Pagina 2 van 2

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:25
door Ben
Dat krijg je dit soort situaties

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 09:52
door Urbexpeditie
Ik maak er wel grappen over. Maar zoals ik al schreef, of er markt voor is....
Ook een schilder gaat geen dure mrb betalen voor beperkte ruimte.
Als ik kijk naar bv VW met de ID Buzz, dan snappen zij het concept een stuk beter. En belastingtechnisch veel interessanter. Deze voldoet aan de eisen en weegt slechts 400 kg meer.
Vergeet niet dat je voor deze EX30 Cargo straks de volledige mrb mag gaan betalen. Niks voordeeltjes...
Daarbij komt dat ze beiden even duur zijn in aanschaf.

Of Volvo geluisterd heeft naar de klant... Ze kunnen van alles zeggen. Maar Volvo luisterd al jaren niet meer naar hun klanten.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 13:24
door Paul
MRB is voor 2025 op 25% van het normale tarief nu gezet.

Maar een ID Buzz is een hele auto dus snap dat het handig is wat VW heeft gedaan, maar Volvo heeft een bestaande auto zo bedrijfsklaar gemaakt.

Denk dat het een beetje overdreven is om te zeggen dat Volvo niet luistert naar klanten. Baseer je dat op je ervaringen toen je in 2003 je XC70 kocht?

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 14:18
door Urbexpeditie
Paul schreef: 18.09.2024 - 13:24 Maar een ID Buzz is een hele auto dus snap dat het handig is wat VW heeft gedaan, maar Volvo heeft een bestaande auto zo bedrijfsklaar gemaakt.

Denk dat het een beetje overdreven is om te zeggen dat Volvo niet luistert naar klanten. Baseer je dat op je ervaringen toen je in 2003 je XC70 kocht?
Ja dus... Volvo biedt toch ook een hele auto. Je zal toch eerst een EX30 moeten aanschaffen of een complete EX30 cargo. Ener staat mijn inziens dat zij zich richten op het midden en groot bedrijf.

Overigens, snap niet helemaal wat mijn mening van meer dan 20 jaar geleden daar mee van doen heeft.
Het is zoals men schrijft: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 17:42
door Emmevi
Als servicemonteur/schilder/timmerman zou ik zelf eerder kiezen voor een busje ala Caddy of Transit Connect met een schuifdeur en openslaande achterdeuren, dan staan te hannesen bij een omgebouwde personenauto met zijdeuren en een achterklep om mijn spullen in-/uit te laden.
Ik denk dat je daarom ook meer Caddy’s, Transits, Partners of Combo’s ziet dan b.v. een omgebouwde Renault Megane met zo’n opgehoogd dakje.

Maar goed, ik ben dan ook niet de doelgroep en misschien gaan ze wel als warme broodjes over de toonbank 😎

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 17:55
door Urbexpeditie
Emmevi schreef: 18.09.2024 - 17:42 Als servicemonteur/schilder/timmerman zou ik zelf eerder kiezen voor een busje ala Caddy of Transit Connect met een schuifdeur en openslaande achterdeuren, dan staan te hannesen bij een omgebouwde personenauto met zijdeuren en een achterklep om mijn spullen in-/uit te laden.
De bestelauto is niet voor niets in het leven geroepen.
Concept van een omgebouwde personenauto is allang achterhaald. Is niet voor niets uit het straatbeeld verdwenen.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 18.09.2024 - 19:05
door Fredhead
In onder andere Engeland zag ik ze een aantal jaren geleden nog vrij regelmatig voorbij komen.
Denk een beetje afhankelijk van wat de lokale regelgeving is.
Hier in Nederland is het een zeldzaamheid.
Al ken ik persoonlijk een monteur die in een Megane rijd met grijs kenteken ombouw.

