
Koop geen Volvo als je wil rijden
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6828
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Hutsel, ik snap je frustratie. Ik vind het knap dat je het probleem met de V50 zelf hebt opgelost. Je bent dus een technische man. Maar met je stelling: "Koop geen Volvo als je wil rijden" ben ik het niet mee eens. Ik rij zelf bijzonder graag. Dat verklaart ook dat ik 32 internationaal heb gereden. Mijn huidige auto, de 18e, (sinds mijn rijbewijs met 18 jr) is een Volvo XC40. Mijn eerste Volvo wel te verstaan, na wat Jappen en een 7 tal Opels. Maar ik ben zeer tevreden met deze Volvo, en ook zeer tevreden met mijn Volvo dealer. Dus je kan niet, door je schijnbaar negatieve ervaring, alles over 1 kam scheren. Wel word hierdoor mijn besluit om bij Volvo in onderhoud te blijven bevestigd, hoe belangrijk het is om jaarlijks de erkende Volvo dealer te bezoeken. Dan sta je nooit voor dit soort problemen, en is er zelfs sprake van coulance. 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27326
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Knap gezien aangezien niemand dit zo expliciet heeft vermeld en dus een gevaarlijke aanname.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Kan je aan een reactie lezen of iemand bij een dealer werkt, knap, dus aannames en niet gebaseerd op de waarheid.
Deel je frustratie ergens anders ipv hier de boel op te blazen.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39
Als je zo sterke stelling neemt kan je deze weestand verwachten hier.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21359
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Topic sluiten en die zak hooi die op deze wijze z'n ongenoegen uit, blokkeren!
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6828
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Zegt de man die zelf geen Volvo rijdt.......Msuidgeest schreef: ↑28.10.2024 - 20:26 Topic sluiten en die zak hooi die op deze wijze z'n ongenoegen uit, blokkeren!



Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10609
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zeg “Joop”, willekeurig gekozen naam, neem een goede advocaat. Ik ken er nog wel één. Zit wel in Twente dat dan weer wel.Hutsel schreef: ↑28.10.2024 - 17:33 Casus: een Volvo V50 met een afgebroken bout in het blok. Schuld van Volvo.
Gaat om de bout die de verstuiverklem vastzet. Die verstuiverklemmen bij de V50 zijn slecht ontworpen, waardoor ze kunnen breken. Dit is ook bekend bij Volvo, waar er een recall op zit en ze kostenloos vervangen worden.
Onze auto is bij de dealer geweest voor het vervangen van de distributieriem. Daarbij hebben ze niets over bovenstaande gezegd, en zijn die klemmen niet vervangen.
Een half jaar later breekt zo'n klem af, en neemt de bout mee. Dus een afgebroken bout in het blok.
Ik heb wel linkse tapeind-verwijderaars, dus gaatje boren, stukje bout verwijderen, klaar, zou je denken. Maar dat viel tegen, die bouten zijn knalhard staal en 8mm. Dus met een 5mm boortje gaatje boren. Nou dat gaat dus gewoon niet.
Ik ben een week aan het boren geweest en amper 3mm erin. Ik boor op de juiste manier. Een cobalt-titanium boortje, scherp, laag toerental, snijolie. Na 3 minuten boren is het boortje bot, dus slijpen en weer door.
Ik ben gewoon privé persoon, dus gewoon een bosch boormachine van de bouwmarkt.
Gepruts dus. En onze financiele situatie wijzigde, dus ik ze; fuck ik ben dit gekut zat, ik bel de garage, laat ze het maar fixxen. Zelfs tegen garage gezegd: al wil je een hele nieuwe motor monteren, is ook goed, qua kosten.
Antwoord van meerdere volvo-dealers: We kunnen u niet helpen. Sowieso hebben ze geen van allen een auto-ambulance om een auto op te halen.
Antwoord van Volvo Nederland: We hadden u alleen geholpen als uw auto altijd louter dealer-onderhouden was geweest en u een volvo assistance abonnement had.
Dus: Volvo, NIET kopen als je wil rijden en de zekerheid wil dat je een dealer altijd nog al laatste redmiddel kan repareren.
Begrijp mij niet verkeerd: ik heb er alle begrip voor dat dealers niet zitten te springen om klanten die zelf aan hun auto prutsen. Snap ik heel erg goed. Maar naar mijn mening, als iemand je feitelijk cart blanche geeft qua kosten, moet je als Volvo dealer een Volvo repareren.
Dealers: alle volvo dealers omgeving utrecht. Vnl. Broekhuis.
Als ze hadden gezegd: "u prutst en klooit zelf aan de auto, en nu is er kutklus, en dan mogen wij het doen, dat gaat u 1000 euro extra kosten', had ik het goed gevonden.
Inhoudelijk is het probleem inmiddels wel door mijzelf opgelost. De oplossing was gewoon met een 7mm boor de hele bout eruit boren (7mm boorde een stuk beter) , en dan draad tappen. Niet ideaal, niet hoe ik het het liefst gehad had, maar inmiddels alweer 1000km mee gereden, dus het werkt wel.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
sla de man toch serieus hoger aan dan jou met zijn bijdragenHans Eilander schreef: ↑28.10.2024 - 20:35Zegt de man die zelf geen Volvo rijdt.......Msuidgeest schreef: ↑28.10.2024 - 20:26 Topic sluiten en die zak hooi die op deze wijze z'n ongenoegen uit, blokkeren!![]()
![]()
![]()
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8296
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Dat noemen we een "inkoppertje"OGA244 schreef: ↑28.10.2024 - 20:41sla de man toch serieus hoger aan dan jou met zijn bijdragenHans Eilander schreef: ↑28.10.2024 - 20:35Zegt de man die zelf geen Volvo rijdt.......Msuidgeest schreef: ↑28.10.2024 - 20:26 Topic sluiten en die zak hooi die op deze wijze z'n ongenoegen uit, blokkeren!![]()
![]()
![]()
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik denk dat we hier de kern van de zaak hebben. Probleem opgelost.
Voordat we nog verder in de lolmodus schieten.
Finito comedia.
Hutsel schreef: ↑28.10.2024 - 17:33 Inhoudelijk is het probleem inmiddels wel door mijzelf opgelost. De oplossing was gewoon met een 7mm boor de hele bout eruit boren (7mm boorde een stuk beter) , en dan draad tappen. Niet ideaal, niet hoe ik het het liefst gehad had, maar inmiddels alweer 1000km mee gereden, dus het werkt wel.
Voordat we nog verder in de lolmodus schieten.
Finito comedia.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70