Pagina 2 van 2
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 17:42
door diesel01
Je hebt een PM
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 17:54
door MickaR
Lastige keuze die je moet maken, de BMW met een 6 cilinder is heerlijk, de volvo is gewoon een prachtige auto.
Zelf ook getwijfeld tussen een 5 serie en een V90 (wat een S90 werd, maar dat terzijde). Wat mij tegenhield om voor een BMW te gaan, was dat ik te vaak verhalen las van BMW's met wat kilometers (100k begon het al) waarbij rubberen afdekkingen in het motorblok kapot gingen, die qua onderdeel hooguit een paar euro kosten, maar om erbij te komen zoveel arbeid kosten dat de rekening zomaar in de 1000 euro kan lopen. Ik lees daar over de 90 serie van volvo veel minder over. Ook de volvo is geen goedkope auto maar de BMW zal je denk ik nog meer kosten.
Daarnaast is het misschien ook een idee om na te denken over wat je wilt doen met de auto, aangezien hij ook al wel wat ervaring heeft. Wil je hem helemaal oprijden of zou je hem over een aantal jaar toch nog willen inruilen. Met het huidige klimaat van de politiek rondom de diesel verlies je gewoon veel waarde (en een auto is eigenlijk altijd een hele slechte investering). Maar de BMW houdt toch nog iets meer waarde vast dan een volvo.
Maargoed, lastige keuze, belangrijkste is waar je zelf gelukkig van wordt. Vind je de BMW helemaal te gek, moet je die doen, vind je de Volvo echt top, moet je die doen. Twijfel je bij allebei, dan kan je ook nog even verder zoeken totdat je een top auto vindt.
Ik wens je veel succes en ook veel plezier met deze zoektocht!
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 18:19
door Feynman
Thanks, dus idd geen pilot assist ?
Ik geloof dat er ook no towbar ergens staat terwijl er op de foto’s de af fabriek elektrisch wegklapbare trekhaak te zien is.
Oh ja, het is de witte v90 cross country die bij Seldenrijk aangeboden wordt.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 19:00
door Jers3n
Trekhaak is bij mijn weten nooit af-fabriek, deze wordt/werd, ook indien meteen meebesteld, pas bij de dealer gemonteerd. Er is ook geen verschil tussen de meteen mee bestelde of achteraf gemonteerd originele Volvo (half elektrische) trekhaak.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 20:20
door steven.vuylsteke
Zelf een v90 d4 CC Polestar tuning berijder.
Net terug van 6000km met caravan naar Zweden. De beste volvo die ik ooit reed en vind hem prachtig.leuk dat ik hem in zweden zo vaak zag rijden, daar is hij geliefd neem ik aan. Als je veel kms moet maken en je wilt uitgerust uit de wagen stappen dan kan ik dit model echt aanraden. Één van mijn lievelings opties die er opzaten bij aankoop was dat verwarmd stuur

V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 20:37
door Volvo-Cees
Je geeft zelf aan dat je Inscription eigenlijk het mooiste vind.. en de auto’s die je eerder hier aangaf waar je mee bezig was waren volgens mij ook allemaal Inscriptions…
Persoonlijk vind ik dat ook de mooiste uitvoering, en daarom heb ik er zelf ook zo eentje gekocht.
Van de witte bij Seldenrijk zou ik afknappen op dat stoffen-interieur, moet mijn inziens echt leder in. Het liefst dan ook nog geperforeerd en met massagefunctie.
Ik heb niks met BMW, echter vind in de 5serie Touring erg mooi en snap je twijfel. Zo’n 6-cilinder is natuurlijk ook lekkerder van een 4-cilinder. Maar gevoel technisch nooit een BMW voor mij..
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 20:46
door diesel01
Dit soort auto’s moet volledig in het leder zitten, dat moet dan ook nog elk half jaar schoongemaakt zijn en opnieuw in de conditioner gezet zijn om het strak en mooi te houden.
Exact mijn gedachte!
Ook Pilot assist is een vereiste, heerlijke optie die op de snelweg altijd aanstaat bij mij, 2 of 3 streepjes afstand en je komt niet voor verassingen te staan.
De 360cam gebruik ik elke dag in de parkeergarage net als standverwarming onder de 10graden.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 21:46
door Volvo-Cees
Pilot Asist en 360cm zijn inderdaad ook heerlijke opties.
En zie volgens mij dat die V90 CC ‘gewoon’ wit is en niet Chrystal White zoals je nu hebt bij de V40.
Ik denk dat die kleur je dan ook gaat tegenvallen..
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 19.09.2024 - 21:50
door Urbexpeditie
Pilot asist is de uitvinding. Hier ook altijd op drie streepjes. En in combinatie met ACC is het prima cruisen op de lange Zweedse wegen.
V90 of BMW 6 in lijn. Beiden is wat van te vinden.
Lijkt mij een lastige keuze.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 20.09.2024 - 09:06
door Bart
diesel01 schreef: ↑19.09.2024 - 20:46
Dit soort auto’s moet volledig in het leder zitten, dat moet dan ook nog elk half jaar schoongemaakt zijn en opnieuw in de conditioner gezet zijn om het strak en mooi te houden.
Exact mijn gedachte!
Ook Pilot assist is een vereiste, heerlijke optie die op de snelweg altijd aanstaat bij mij, 2 of 3 streepjes afstand en je komt niet voor verassingen te staan.
De 360cam gebruik ik elke dag in de parkeergarage net als standverwarming onder de 10graden.
Vind het een mooie V90 CC, maar wat diesel01 en Volvo-Cees zeggen ben ik het mee eens: een V90 moet vol in de spullen zitten, ook kijkend naar de courantheid straks bij verkoop/inruil. Een panoramadak is voor mij ook een must.. en stoelzittingverlengers