Kijkend naar de EX30 is mijn mening dat deze auto ook te klein is om echt handig te zijn.
Laten we voor Volvo hebben dat we het hier mis hebben met z'n allen en er een markt voor blijkt te zijn.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 19.09.2024 - 15:26
door Bart
Urbexpeditie schreef: 18.09.2024 - 17:55 De bestelauto is niet voor niets in het leven geroepen.
Concept van een omgebouwde personenauto is allang achterhaald. Is niet voor niets uit het straatbeeld verdwenen.
In Frankrijk nochtans nog erg populair, rijden veel Clio's e.d. rond (meestal wit) zonder achterbank.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 19.09.2024 - 18:59
door Urbexpeditie
Zal ongetwijfeld Bart. Toen ik er nog woonde waren ze ook erg populair. Je zag ze ook stampvol met stokbroden 😂
Hopelijk een goede afzetmarkt voor Volvo.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 19.09.2024 - 20:09
door Edgecrusher
Urbexpeditie schreef: 19.09.2024 - 18:59 Zal ongetwijfeld Bart. Toen ik er nog woonde waren ze ook erg populair. Je zag ze ook stampvol met stokbroden 😂
Hopelijk een goede afzetmarkt voor Volvo.
Dit vooral omdat een clio goedkoop is en France.
De EX30 zit niet echt in dit segment.

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 19.09.2024 - 21:45
door Urbexpeditie
En het blijven Fransozen... :whistle:

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 19.09.2024 - 21:49
door Ben
In de tijd dat ik in Frankrijk woonde reed de bakker met een besteleend vol baguettes :-)

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 19.09.2024 - 21:56
door Urbexpeditie
Net als een Renault 4 bestel 😂
Vind dat wel wat hebben. Heb er een vakantiebeeld bij. Heerlijk!

e9ceea47fd830a29219f9af56ea7c1f5.jpg

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 20.09.2024 - 16:12
door C30BlackStone
fredhead schreef: 18.09.2024 - 19:05 In onder andere Engeland zag ik ze een aantal jaren geleden nog vrij regelmatig voorbij komen.
Denk een beetje afhankelijk van wat de lokale regelgeving is.
Hier in Nederland is het een zeldzaamheid.
Al ken ik persoonlijk een monteur die in een Megane rijd met grijs kenteken ombouw.

Kijkend naar de EX30 is mijn mening dat deze auto ook te klein is om echt handig te zijn.
Laten we voor Volvo hebben dat we het hier mis hebben met z'n allen en er een markt voor blijkt te zijn.
Dat de EX30 te klein is om handig te zijn geldt niet voor alle ondernemers. Er zal vast wel, al is het niche, markt voor zijn. Prima in mijn beleving👍

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 20.09.2024 - 17:15
door Ben
Ik denk dat hij erg handig is voor wat ze 'the last mile' noemen. Van de rand van de stad naar het 'autovrije' centrum.
Ik heb een webshop en verzend alleen maar kleine pakketjes. De EX30 Cargo zou ideaal zijn om die van mijn magazijn naar het PostNLpunt te brengen. Dat doe ik nu met de V70. Maar als ik daarmee niet meer binnen de gemeentegrens zou mogen rijden is de EX30 een uitstekend alternatief. Immers ..... Volvo4life :-)

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 20.09.2024 - 20:08
door C30BlackStone
👍..

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 21.09.2024 - 07:44
door Edgecrusher
Ben schreef: 20.09.2024 - 17:15 Ik denk dat hij erg handig is voor wat ze 'the last mile' noemen. Van de rand van de stad naar het 'autovrije' centrum.
Ik heb een webshop en verzend alleen maar kleine pakketjes. De EX30 Cargo zou ideaal zijn om die van mijn magazijn naar het PostNLpunt te brengen. Dat doe ik nu met de V70. Maar als ik daarmee niet meer binnen de gemeentegrens zou mogen rijden is de EX30 een uitstekend alternatief. Immers ..... Volvo4life :-)
Maar waarom zou je geen gewone EX30 kopen en dan de achterbank neerklappen?
Dan past er net zoveel in en kun je hem ook nog gebruiken als personenauto.
Afbeelding

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 21.09.2024 - 08:46
door OGA244
Aan het grijze kenteken zitten idd niet echt voordelen

Volvo EX30 Cargo biedt innovatieve, elektrische oplossing voor de bedrijfswagenmarkt

Geplaatst: 21.09.2024 - 09:47
door Ben
Edgecrusher schreef: 21.09.2024 - 07:44 Maar waarom zou je geen gewone EX30 kopen en dan de achterbank neerklappen?
Dan past er net zoveel in en kun je hem ook nog gebruiken als personenauto.
Afbeelding
Ja, dat kan ook.