren zijn, de accu "op slot" zetten
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 16:11
door wasbeer2006
Dat wilde ik dus ook doen bij de T6 (overigens niet mijn auto, dus ik ken niet alle settings) maar volgens mij gaat dat niet.
Zeker als je echt gasgeeft geeft ie altijd vol vermogen, al is de toevoeging electro boven de 110 a 120 niet heel erg veel meer.
Dan is het vooral de 250pk benzine die lekker loopt te trekken.
De stilstaande start is natuurlijk echt een feest in de T6 of wegtrekken uit een korte bocht.
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 18:20
door XC60silverdawn
wasbeer2006 schreef: β19.06.2024 - 16:11
Dat wilde ik dus ook doen bij de T6 (overigens niet mijn auto, dus ik ken niet alle settings) maar volgens mij gaat dat niet.
Dat gaat wel hoor. Zoals hierboven beschreven kun je in het rijmodus menu de accu βon holldβ zetten. Accu percentage blijft dan de hele rit gelijk.
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 18:59
door kawaman
Maaruh..., ging dit topic niet over het stoppen van de fabricage van de o zo mooie S60??
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 19.06.2024 - 21:53
door XC60silverdawn
kawaman schreef: β19.06.2024 - 18:59
Maaruh..., ging dit topic niet over het stoppen van de fabricage van de o zo mooie S60??
Klopt. Maarβweβ zijn wat afgedwaald.

S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 20.06.2024 - 03:19
door arnoud
Laat ik maar hopen dat mijn S60 het nog een flinke tijd vol gaat houden, want wat Volvo nu aan biedt wordt ik niet heet van. Als dat tegen de tijd dat ik deze weg zou doen niet veranderd is zou dit best de laatste Volvo kunnen zijn...
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 20.06.2024 - 08:34
door J33Bee
arnoud schreef: β20.06.2024 - 03:19
Laat ik maar hopen dat mijn S60 het nog een flinke tijd vol gaat houden, want wat Volvo nu aan biedt wordt ik niet heet van. Als dat tegen de tijd dat ik deze weg zou doen niet veranderd is zou dit best de laatste Volvo kunnen zijn...
Eens. De ES90 wordt dan wel weer een sedan, maar is erg lomp. Ben benieuwd wat ze gaan doen met de S/V60 range ivm de SUV(fe) ellende. In de UK komen de V60s in ieder geval al terug, dus wellicht is die "hype" toch over aan het gaan...
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 20.06.2024 - 08:43
door OGA244
Vermeende hype
S60 Uit productie in Juni 2024
Geplaatst: 20.06.2024 - 09:15
door wasbeer2006
Fabrikanten, waar dan ook kunnen de consument "dwingen" naar een bepaald product. Maar daar kan je als consument wat aan doen.
Gewoon niet kopen. Echter is er een grote groep consumenten die het wel doet en/of gewoon niet interesseert.
De 90 reeks is sowieso vrij lomp, al kan ik een goed samengestelde S90 ook wel erg mooi vinden. De V90 is een slecht opgeklopte V60.
Vreemd bij bv audi is de A4 steevast het net niet broertje van de A6.
De V en S60 zijn naar mijn mening in perfecte proportie, niet te groot, niet te klein.
Jammer dat ze ook vrij vroeg afscheid hebben genomen van bepaalde kleuren op de S, bijvoorbeeld blauw.
Daar is de S echt heel erg mooi in. Maarja het gros neemt weer nietszeggend grijs.... we doen het ook een beetje zelf.
We zijn te schijterig om een keer iets anders te doen.