Pagina 2 van 2

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 12.10.2024 - 15:44
door OGA244
Ik snap niet waarom je een gebruikte auto private gaat leasen..
Koop je hem zelf en financier je hem heb je een eigendom met restwaarde.
Ik ga er vanuit dat ROB bij een gebruikte auto std op nacalculatie gerekend wordt, dat kan nog knap tegen vallen

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 12.10.2024 - 16:19
door Gouwe
Doc R schreef: 12.10.2024 - 15:32 ....Kies met emotie, daar heb je uiteindelijk meer lol van....
100% mee eens! Je leeft maar 1 keer en je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan ipv wat je niet hebt gedaan.
Je opmerkingen over het verbruik zijn m.i. vooral gebaseerd op persoonlijke aannames en niet op feiten.
Met mijn D6 deed ik gemiddeld 1:30, met de S80 D3 kwam ik niet verder dan 1:17.
In Autoweek was er ooit een D6 rijder die stevig doorreed en nooit de auto aan de laadpaal hing en die deed 1:15, dus zoveel slechter is dat niet dan een D3.

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 13.10.2024 - 12:01
door wasbeer2006
Je kan inderdaad rekeken en met het minste geringste kan die berekening de prullenbak in.

20% meer verbruik puur op benzine is met mijn B4 tov een T6. De dubbele koppeling automaat is een stuk zuiniger en het zeilen op hoge snelheid ook. Was een Ardennen rit heen en terug naast elkaar. Het was zelfs iets meer 22%.

Op de heenweg was het een procent of 4 in zijn voordeel maar dat was met volle accu.
Maargoed normaals. Je kan rekenen wat je wilt. Bij extreem veel kilometers is het verbruik wel een slok op een borrel.

Ik zou vooral kijken wat je belangrijk vind. Ik vind mijn eigen B4 best een aantal voordelen hebben.
Maar ik zou toch net voor de T6 gaan als ik de vrije keuze had.

Ook weer met private lease en kopen/lenen. Dat kan in persoonlijke gevallen ook gunstiger zijn.
Rente stand, hypotheek, persoonlijke lening, risico etc. Er zijn zoveel variabelen.

Ik vind zo'n volvo abonnement ook wel lekker. Ik ben met werk wat buiten de deur aan het kijken en het ene bedrijf is alleen lease, de ander mobiliteits budget, de ander helemaal geen auto. Dan heb ik geen zin om nu ergens lang aan vast te zitten.

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 13.10.2024 - 16:40
door Doc R
Gouwe schreef: 12.10.2024 - 16:19 ”Je opmerkingen over het verbruik zijn m.i. vooral gebaseerd op persoonlijke aannames en niet op feiten.
Met mijn D6 deed ik gemiddeld 1:30, met de S80 D3 kwam ik niet verder dan 1:17.
In Autoweek was er ooit een D6 rijder die stevig doorreed en nooit de auto aan de laadpaal hing en die deed 1:15, dus zoveel slechter is dat niet dan een D3.”
Mits ik de kosten/verbruik elektriciteit helemaal niet meetel halen we met de D6 inderdaad betere waarden.
Wordt overigens gebruikt voor korte afstanden, nagenoeg alleen elektrisch gevoed door overmaat aan panelen op t dak O) en halen hiermee prima de 1:40.
Gebruiken we beide auto’s ongeveer het zelfde en voor langere stukken dan PIH amper zuiniger (bij meerekenen elektra) en dan met name nog door het best wel betere verbruik buiten de snelweg.
Zodra afstanden > 90km snelweg zonder file is de D3 weer zuiniger ook al vertrok je met een volle accu.

Het hebben van beide wagens heeft me veel geleerd over PIH en heb meer waardering gekregen voor de M66 handbak in combi met de kortere slag van de D3. Haal daarmee gemiddeld 1:17,8 en op snelweg 1:22.
Mijn vrouw vindt dan weer de V60 door de automaat fijner. Verschil mag er zijn.

