Pagina 2 van 9

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 13:37
door Volvoradios
Maar als hij zoveel verbrandt zou er rook moeten ontstaan toch? Tenzij de carterplug lekt ofzo 🙄

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 13:47
door volvo440special
Vaak moet je het in het onderblok zoeken. Of vastgekoekt of slijtage/defect.

Had je nog geprobeerd wat ik in mijn vorige bericht beschreef? Is het peil daadwerkelijk gezakt? En ben je zeker dat toen je olie bijgevuld hebt, het echt boven max stond? Als je namelijk te snel na vullen peilt, is koude olie soms nog niet geheel uitgevlakt. Punt 1 lijkt me toch eventjes de rust bewaren en wat nauwkeurige metingen proberen te doen.

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 16:32
door Volvoradios
Het is voorbij. Ben met de auto naar Volvo dealer en naar een Volvo specialist geweest. Ze zeggen: zsm weg met dat ding. Als je de oliedop loshaalt komt er pufjes rook uit in frequentie van het stationaire toerental. In uitlaateinde ligt plasje olie. Een monteur wist niet zeker of ik wel mee naar huis moest rijden (4 km!).

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 16:34
door Volvoradios
Ding perst de olie eruit via zuigers, of klepstelen.
Een ruilmotor incl montage was 10k Euro bij Volvo 😳

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 17:51
door slagschip-s60
Ga je niet even langs bij die handelaar waar je de auto gekocht hebt ?
om te horen wat zijn verhaal hierbij is .

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 17:53
door Frits V70
Inleveren, zou ik zeggen.

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 18:02
door volvo440special
Zo, das niet lekker!

Hoeveel km op de teller, als ik mag vragen?

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 18:12
door Volvoradios
330.000 km

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 18:14
door Volvoradios
Ergens heb ik nog de hoop dat het een verstopt PCV ventiel is....
Dat zou de overdruk in blok verklaren en waarom hij de olie er uit perst.

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 18:17
door Volvoradios
Maar de katalysator is dan waarschijnlijk al bijna overleden, door al die olie..

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 18:22
door kawazxr
Oei dat is flink pech zeg, hopelijk kan je hem weer bij de verkoper inleveren (dit kan toch niet zo) grrrr

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 20:01
door flevodirk
Brr.. gauw terug met die kar inderdaad. Ik vermoed dat je de koop wel kan ontbinden. Koop ook nooit meer een auto waar ze de motor "alvast" hebben warm gereden! Dat is zelden zuivere koffie.
Suc6 hoor.

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 20:43
door Fredhead
Ook zonder gekochte garantie heb je wettelijk recht op garantie.
Eerst maar eens terug naar de verkopende partij en kijken of je er daar netjes mee uit kan komen.

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 21:38
door Volvoradios
Ja, ik heb allerlei rechten idd. En rechtsbijstandverzekering.
Weet iemand of een verstopt PCV ventiel (carterontluchting) de genoemde verschijnselen kan verklaren? Leidt een verstopte PCV bij deze auto tot motorstoringslampje?

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 21:39
door Volvoradios
Is er hier een S60 / V60 T3 150 pk rijder die nog GEEN problemen had met de motor?
En 4 ton ofzo heeft gereden met dit blok?

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 30.10.2024 - 23:15
door Volvoradios
Welk benzinemotor in V60I is het degelijkst?

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 31.10.2024 - 06:02
door volvo440special
Een PCV kan storingen opleveren en olie naar buiten duwen via een pakking en/of de verbrandingskamer in.
Maar dit enorme verbruik komt echt voort uit slijtage danwel een defect, van waarschijnlijk de schraapveren, cilinderwanden en zuigers. Ook heb je kans dat er wat vervuiling zit, wat het verbruik nog groter maakt.

Laat de verkoper het inderdaad maar eens netjes oplossen.

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 31.10.2024 - 07:36
door Volvoradios
Dus bij verstopte PCV komt de olie niet de uitlaat uit en klinkt de motor niet als locomotief als je de olievuldop verwijdert?
Er kwamen echt va die pufjes rook uit, in frequentie van stationaire toerental

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 31.10.2024 - 08:30
door diesel01
Het zal ook vast iets te maken hebben met de kmstand, auto is 12 jaar oud en heeft 330k gelopen.
Dan ga je toch een beetje rekening houden met een revisie van lagerschalen, olieschraapveren en alles wat daar bij komt kijken.
Wanneer je zelf niet handig bent zou ik dit soort kilometerstanden en handelaren links laten liggen.
Nu gaat het er om hoe ontvankelijk de handelaar is in het terug nemen van de auto en het terugstorten van de muntjes.

V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Geplaatst: 31.10.2024 - 09:15
door Volvoradios
Ik onderhoud mn auto's zelf en zou het best wel eens willen proberen (motorrevisie), maar dan zou ik wel een verwarmde hal met 2 koloms brug moeten/willen hebben 😁