Nieuwe aanwinst V60 T6 MY2022
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Auto staat inmiddels op kenteken en rijdt fantastisch. Alleen vraag ik mij af hoe jullie dit doen. De auto staat bij mij in hybride stand en rijdt dus de eerste kilometers op de accu (80km/h) wegen. Maar op een gegeven moment springt de brandstofmotor aan en dit is in mijn geval altijd op de snelweg bij zo’n 110km/h. En ik denk dan! Motor is koud is nog niet aan geweest en mag gelijk aan de bak. Moet ik anders eerst de motor maar starten en de eerste 10km maar op brandstof rijden. Mocht ik vervolgens weer op de accu rijden en de motor slaat weer aan, dan is het blok iig al wat op temperatuur. Of moet ik de techniek maar gewoon zijn werk laten doen.
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
volgens mij ziet een koude motor aan constante snelheid(110km/u = 1500rpm?) veel minder af dan een motor dat de eerste 10km een onregelmatig toerental draait(vertragen/versnellen)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
De techniek de boel maar laten regelen dus en mij niet te druk maken.
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ja en nee zou ik zeggen, want je moet nog altijd met verstand omgaan met techniek. Dus niet gaan trappen met koude motor. Het mooie van de PIH techniek is dat als de benzinemotor aanspringt er ook nog steeds ondersteuning is van de elektromotor, dus de koude benzinemotor hoeft het niet alleen te doen en draait nagenoeg een continue rpm en dus lage belasting zoals Philken ook al zegt. Ik zelf rijd altijd in Pure in de bebouwde kom en dan eenmaal op de provinciale-/snelweg zet ik hem in Hold (heb Sensus). I.c.m. AAOS en navigatie middels Google maps zal jou auto de meest efficiënte aandrijving kiezen. Verder probeer ik juist te voorkomen dat de benzinemotor maar een paar kilometer hoeft te draaien. Koude starts en niet op temperatuur komen is niet goed, beter dan maar wat extra km's op benzine. Na 9 jaren en 300K nog 0,0 olievebruik. Dit topic al gevonden?: viewtopic.php?t=96283
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33118
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw wat een lekker ding!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Bedankt voor je reactie Gouwe en ik heb het allemaal even doorgelezen en kan hier wel wat mee.Gouwe schreef: ↑11.12.2024 - 05:42 Ja en nee zou ik zeggen, want je moet nog altijd met verstand omgaan met techniek. Dus niet gaan trappen met koude motor. Het mooie van de PIH techniek is dat als de benzinemotor aanspringt er ook nog steeds ondersteuning is van de elektromotor, dus de koude benzinemotor hoeft het niet alleen te doen en draait nagenoeg een continue rpm en dus lage belasting zoals Philken ook al zegt. Ik zelf rijd altijd in Pure in de bebouwde kom en dan eenmaal op de provinciale-/snelweg zet ik hem in Hold (heb Sensus). I.c.m. AAOS en navigatie middels Google maps zal jou auto de meest efficiënte aandrijving kiezen. Verder probeer ik juist te voorkomen dat de benzinemotor maar een paar kilometer hoeft te draaien. Koude starts en niet op temperatuur komen is niet goed, beter dan maar wat extra km's op benzine. Na 9 jaren en 300K nog 0,0 olievebruik. Dit topic al gevonden?: viewtopic.php?t=96283
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
- ArnoudW
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22.12.2024 - 21:06
- Locatie: Delft
Dank voor ervaring delen. Mooie Volvo! Ik zit ook te kijken naar een import van een V60 uit de Heimat. Iemand goede ervaring met wat hulp hierbij? Vooral ook tijd kwestie voor mij. Faire maar niet al te hoge commissie voor import dienst dus
mogelijk ook zelf ophalen als het niet heel zuidelijk of oostelijk is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Series III, Gen 1 V40, V50 D5, Polestar 2 DM, (bijna) V60 T8
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik heb het meermaals zelf gedaan. Stelt allemaal niet heel veel voor op zich, maar het kost je wel tijd en uitzoekwerk als je het voor de eerste keer doet. Wil je dat niet dan heb je bedrijven als DAS auto import die het voor je kunnen doen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- ArnoudW
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22.12.2024 - 21:06
- Locatie: Delft
Dankje. Er zijn ook import services die helpen met papierwerk en jij de auto zelf transporteert.
Vraagje, weet jij of het in 2025 nog steeds interessant blijft om hybride volvo te importeren? De bpm regeling is iets anders per 1 jan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vraagje, weet jij of het in 2025 nog steeds interessant blijft om hybride volvo te importeren? De bpm regeling is iets anders per 1 jan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Series III, Gen 1 V40, V50 D5, Polestar 2 DM, (bijna) V60 T8
- Speedyace
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21
Net als Gouwe heb ik ook wel meerdere auto's geïmporteerd ook uit Duitsland.
Mijn huidige Volvo komt uit Essen bij de Volvo dealer vandaan incl. Volvo selekt garantie.
Ik had de mazzel dat de garage bij ons in het dorp ook de auto's mag aanmelden bij het RDW. Dit scheelde weer een ritje naar het keuringsstation.
Corrigeer mij als ik het verkeerd heb. Maar betaal je over een geïmporteerde plug-in hybride niet de BPM wat toen van toepassing was. ( eerste kenteken registratie)
De informatie hieronder pluk ik net van de site van de belastingdienst.
Importeert u vanaf 2025 een plug-in hybride personenauto naar Nederland die al voor 2025 rond reed? Dan blijft de oude CO2-waarde gelden.
bron.BPM
Mijn huidige Volvo komt uit Essen bij de Volvo dealer vandaan incl. Volvo selekt garantie.
Ik had de mazzel dat de garage bij ons in het dorp ook de auto's mag aanmelden bij het RDW. Dit scheelde weer een ritje naar het keuringsstation.
Corrigeer mij als ik het verkeerd heb. Maar betaal je over een geïmporteerde plug-in hybride niet de BPM wat toen van toepassing was. ( eerste kenteken registratie)
De informatie hieronder pluk ik net van de site van de belastingdienst.
Importeert u vanaf 2025 een plug-in hybride personenauto naar Nederland die al voor 2025 rond reed? Dan blijft de oude CO2-waarde gelden.
bron.BPM
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
Exit, Volvo V60 D4
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Is dit een vraag? Bij DAS kun je kiezen uit verschillende pakketten weet ik. Ook zonder transport. Maar als jij 800 km enkele reis moet rijden dan is 595,- euro voor transport helemaal niet zo gek lijkt mij. Wordt anders als jou droomauto 100 km van je huis staat.
BPM geldt over de oorspronkelijke CO2 uitstoot zoals Speedyace ook al aangeeft.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- remkot5
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.02.2013 - 21:29
- Locatie: Noord Brabant
Van harte met je aankoop. Ziet er geweldig uit. Veel rijplezier gewenst.
Volvo V60 T8 Inscription Denim Blue 2019
Volvo 850 T5 Dark Olive Pearl Sportsline 1996
Toyota Supra 3.0i turbo mkIII targa 1992
Volvo 850 T5 Dark Olive Pearl Sportsline 1996
Toyota Supra 3.0i turbo mkIII targa 1992