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 13.10.2024 - 17:09
door Gouwe
@Doc R: Ik neem mijn opmerking terug dat je opmerkingen vooral op aannames gebaseerd zijn! (had ook beter je onderschrift moeten lezen...)

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 16.10.2024 - 10:42
door Lupo Volvo
Ga voor de auto die het meest bij je los maakt! Ik heb de XC60 T8 gekozen. Iedere dag veel plezier. De 'meerprijs' schrijf ik imaginair af bij hobby. De specificaties van deze auto zijn niet eens top-of-range en toch geeft die T8 de meeste lol. Blis, ACC heb ik niet maar die geven die duw in de rug niet ...

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 16.10.2024 - 13:32
door wasbeer2006
Kijk zo mogen we het horen een berijder met een T8 die ook lekker gasgeeft.
Als je flink gas geeft zit er toch niemand in je spiegel is mijn motto :-)

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 10:14
door arjen
Ehhh dingen kunnen soms raar lopen.
Maar onze S60 B3 inscription uit ‘21 wordt binnenkort ook vervangen door een S60 T6 uit mei.24 met 15.000 km

Het model s60 blijft binnen gezin toch wel de populairste auto en wil je dat komende jaren nog soort van jong willen blijven rijden…….Nieuw niet meer te bestellen. Maar dit voelt ook al nieuw :-) daarnaast hebben wij zonnepanelen en oplaad wallbox thuis dus niet afhankelijk van openbare laadpalen.

Leuke uitvoering, S60 T6 ultimate black met oa. panoramadak, Headup display, bowers en Wilkins etc.

Komende jaren dus lekker doorrijden in een S60

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 10:21
door kawazxr
Gefeliciteerd met deze mooie complete opvolger en leuk om te lezen dat hij jullie goed bevalt, veel rijplezier natuurlijk met jullie nieuwe T6 straks.
Benieuwd naar de foto's straks, blijft altijd spannend dat wachten wanneer hij opgehaald mag worden.

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 13:57
door Bart
Mooie stap, en gelijk heb je! Hybride rijden is top!

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 14:46
door wasbeer2006
Hele mooie confi ook!
De S was voor mij echt te klein kwa kofferruimte, maar ik vind hem ook heel mooi!
Rijd ook net wat beter dan de V

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 16:29
door arjen
Dank!

Ben benieuwd hoe dat hybride rijden is met alles wat ermee te maken heeft.
Altijd leuk weer iets doen waar je nog geen verstand en ervaring mee hebt :-)

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 16:44
door wasbeer2006
Je gaat zoveel meer vermogen hebben en tractie zeker in nat.
Daar zit het grooste verschil. En het volledig electrisch is heel rustig.

Nadeel is dat de hybrid stand wat minder "smooth" is dan een B, maar met een beetje gevoel en kennis van de aandrijflijn kan je daar wel omheen rijden.

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 16:48
door diesel01
Erg leuk idd om op stroom te rijden en dat van een verstokte dieselrijder.
En bij normaal gebruik zo'n 75km range.
Nu met veel blad een beetje opletten bij het optrekken, het is de achteras die elektrisch word aangedreven maar doe je normaal dan is het erg smooth rijden.
Zet hem eens op power met warme motor en dan is het ineens een hooligan die knetterhard de snelheidsbegrenzer in knalt.

B3 B4 B5 of T6

Geplaatst: 01.11.2024 - 18:10
door Sjors_S60
Jers3n schreef: 12.10.2024 - 00:05
wasbeer2006 schreef: 11.10.2024 - 10:00 Persoonlijk (los van geld)
Als je een B5 AWD kan krijgen heb je denk ik het beste van twee werelden
B5 AWD is er alleen in de V60 Cross Country (van de modelvarianten van de V60/S60). Deze combi is voor zover ik weet (in NL) niet in de gewone V60 geleverd.
De B5 AWD is wel geleverd in de S60.
In België staan een paar exemplaren te koop, tegen een zeer scherpe prijs (als je het mij vraagt).
Wellicht dat dit Zweedse auto's zijn.