Einde Volvo XC 60

De Nieuwe XC60
Hans oet Twent
8th Gear member

Dammmm……. Sterkte en succes met de afhandeling.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
mty
1st Gear member

Oeff, sterkte en succes met de verdere afwikkeling
RZA
5th Gear member

Holy moly, surrealistisch was ook het eerste dat in me opkwam toen ik de foto zag. Succes met de afhandeling, heel zuur dit.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
HarryvM
1st Gear member

Even een update:

In de tussentijd contact gehad met de schade expert van de verzekeringsmaatschappij. De verzekeringsmaatschappij heeft al contact met Volvo NL. Dit proces gaat (gelukkig) buiten mij om. Gezien de leeftijd van de auto kan het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij de schade uitkering probeert te verhalen op Volvo NL.

Mijn polis vergoed de nieuwwaarde (verlengt tot 3 jaar). Navraag leverde op dat de definitie van nieuwwaarde is de vergoeding die wordt uitgekeerd om dezelfde auto (met zelfde specs.) te verkrijgen tegen de prijs van vandaag.

Gistermiddag ook een bezoek aan de dealer gebracht. Dit voelde goed. Ook zij zijn al bezig met Volvo NL. Volgens de service medewerker is er niets terug te vinden in de Cloud wat zou kunnen leiden tot achterhalen van het ontstaan van de brand. Het kan nog zijn dat Volvo NL toch interesse heeft in het wrak of het batterij pack.

Daarna met de sales manager in het systeem gekeken wanneer er een nieuwe auto geleverd kan worden. Levering van exact dezelfde auto zou kunnen plaatsvinden begin december (met aflevering in januari). Een andere uitvoering zou ook in december geleverd kunnen worden.

Ik heb aangegeven dat mobiliteit voor mij op dit moment prioriteit heeft. Op dit moment heb ik 30 dagen vervangend vervoer via Volvo assistance premium (tip sluit dit af voor € 55. Mijn situatie is niet alledaags maar ik heb nu binnen een jaar twee keer gebruik gemaakt van de premium assistance met als gevolg dat ik twee maanden vervangend vervoer heb gehad).

De dealer gaat met Volvo NL in overleg om de periode na vervangend vervoer tot aflevering van de nieuwe auto in te vullen. Bij mijn huidige Volvo had ik 5 jaar verlengde garantie afgesloten. Als compensatie voor alle ellende (niet alleen bij deze auto maar ook mijn Volvo V60) ga ik wel aangeven dat ik verwacht dat Volvo NL dit als korting geeft op de nieuwe auto.

Tot nu toe lijkt alles goed te verlopen ondanks het feit dat het aardig wat tijd kost. Daarnaast heb je toch te maken met enkele honderden euro's eigen risico (auto € 250 en bagage € 50).
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dank voor je update.
En ja, dit soort processen kosten tijd.
Sinds er hier nog meer 1 auto op de oprit staat heb ik ook Premium afgesloten.
Dan is er zeker altijd een auto beschikbaar.
Mooi dat iedereen meewerkt. Hou ons op de hoogte van het vervolg.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
T8Kabouter
1st Gear member

Heftig verhaal. Fijn dat de dealer in alle opzichten in jouw belang lijkt mee te werken. Dat is tegenwoordig ook niet meer zo vanzelfsprekend. Succes met de afwikkeling.
Kick
5th Gear member

Goed om te horen dat de dealer zo goed meewerkt.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Jiska
4th Gear member

Jeetje wat heftig zeg.. Lijkt me echt verschrikkelijk om je auto zo aan te treffen. Zeker als hij nog geen half jaar oud is!
Fijn dat de dealer inderdaad goed meewerkt en dat je nu in ieder geval vervangend vervoer hebt.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
marsman
3rd Gear member

Wow . . . Goed dat Volvo en de dealer goed helpen. Dit is allesbehalve reclame natuurlijk. Brand onstaan rechtvoor lees ik. Daar zit de standkachel toch?
HarryvM
1st Gear member

Nog even een update. De auto (wat daarvan over is) is in de tussentijd in NL. Op 5 november wordt het wrak beoordeeld door Dekra/Unive en Volvo NL.

Er is mij vandaag medegedeeld dat de verzekeringsuitkering waarschijnlijk volgende week gaat plaatsvinden. Gezien de hoogte van het bedrag gaat dit aan wat interne procedures voorbij.

