Ik ben al lange tijd niet meer actief op zelfbouw luidspreker fora omdat er toch enige, vaak onuitgesproken, concurrentie leek te zijn tussen zelfbouwers en wat dan ‘beter’ of ‘het beste’ zou zijn in een kwestie die grotendeels subjectief is; namelijk klank en smaak. Meetbaarheid is dan weer heel iets anders maar dat was niet altijd aan de orde.
Ik heb het geluk met een bijzonder lieve, tolerante en supportive vriendin die mijn hobby’s zo veel mogelijk steunt. Zo zijn mijn zelfbouw speakers welkom in de woonkamer, wordt de kabelbende van prototype versterkers getolereerd en gunt ze me voldoende tijd om af en toe de garage in te duiken om te klussen en te sleutelen. Gelukkig komt het niet geheel van één kant want daar tegenover wordt bijvoorbeeld de accu van haar elektrische fiets weer gereviseerd, en worden in huis haar kluswensen met liefde door mij uitgevoerd zo lang het een beetje binnen het huurcontract past. Gelukkig heb ik voor veel dingen een vrijbrief van de huurbaas gekregen omdat hij weet dat ik niet zomaar in een gasleiding boor
Iemand vroeg naar wat linkjes van mijn ‘’toonkunsten’’ dus hieronder een linkje naar twee video’s uit mijn conservatorium tijd. Ik heb wel meer maar dat moet ik allemaal nog een keertje uploaden.
De korte video is even een uitsloverige bas solo en de langere video is een kleinschalige uitvoering voor de accreditatie van mijn toenmalige opleiding voor docent muziek. Geen geluidsman, nauwelijk FOH versterking en gefilmd op een iPhone dus verwacht geen zalige kwaliteitsmuziek. Die kale knikker met de groene basgitaar, dat ben ik. Om de basgitaar te horen zijn een setjes speakers of een koptelefoon uiteraard aan te raden, maar ook zonder de basgitaar is er genoeg om van te genieten.
https://photos.app.goo.gl/Po7Sk96oygEZmN3f7
Ik zal een nieuw topic storten om mijn knutsels aan Gebakbal (de S40) uiuiuiuitgebreid vast te leggen voor de geïnteresseerden.