V90 cc d4 of …
Geplaatst: 20.09.2024 - 10:41
door diesel01
Tja en dat Panodak is voor mij dan geen vereiste, het geeft lawaai en heeft aandacht met schoonmaken nodig en onderhoud.
Wanneer de auto wat ouder word, dit speelt dan doorgaans na de leaseperiode af, kunnen er spullen afbreken waardoor complete vervanging van het dure panodak noodzakelijk is.
€1500 voor demontage en montage is dan maar zo rekening man.
Ik ben meer van een goede schone ecc, die zijn in dit soort auto's geruisloos en niet merkbaar, die word hier elk jaar gecontroleerd/gereinigd en elke 2 jaar leeg gehaald en opnieuw gevuld.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 20.09.2024 - 11:28
door Bart
Zoveel mensen, zoveel wensen

.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 21.09.2024 - 18:41
door V60RK
Lastige keuze, dit zouden ook de 2 auto's op mijn shortlist kunnen zijn.
Heb je al eens geïnformeerd wat de verzekeringspremie voor de 530d zou gaan worden? Deze kan zo maar eens veel hoger uitvallen dan de V90CC.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 21.09.2024 - 22:05
door Feynman
Nog niet, de onderhoudshistorie van de 530xd is me echter te vaag. Van de afgelopen 90k km onderhoud universele garage zonder enige factuur. De eerste 90k km dealer onderhoud. Voor mij valt deze af.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 22.09.2024 - 09:48
door Hans oet Twent
Bart schreef: ↑20.09.2024 - 11:28
Zoveel mensen, zoveel wensen

.
Precies. Feyman moet datgene eruit filteren wat voor hem belangrijk is.
V90 cc d4 of …
Geplaatst: 22.09.2024 - 15:54
door diesel01
V60RK schreef: ↑21.09.2024 - 18:41
Lastige keuze, dit zouden ook de 2 auto's op mijn shortlist kunnen zijn.
Heb je al eens geïnformeerd wat de verzekeringspremie voor de 530d zou gaan worden? Deze kan zo maar eens veel hoger uitvallen dan de V90CC.
Kan ik je zo vertellen…
Met een 530xd of 540xd ga je vrij gemakkelijk door de 100k grens, tel daarbij op dat ze onder verhoogde aandacht van bepaalde lieden staan.
Helemaal wanneer je dergelijke auto’s niet op eigen terrein kunt zetten is de premie er ook na.
Ik had er op een haar na 1 aangeschaft en was al bezig met het uitzoeken van verzekeringen, mijn broer is assurantie tussenpersoon en die weet altijd goeie deals met de beste dekking en geen gezeur achteraf partijen te vinden.
Een klasse 5 met voertuig volgsysteem is vaak een vereiste, dat betekend €24 per maand voor het abbo van het volgsysteem en ik had met maximale korting en 47jaar een premie die verschilde van €116 tot €180 per maand.
Let wel allemaal partijen zoals ASR, Aegon und so weiter…een hobby mag wat kosten.
Mrb €209 pm..