Protech 3D+ Lakverzegeling MY2020 V60 T4R Polestar Engineered
-
- 2nd Gear member
Sowieso heeft gemiddeld nederlands kraanwater ook veel teveel kalk gehalte. Als ik niet met een doek afneem (zelfs zonder zon) dan houd je op je ramen ook lichtelijke vlekkigheid. Altijd even met een grote microvezel handdoek overal overheen.
2022 S60, 2012 C30
-
- 2nd Gear member
Het enige wat een -volwaardige- glascoating nodig heeft aan onderhoud is hand wassen (op tijd) met een pH neutrale shampoo zonder toevoegingen als extra glans etc. Waarom zou je de eigenschappen van je coating willen maskeren? Een goede coating heeft een contact hoek van 109 graden met water. Daarmee kun letterlijk de auto met stromend leiding water drogen door deze langzaam over de auto te bewegen.
Ik adviseer mijn klanten eens in de 3/4 maanden te wassen met Labocosmetica Purifica, deze is lichtzuur en is bedoeld om mineralen en kalk resten (zure regen en veelvuldig wassen met leidingwater doet echt schade) te tackelen waardoor de coating maximaal blijft afstoten.
Ik adviseer mijn klanten eens in de 3/4 maanden te wassen met Labocosmetica Purifica, deze is lichtzuur en is bedoeld om mineralen en kalk resten (zure regen en veelvuldig wassen met leidingwater doet echt schade) te tackelen waardoor de coating maximaal blijft afstoten.
V60 PE Black Stone ‘23
-
- 1st Gear member
Klopt, ga ik binnenkort nieuwe voor bestellen en vervangen! Stoort mij inderdaad enorm.Erwin_002 schreef: ↑22.08.2024 - 12:17
Het valt me nu net pas voor het eerst op, maar stoort het je niet dat de spat kappen aan de voorkant iets uitsteken en dat de bouten grijs zijn en niet donkerder, zodat het mooi wegvalt in het materiaal?
Update; mijn foto in het berichtje hierna zie je ook dat ik af-fabriek ook zwarte bouten heb gekregen in de spat kappen.
-
- 5th Gear member
Goed nieuws ik heb een waterontharder! En dat scheelt echt enorm.
Er zijn wat onderzoeken dat het voor jezelf minder gezond zou zijn en je beter water met kalk kunt drinken. Maar onze matzwarte kranen waren na een half jaar wit, nu na 3 jaar waterontharder en amper de douche droog maken niets meer.....
@sebastiaan, optijd wassen is natuurlijk heel belangrijk, maarja met dit voorjaar en zomer denk ik dat er weinig mensen wekelijks een handwas hebben gedaan. En ook in de koude winter red ik dat niet.
Je hebt zoveel factoren, waar staat je auto geparkeerd bv. De mijne vanaf 11u in de zon, nooit onder een boom, maar wel vol in de wind, ook niet echt lekker.
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
Klopt, wordt -ie ook niet.wasbeer2006 schreef: ↑21.08.2024 - 21:02 Echt waar? Nou bij mij wordt ie niet schoon van alleen met water afspuiten.
Ook niet met alleen foam.
Ik doe hem +- elke 2 maanden met foam, soms even alleen afspuiten zonder foam.
En misschien 3x per jaar na foamen ook even met de spons, 2-emmer methode?
Ik merk dat ik niet zoveel geef om een compleet schone auto, van buiten. Als -ie maar niet té vies is.
Oorzaak is ook dat hier zoveel door de lucht gaat met veel bomen om me heen dat écht schoon maar voor heel even is.
Van binnen wil ik het wel netjes hebben en houden, stofzuigen doe ik dus veel vaker.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 5th Gear member
Ja dat herken ik wel. Hier staat gewoon veel wind, bij een bui zit er daarna altijd troep op.
Is het geen Sahara zand of stuifmeel is het wel gewoon vuil van de straat.
Als het droog is houd ik wel redelijk lang echt schoon, maarja lichte kleur, met een donkere kleur is het na een dag toch weer een stuk minder. Ik vind zwart vaak heel mooi, maar na die mini ben ik wel weer voor 10 jaar genezen wat een drama......
Is het geen Sahara zand of stuifmeel is het wel gewoon vuil van de straat.
Als het droog is houd ik wel redelijk lang echt schoon, maarja lichte kleur, met een donkere kleur is het na een dag toch weer een stuk minder. Ik vind zwart vaak heel mooi, maar na die mini ben ik wel weer voor 10 jaar genezen wat een drama......
-V60 B4 7dct R design wit