Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.12.2006 - 16:45
door Michel740Turbo
Ohh.... volgens het boekje en de dealer zou ik dat wel moeten hebben aangezien dit een cat loze versie is.

Sleutelen kan leuk zijn alleen niet als het zo lekker koud is :?

Geplaatst: 30.12.2006 - 17:35
door +++t blijft behelpen+++
Michel740Turbo schreef:Ohh.... volgens het boekje en de dealer zou ik dat wel moeten hebben aangezien dit een cat loze versie is.
dan is het 163 pk..
maakt allemaal niet uit.
lekker sleutelen maar!

en lid worden van de Volvo 700 verenigning. het lidmaatschap heb je er al uit bij een keer een sleuteldag. Die 700/900 liefhebbersclub uit zeewolde kan ook, of allebei.

Geplaatst: 30.12.2006 - 19:40
door Michel740Turbo
Was aan het rnd kijken voor de club alleen heb ik tot midden jan geen internet thuis en moet ik het doenmet een internet cafe :?

Raar dat twee partyen mij dan de verkeerde info geven hoe komt het dan dat het instructie boekje mijn zegt dat een B200ET motor 182 pk heeft bij dacht 269NM

Ik zelf dacht eigen lijk dat het ook 160 was maar ja als het boekje meer aan geeft zal dat wel zo zijn en zeker asl de dealer het bevestigd :roll: :roll:

Geplaatst: 30.12.2006 - 19:49
door Fat Rat
de hendel van de hoogteverstelling van je stoel kan ook linksvoor onder je stoel zitten in plaats van wat later gebruikelijk is rechts aan de zijkant...
Daar vond ik em tenminste bij mijn stoelen uit '86

Geplaatst: 30.12.2006 - 20:02
door Michel740Turbo
Aj ik ga dat nog eens uit zoeken hoe het zit... ik was toch op otdekkings reis door de auto zo heb ik de oude knop van de stoelverwarming ook gevonden :o

Geplaatst: 31.12.2006 - 15:08
door +++t blijft behelpen+++
Michel740Turbo schreef:Was aan het rnd kijken voor de club alleen heb ik tot midden jan geen internet thuis en moet ik het doenmet een internet cafe :?

Raar dat twee partyen mij dan de verkeerde info geven hoe komt het dan dat het instructie boekje mijn zegt dat een B200ET motor 182 pk heeft bij dacht 269NM

Ik zelf dacht eigen lijk dat het ook 160 was maar ja als het boekje meer aan geeft zal dat wel zo zijn en zeker asl de dealer het bevestigd :roll: :roll:
vergis je je niet met de de B230ET? die heeft dat wel namelijk.

http://www.volvo700vereniging.nl/index.php?q=node/560

Geplaatst: 31.12.2006 - 17:01
door Michel740Turbo
haha, ok dan zal het wel een drukfoutje zijn wat in het boekje staat :x

Nou ja met 163pk kom je ook aardig mee uit de voeten... :razz:

Geplaatst: 02.01.2007 - 00:39
door Fat Rat
Owja mag ik nog even zeggen dat ik jaloers ben op zo'n prachtbak.
zou zo'n wagen wel voor "erbij" willen al ben ik bang dat het te verslavend wordt met zo'n berg power onder die prachtige grote motorkap.
Hoop dus in de toekomst een mooie 850 T5 op lpg te kunnen rijden.
Wel de power, jammergenoeg niet de volle charme van een 740... Maarja ook niet de flinke kostenpost die benzine heet.

Geplaatst: 23.01.2007 - 20:26
door Michel740Turbo
Dat stuur is wel vaag.

Zo als eerder beschreven heb ik problemen met het stuurhuis (teminste dit zegt) maar met nat weer en hobbelige wegen verdwijrt het euffel weer en speciale verrichtingen komt het soms weer terug. Ik begrijp het niet en vermoed zelf dat er iets in de veerkolomlagers niet goed zit of zo.

