Pagina 2 van 3
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 10:54
door teebee
De enige moraal welke ik er in zie is het feit dat de aanschaf van een auto ( nieuw of gebruikt) de grootste vorm van kapitaalvernietiging is welke je kan aangaan. Wil je dat niet? Koop er dan geen.
Ergo, ik snap niks van zo’n “review”.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 11:12
door Hans Eilander
Het schijnt toch een man te zijn die goed in de slappe was zit. Hij heeft de inruil tóch doorgezet, waar ik (door zo'n absurde afschrijving) zou afhaken. Na 3 jaar gevraagd bij Volvo naar een XC40 P6 SE. Toen moest er al 17K bij. Dat was voor mij al genoeg om door te blijven rijden. Heb je geld genoeg dan zeg je: okee, doen we! Achteraf blij dat ik het toen niet gedaan heb. Ik moet altijd denken aan het gezegde: Je weet nu wat je hebt, maar je weet niet wat je krijgt!

EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 12:20
door Edgecrusher
EVs schrijven dan wat je onder reguliere afschrijving mag verwachten, volgens de laatse cijfers 30-40% meer.
Dit zie je op dit moment nog niet in de aanschaf.
Maar als de bulk uit de lease begint te komen wel, 2019-2024 5 jaar is veel einde lease die eraan komt.
Diverse garages willen daarom helemaal geen EV inruilen omdat ze er niet voor een goede prijs vanaf gaan komen.
De exportlanden die normaal onze oude modellen opkopen staan nu nog niet zo te springen op EVs.
Deze dip zal ook wel weer iets afvlakken, maar de vooruitgaande ontwikkeling van de accu's maakt oudere EV's ook minder aantrekkelijk.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 12:27
door Urbexpeditie
Edgecrusher schreef: ↑25.09.2024 - 12:20
De exportlanden die normaal onze oude modellen opkopen staan nu nog niet zo te springen op EVs.
Is dat omdat Nederland voorop loopt mbt EV's of omdat de huidige techniek nog in de kinderschoenen staat?
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 13:23
door GinoB
inschrijvingstaks(belasting op in verkeersstelling)hier in Vlaanderen voor een 3.0diesel met een 6cyl.tussen de 7000 en 8000€ afhankelijk van de co2 uitstoot en dan nog eens een jaarlijkse verkeersbelasting van een goede 1500€,niet te doen als je de wagen niet in een vennootschap kunt steken.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 14:36
door OGA244
Hans Eilander schreef: ↑25.09.2024 - 11:12
Het schijnt toch een man te zijn die goed in de slappe was zit. Hij heeft de inruil tóch doorgezet, waar ik (door zo'n absurde afschrijving) zou afhaken. Na 3 jaar gevraagd bij Volvo naar een XC40 P6 SE. Toen moest er al 17K bij. Dat was voor mij al genoeg om door te blijven rijden. Heb je geld genoeg dan zeg je: okee, doen we! Achteraf blij dat ik het toen niet gedaan heb. Ik moet altijd denken aan het gezegde: Je weet nu wat je hebt, maar je weet niet wat je krijgt!
jeuk kost altijd geld
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 15:16
door Hans Eilander
OGA244 schreef: ↑25.09.2024 - 14:36 jeuk kost altijd geld.
Eens. En die jeuk naar wat nieuws, had ik elke 3-4 jaar. Maar dat probeer ik nu te onderdrukken. Ik heb nu (voor mij persoonlijk) een perfecte SUV. Na 4 jaar en 51K km verder, nog als nieuw. Geen geklooi met een laadkabel, of laad stres. Dus wat moet ik nu gaan inruilen? Deze is mijn "Volvo for Life!"

EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 15:19
door Bart
Hans Eilander schreef: ↑25.09.2024 - 15:16
OGA244 schreef: ↑25.09.2024 - 14:36 jeuk kost altijd geld.
Eens. En die jeuk naar wat nieuws, had ik elke 3-4 jaar. Maar dat probeer ik nu te onderdrukken. Ik heb nu (voor mij persoonlijk) een perfecte SUV. Na 4 jaar en 51K km verder, nog als nieuw. Geen geklooi met een laadkabel, of laad stres. Dus wat moet ik nu gaan inruilen? Deze is mijn "Volvo for Life!"
Amen

EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 15:49
door Sracovlov
Wat ik ook wel vreemd vind is dat de garantie op de EV's beperkt is tot maximaal 100.000km, ook al heb je gewoon 2 of 3 jaar garantie. Bij de PHEV's, de ICE's en zelfs bij Polestar is dit onbeperkt.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 16:21
door iHansz
Sracovlov schreef: ↑25.09.2024 - 15:49
Wat ik ook wel vreemd vind is dat de garantie op de EV's beperkt is tot maximaal 100.000km, ook al heb je gewoon 2 of 3 jaar garantie. Bij de PHEV's, de ICE's en zelfs bij Polestar is dit onbeperkt.
Omdat ze graag nog meer geld willen aftroggelen van hun (toekomstige) klanten. Tot 200.000 km en 1 jaar kost je 410 euro en nog een jaar langer 810 euro (dus in totaal 5 jaar tot 200.000 km). Toch maar gedaan, want geen ervaring met Volvo.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 16:23
door Hans oet Twent
Hans Eilander schreef: ↑25.09.2024 - 15:16
OGA244 schreef: ↑25.09.2024 - 14:36 jeuk kost altijd geld.
Eens. En die jeuk naar wat nieuws, had ik elke 3-4 jaar. Maar dat probeer ik nu te onderdrukken. Ik heb nu (voor mij persoonlijk) een perfecte SUV. Na 4 jaar en 51K km verder, nog als nieuw. Geen geklooi met een laadkabel, of laad stres. Dus wat moet ik nu gaan inruilen? Deze is mijn "Volvo for Life!"
YOLO! (You Only Live Once!) Enne krijg spijt van de dingen die je gedaan hebt en niet van de dingen die je niet gedaan hebt. Tja en soms ga je op je plaat en kost het 'iets'.... Part of the game.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 16:54
door GinoB
Mijn vrouw heeft het ook al gezegd.je had je de XC60 d4 awd NOOIT mogen wegdoen,nu moet ik toegeven dat ze groot gelijk had.maar ja''berouw komt na de zonde"
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 17:06
door Edgecrusher
Urbexpeditie schreef: ↑25.09.2024 - 12:27
Edgecrusher schreef: ↑25.09.2024 - 12:20
De exportlanden die normaal onze oude modellen opkopen staan nu nog niet zo te springen op EVs.
Is dat omdat Nederland voorop loopt mbt EV's of omdat de huidige techniek nog in de kinderschoenen staat?
Wat dacht je van een hele beperkte laad infrastructuur in oost europa en dat men daar nog goedkoop diesel kan rijden.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 17:06
door Ben
De exportmarkt voor Diesels draait voornamelijk op Oost Europa.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 17:09
door Henry82
Daar is men gek op onze diesels. Vaak goed onderhouden, weinig te lijden gehad in het vlakke Nederland, die kunnen in PL en RO nog wel een tijdje mee.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 17:29
door Urbexpeditie
Edgecrusher schreef: ↑25.09.2024 - 17:06
Urbexpeditie schreef: ↑25.09.2024 - 12:27
Edgecrusher schreef: ↑25.09.2024 - 12:20
De exportlanden die normaal onze oude modellen opkopen staan nu nog niet zo te springen op EVs.
Is dat omdat Nederland voorop loopt mbt EV's of omdat de huidige techniek nog in de kinderschoenen staat?
Wat dacht je van een hele beperkte laad infrastructuur in oost europa en dat men daar nog goedkoop diesel kan rijden.
Ah, natuurlijk. Daar had ik dan weer niet aan gedacht

Logisch uiteraard.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 18:05
door Edgecrusher
Zo zie je dat GB bijna geen afzetmarkt heeft voor hun rechtsgestuurde auto's, de afschrijving is daar dus ook veel hoger.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 18:54
door OGA244
Edgecrusher schreef: ↑25.09.2024 - 18:05
Zo zie je dat GB bijna geen afzetmarkt heeft voor hun rechtsgestuurde auto's, de afschrijving is daar dus ook veel hoger.
een LHD is daar helemaal niets waard, jammer dat er nu zoveel belasting over betaald moet worden
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 21:13
door Theo V70
Dus de reviewer heeft een Core ER uitvoering (€45.850,-) aangekleed tot een aanschafwaarde van bijna 60k…
De afschrijving op de extra accessoires is mega! Altijd al zo geweest. Een Core is de basis en zal bij inkoop/inruil altijd als Core beoordeeld worden.
De teleurstelling van de reviewer is dan ook mede te wijten aan zijn eigen keuzes…
Daarnaast is het 23 model ingehaald door de grote update van 24 (RW, grotere accu, =grotere range, sneller laden). Daarmee rijdt hij een verouderd model (mss niet zozeer in uiterlijk maar zeker onderhuids). Ook dat heeft negatieve invloed op de inkoopprijs/inruilprijs.
Uitgaande van de basisprijs van de Core is de inkoop/inruilprijs ineens heel marktconform.
EX40 rijders opgelet.
Geplaatst: 25.09.2024 - 21:53
door Hans Eilander
Nu heb ik net even als test, een EX40 Core samengesteld, met wat normale extra opties, zoals: Velgen, bekleding, kleur, verlichting, drive assist, privacy glas, en kom ik zomaar
aan € 60.200,- Natuurlijk blijft het een Core, ook met de extra opties. Maar toch.....
Het zal me ook niks verbazen, als de 8 maanden oude EX40 voor € 30K word ingeruild, en vervolgens weer te koop staat voor € 46K...