Na dit alles heb ik ook iets om naar uit te kijken. Gisteren orderbevestiging getekend voor een nieuwe XC 60 (Plus Theme Dark met wat extra opties). Deze auto had de dealer al in bestelling staan en zoals het er nu uitziet wordt deze volgende week afgeleverd. Ik verwacht dat ik de auto geleverd krijg binnen enkele weken.

Ik ga ervan uit dan weer zonder problemen verder te kunnen en dit snel achter mij te laten.

Pluim voor dealer Nieuwenhuijse Apeldoorn voor meedenken in oplossingen en het inzetten van vervangend vervoer tot moment aflevering!
Hans Eilander
7th Gear member

HarryvM, echt droevig dat je zoiets mee moet maken, en dan óok nog in het buitenland. Maar ook mooi dat dit samen met de dealer is opgelost, en je het vertrouwen in Volvo niet hebt opgegeven. Klasse hoor! Wens je veel succes met je nieuwe XC60.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Fijn Harry. Het gaat zo te lezen de goede kant op.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
raspaardje
6th Gear member

Dat leest als een fijn bericht!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Henry82
5th Gear member

Mooi nieuws Harry, fijn dat je er goed uitkomt samen met Nieuwenhuijse.
Hopelijk heb je meer geluk met de nieuwe XC60.
Life is what happens while you're busy making other plans
mga1600
6th Gear member

HarryvM schreef: 25.10.2024 - 11:18 Nog even een update. De auto (wat daarvan over is) is in de tussentijd in NL. Op 5 november wordt het wrak beoordeeld door Dekra/Unive en Volvo NL.

Er is mij vandaag medegedeeld dat de verzekeringsuitkering waarschijnlijk volgende week gaat plaatsvinden. Gezien de hoogte van het bedrag gaat dit aan wat interne procedures voorbij.

Na dit alles heb ik ook iets om naar uit te kijken. Gisteren orderbevestiging getekend voor een nieuwe XC 60 (Plus Theme Dark met wat extra opties). Deze auto had de dealer al in bestelling staan en zoals het er nu uitziet wordt deze volgende week afgeleverd. Ik verwacht dat ik de auto geleverd krijg binnen enkele weken.

Ik ga ervan uit dan weer zonder problemen verder te kunnen en dit snel achter mij te laten.

Pluim voor dealer Nieuwenhuijse Apeldoorn voor meedenken in oplossingen en het inzetten van vervangend vervoer tot moment aflevering!
Ik zie het verhaal nu voor het eerst……wat een drama zoiets. Ben je ook veel ‘inventaris’ kwijt geraakt? Hoeft niet eens echt waardevol te zijn, maar je hecht aan dingen, toch? Hoe dan ook: hopelijk eind goed - al goed…..al blijft het onbevredigend om niet te weten hoe de brand ontstaan is…..
XC60 T6 Ultimate Dark my24
HarryvM
1st Gear member

Qua inventaris viel het gelukkig redelijk mee (schoenendroger, twee zonnebrillen, jasje). Alhoewel ik mij later besefte dat er nog meer in de auto lag (reserve sleutels fietsen, sleutels van mijn moeders woning en extern archief, tolbadge, tankpas en pas milieustraat).

Maar het had veel erger kunnen zijn. We waren met drie man in mijn auto op fietsvakantie. De fietsen alle bagage enz. zat op de heenreis allemaal in de auto. Als dat in vlammen was opgegaan was de schade alleen daarvan al meer dan € 20.000 geweest en de uitkering daarvan hadden we niet via de reisverzekering gekregen.

Ik krijg nog wel het rapport van de expertise in te zien (alhoewel er denk ik weinig te achterhalen valt).
Gouwe
7th Gear member

Mooi dat er een goed einde in zicht is. Heel veel plezier met de nieuwe XC60!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
kawazxr
5th Gear member

Gefeliciteert met deze hele mooie opvolger, hele fijne dealer dat hij dit voor je doet en regelt.
Hans oet Twent
8th Gear member

HarryvM schreef: 25.10.2024 - 11:18 Nog even een update. De auto (wat daarvan over is) is in de tussentijd in NL. Op 5 november wordt het wrak beoordeeld door Dekra/Unive en Volvo NL.

Kijk dat is mooi nieuws. 👍🏻
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
lint
Geartronic member

Uiteindelijk is toch allemaal weer goed gekomen. Is wel een gebeurtenis om snel te vergeten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”