Herkennen mensen dit probleem

Geplaatst: 23.01.2007 - 23:43
door FlyVolvo
Hallo,

heb je al naar de vloeistof in het reservoir gekeken?

Bij mij in m'n 86'er zit er een beetje raar gevormd vaatje, op de rechter veerpoot, waar bij mij vloeistof uit lekt door het ontluchtingsgaatje in de deksel. Door snelle stuurbewegingen kan het vaatje het denk ik niet bolwerken en gooit het er dan dus uit. Met als gevolg dat je veerpoot baggervet wordt en uiteraard het niveau in je potje daalt.
Als het niveau te laag is krijgt het stuurhuis te weinig olie om te kunnen functioneren en zal dan gaan horten en stoten. En janken op het moment dat je aan het snel aan het stuur draait of de uitersten bereikt.

Bij de variant met het vierkante reservoir is het mij nog niet gelukt om de vloeistof uit het potje te krijgen.

Eventueel kan ik wel foto's van het potje leveren.

Succes.

Geplaatst: 24.01.2007 - 00:21
door Fat Rat
Volgens mij is de vierkante variant de stuurbekrachtigingsolie.
Althans dat zit bij mij daar ongeveer.
Het is een zwart vierkant bakje met een schroefdop erop, welke ook direct fungeert als peilstok. Op de dop staat ook powersteering nogiets.
Mijn wagen is overigens eentje van modeljaar '86

Tsja en het zou dat kunnen zijn, wat FlyVolvo zegt, je stuurbekrachtiging moet het hardste werken als je aan het parkeren ben en dergelijke.

Zit er voelbaar speling op het stuur?
Gaat het alleen weg bij hobbelige wegen en nat weer, of ook als je een gewoon redelijk normaal stuk weg hebt?
En zoals ik begrijp komt het alleen terug als je weer druk gaat sturen en manouvreren.

Geplaatst: 29.01.2007 - 23:36
door KMvrtr
Dood punt in het sturen is meestal versleten stuurhuis.
Bekrachtiging die pas na een tijdje na het starten meewerkt is meestal de bekrachtigingspomp.

Om de stuurbekrachtiginsvloeistof te wisselen moet je een van de leidingen bij het stuurhuis loskoppelen. Vergeet niet het stuurhuis een paar keer heen en weer te draaien om ook daar alle vloeistof eruit te krijgen.
Daarna leidingen weer aansluiten en nieuwe vloeistof erin door het vaatje.

En inderdaad, dat schijnt soms flink te helpen.
Stuurbekrachtigingsvloeistof moet, net als remvloeistof periodiek vervangen worden. En net als bij de remmen is dat vaak al (te) lang niet meer gedaan.

Geplaatst: 30.01.2007 - 00:05
door Michel740Turbo
Erg vaag heb mijn auto vandaag dus gewassen (de wielkasten geheel uitgespoten met de hogedruk) voor de foto's ...
Probleem helemaal weg stuurt nu als nieuw ik denk dat het een kapot of vuil lager is in een van mijn veer poten zal het eens nagaan bij het verlagen en vervangen van de dempers.

Geplaatst: 30.01.2007 - 00:44
door Fat Rat
denk je aan wiellagers of andere lagers?
wiellagers is vrij makelijk te testen, het betreffende wiel van de vloer brengen met een krik. Dan kan je makkelijk testen of er speling op zit. Zo ja dan zal je wiellager overleden zijn.

Geplaatst: 10.02.2007 - 14:35
door Michel740Turbo
Heb probleem is nog niet terug gekomen...

Om te verduidelijken wat ik bedoel een foto van een veerpoot van mijn 440. Wat met geel aan gegeven is zit een lager in. Hier rust de auto op en als deze te strak, vuil, droog of kapot is lijkt het mij dat hij dan een met stroef punt of gewoon niet meer makkelijk draaid
AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 10.02.2007 - 17:29
door Fat Rat
Ja als die lager niet meer goed is lijkt me dat de auto niet lekker meer stuurt nee.