Tik achteras
Geplaatst: 13.12.2024 - 18:57
Dag Gouwe,
klopt hoor dat je uiteraard altijd de slechte verhalen lees op internet. Desnietaltemin kom je de "defecte ERAD" toch vaak tegen op veel diverse Fora, dus het is zeker geen unicum en volgens mij wel een "gekend euvel" bij Volvo. Mogelijks is het dan inderdaad 'enkel' de koppeling, alsnog ben je al snel enkele duizenden euro's kwijt aan herstel dus is ook geen akkefietje.
I.v.m. de accu zou het Volvo sieren als ze inderdaad modules in de batterij zouden fixen ipv "volledige vervanging batterij" aan extreme prijzen, zoals ik vaak lees bij andere merken (Mercedes, BMW , Range Rover).Meest frappante was een 1,7 kWh hybride batterij in Range Rover met herstelkost (incl.uren) van 30K EUR...Gekker kan het niet worden, maar wat kan je doen als je geen ander bedrijf vindt die hier iets beters kan aanbieden? https://businessam.be/partners-gocar/35989/
I.v.m. met die Tesla accu (of eender welke andere accu van een full EV), ben ik het toch niet helemaal met je eens.Net omdat een full EV batterij zoveel groter is, moet ze veel minder cycli laden en ontladen om bvb tot 250K KM te komen.Met een 18 kWh batterij die je bvb. consequent elke nacht laadt, zal die voor zelfde kilometerstand veel meer cycli moeten laden /ontladen en dus ook een stuk sneller defect zijn. Als de batterij dan echt veel goedkoper is om te vervangen, dan is dit aanvaardbaar. Maar is dus niet altijd het gevolg (nogmaals, los van Volvo).
klopt hoor dat je uiteraard altijd de slechte verhalen lees op internet. Desnietaltemin kom je de "defecte ERAD" toch vaak tegen op veel diverse Fora, dus het is zeker geen unicum en volgens mij wel een "gekend euvel" bij Volvo. Mogelijks is het dan inderdaad 'enkel' de koppeling, alsnog ben je al snel enkele duizenden euro's kwijt aan herstel dus is ook geen akkefietje.
I.v.m. de accu zou het Volvo sieren als ze inderdaad modules in de batterij zouden fixen ipv "volledige vervanging batterij" aan extreme prijzen, zoals ik vaak lees bij andere merken (Mercedes, BMW , Range Rover).Meest frappante was een 1,7 kWh hybride batterij in Range Rover met herstelkost (incl.uren) van 30K EUR...Gekker kan het niet worden, maar wat kan je doen als je geen ander bedrijf vindt die hier iets beters kan aanbieden? https://businessam.be/partners-gocar/35989/
I.v.m. met die Tesla accu (of eender welke andere accu van een full EV), ben ik het toch niet helemaal met je eens.Net omdat een full EV batterij zoveel groter is, moet ze veel minder cycli laden en ontladen om bvb tot 250K KM te komen.Met een 18 kWh batterij die je bvb. consequent elke nacht laadt, zal die voor zelfde kilometerstand veel meer cycli moeten laden /ontladen en dus ook een stuk sneller defect zijn. Als de batterij dan echt veel goedkoper is om te vervangen, dan is dit aanvaardbaar. Maar is dus niet altijd het gevolg (nogmaals, los van Volvo).